Noul Gmail livrează reclame într-o formă nouă: le „maschează” sub un mail

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gmail livrează acum reclame în interiorul mail-urilor

Gmail a introdus o nouă interfaţă către toţi utilizatorii acum câteva zile, organizând căsuţa de mail în mai multe dosare, în funcţie de originea mail-ului. Pe cât de productivă este această funcţie, pe atât de avantajoasă poate fi pentru Google, care a început să livreze mesaje publicitare sub forma unor mail-uri.

Categoriile Gmail sunt standard şi se numesc Primary (căsuţa de mail cu cele mai importante mesaje), Social (toate alertele de pe reţelele sociale), Promotions (reclame şi alte mesaje de acest tip) şi Updates (newslettere). Utilizatorii au observat însă că de când s-a modificat interfaţa au început să primească mesaje promoţionale, marcate prin "Ad" (Reclamă).

Aceste reclame apar în tab-ul Promotions şi vin pe lângă clasicele reclame din Gmail pe partea din dreapta şi în partea superioară. Utilizatorii pot trimite reclamele mai departe prietenilor sau pot da click pe site-ul prezentat. Dacă aleg să apese butonul "Dismiss" nu vor mai primii promoţii de la acea firmă.

Dacă bifăm "Dismiss", la fel ca la Facebook, suntem întrebaţi de domeniile care ne interesează, pentru a ne fi livrate reclame mai relevante.

Google a declarat pentru cnet.com că "E un nou tip de reclamă pe care poţi să o dai mai departe unui prieten, să o salvezi în Inbox sau să nu o mai vezi niciodată".

Cum pot utilizatorii să se ferească de astfel de reclame? Pot să dezactiveze tab-ul de Promoţii sau să revină la vechea interfaţă. Avantajul unor astfel de reclame este faptul că nu încurcă Inbox-ul, fiind amplasate automat în dosarul unde se găsesc astfel de mesaje.

Nu toţi utilizatorii vor primi reclame automat, opţiunea urmând a fi introdusă pe parcurs, fiind în faza Beta acum. Nu există informaţii momentan dacă aceste reclame vin automat sau se bazează pe preferinţele noastre, pe activitatea noastră din contul Google sau pe cuvintele cheie scrise în cadrul mail-urilor. Serviciul Gmail a fost acuzat deja că este intruziv, deoarece studiază cuvintele pe care le scriem în mail-uri şi ne livrează mesaje publicitare în funcţie de acestea, pe partea dreapta sau cea superioară a căsuţei de mail.

Exemple de astfel de reclame pot fi văzute în imaginile de mai jos. FOTO: Adwords Community

Mai multe pentru tine:
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Inspirație pentru bărbați: ținute urban casual și smart-casual de iarnă – Ghid complet, plus shopping online rapid
Ultimele cuvinte ale Roxanei Moise către antrenoarea sa, înainte de a pierde lupta cu cancerul: „Eu o să mă fac bine. O să vedeți”
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Nu cumpăra nimic înainte să vezi acest top 10 electrocasnice 2025 – cele mai bune alegeri pentru casă și cadouri de sărbători
Cine o "sapă" zilnic pe Prinţesa Kate? E o înaltă trădare! Şi nu, nu e vorba de Meghan Markle
Ce s-a descoperit după autopsia medicului Ștefaniei Szabo. Nu a murit din cauza unui infarct sau AVC
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Marina Voica, grav afectată de criza apei din Prahova: „La 89 de ani, mă spăl la lighean. Nespălată tot nu rămân!” Orașul Breaza e paralizat: „Au externat bolnavii!”