Succes şi faliment în tehnologie: povestea unui produs lansat prea devreme

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Springpad a fost o poveste de succes, dar e un eşec de proporţii FOTO The Verge

Cândva, Springpad era unul dintre cele mai interesante produse mobile de pe piaţă şi un concurent pentru aplicaţiile de notiţe şi organizare. Evernote a crescut şi a cucerit lumea, iar anul acesta Springpad şi-a închis uşile. Aceasta este povestea morţii unui startup cu 5 milioane de utilizatori

Springpad avea o istorie de şase ani, timp în care a strâns peste 7 milioane de dolari şi avea 400.000 de utilizatori activi, în timp ce în momentul său de glorie strânsese 5 milioane de utilizatori. Într-un articol din “Fast Company”, aflăm secretele din spatele unui eşec de zile mari.

Springpad era un organizator pentru reţete, filme, proiecte de modificare a casei şi design interior sau pur şi simplu o aplicaţie de notiţe. Produsul lor strângea diferite pagini de pe internet, pe care le puteam introduce în aplicaţie prin tăieturi. Asta se întâmpla în 2008, când tabletele şi telefoanele mobile inteligente erau abia la început. A fost un produs care a apărut înaintea nevoii şi nu a ştiut să creeze cererea care să şi plătească pentru asta.

40% din audienţă, în afara SUA

“Am construit un produs extraordinar. Dar nu am construit o afacere. Am vrut să oferim informaţii interesante oamenilor, pe care apoi să le monetizăm prin microtranzacţii. Nu am lansat niciodată un model freemium, ci am mers pe reclame”, a declarat cofondatorul aplicaţiei, Jeff Janer.

Springpad avea o problemă mare. Pentru 40% din audienţă, cea din afara SUA, era doar o aplicaţie de notiţe şi caracteristicile ei de sugerare nu puteau fi integrate foarte bine decât pe teritoriul american. Deşi au discutat şi cu google sau Amazon pentru a fi cumpăraţi, Springpad nu a reuşit să monetizeze publicul global.

Springpad conta pentru un număr limitat de oameni, dar prea puţini ar fi plătit pentru serviciul oferit, într-o lume în care Evernote oferea astfel de servicii gratuit pentru utilizatorii standard. Jeff Janer nu ştie dacă oamenii ar fi plătit. Ei nu au găsit un model de business care să nu-i lase fără bani, dar povestea este una despre succes şi eşec în lumea firmelor din domeniu. În plus, chiar dacă au fost printre primii, pe termen lung nu a contat.

Povestea completă o puteţi afla pe Fast Company. 

Mai multe pentru tine:
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Cine o "sapă" zilnic pe Prinţesa Kate? E o înaltă trădare! Şi nu, nu e vorba de Meghan Markle
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Inspirație pentru bărbați: ținute urban casual și smart-casual de iarnă – Ghid complet, plus shopping online rapid
Ultimele cuvinte ale Roxanei Moise către antrenoarea sa, înainte de a pierde lupta cu cancerul: „Eu o să mă fac bine. O să vedeți”
Marina Voica, grav afectată de criza apei din Prahova: „La 89 de ani, mă spăl la lighean. Nespălată tot nu rămân!” Orașul Breaza e paralizat: „Au externat bolnavii!”
Nu cumpăra nimic înainte să vezi acest top 10 electrocasnice 2025 – cele mai bune alegeri pentru casă și cadouri de sărbători
Ce s-a descoperit după autopsia medicului Ștefaniei Szabo. Nu a murit din cauza unui infarct sau AVC
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie