Internetul 2012: Pinterest e rege, Facebook stagnează

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Firma de analiză americană comScore a publicat ultimul ei studiu privind starea internetului în luna martie a acestui an. Datele oferite de americani relevă tendinţe interesante: Facebook stagnează, motoarele de căutare chinezeşti şi ruseşti sunt în creştere fulminantă, iar Statele Unite ale Americii nu mai reprezintă prima forţă a online-ului.

Analiştii comScore au declarat că mai multe regiuni în care până acum internetul nu a fost foarte popular vor creşte în anii următorii, deoarece renunţă la conexiunile lente şi trec pe broadband. Astfel, conţinutul multimedia va fi imediat mai accesibil.

China, adeptă a internetului
 
Aşa cum era de aşteptat, cei mai mulţi pe internet sunt chinezii, cifră care vine şi din raportul dintre populaţie online şi cea existentă. 333,3 milioane de chinezi au acces la internet, pe locul 2 la nivelul naţiunilor clasându-se Statele Unite ale Americii cu 190,7 milioane de utilizatori. Cu toate acestea, anii viitori vor schimba acest clasament, deoarece SUA are o creştere lentă a numărului de utilizatori, de doar 5,3% în fiecare an. Pe de altă parte, Mexic, Rusia, India sau Italia au creşteri de la 18 la 32%.
 
Dar cine stă cel mai mult într-o lună pe internet? Rezultatul surprinzător a arătat că cei mai obsedaţi de internet sunt canadienii, cu 44,3 ore online în martie 2012. Pe locul secund se clasează americanii, iar pe trei Marea Britanie.
 
Facebook stagnează, Pinterest jubilează
 
Facebook a fost motorul creşterii popularităţii reţelelor sociale în ultimii ani, iar astăzi rămâne cea mai populară platformă de acest fel, cu peste 900 de milioane de utilizatori. Dar semnele din piaţă arată că site-ul lui Mark Zuckerberg dă semne de împotmolire, nereuşind să îşi crească numărul de utilizatori în ritmul dorit, iar performanţele financiare au avut de suferit.
 
La nivel general, numărul vizitatorilor unici a crescut cu 6% faţă de anul trecut, dar Facebook are o creştere de doar 4%. În schimb, în ordinea înversă creşterilor s-au clasat Twitter (58%), LinkedIn (67%), Tumblr (168%), Pinterest (4377%). Astfel, Pinterest a înregistrat un record absolut din istoria reţelelor sociale: cea mai mare creştere într-un singur an.
 
Partea cea mai interesantă la site-ul lansat de Ben Silbermann în martie 2010 este faptul că utilizatorii săi sunt dispuşi să dea bani, lucru esenţial pentru lumea online. La nivelul reţelelor sociale, doar LinkedIn are o bază de oameni mai dispuşi să plătească, dar în cazul acestei platforme vorbim de useri business, cu venituri medii şi mari. Nici aici Facebook nu stă minunat, doar utilizatorii Tumblr fiind mai puţin dispuşi să plătească.

Motoarele de căutare, dominate de Google
 
Piaţa mondială a căutărilor online a crescut cu 22% de anul trecut până astăzi. În fiecare minut internauţii au introdus 4,1 milioane de căutări. Google rămâne liderul absolut. Două treimi din căutări sunt făcute prin intermediul gigantului online, adică aproximativ 177 de miliarde. Pe locul secund s-a clasat un motor de căutare deloc popular la nivel mondial, dar care este numărul unu în China: Baidu. Acesta a avut o creştere de 53% în ultimul an, în condiţiile în care Google nu mai funcţionează în China în urma conflictului cu autorităţile de la Beijing.
 
În schimb, Yahoo îşi continuă scăderea şi a ajuns pe locul 3, iar Bing de la Microsoft este al patrulea motor de căutare ca popularitate. Pe cinci s-a clasat Yandex, un motor de căutare pentru spaţiul rusesc, care a înregistrat o creştere de 44%.
 
O tendinţă interesantă şi în acelaşi timp îngrijorătoare pentru Facebook se poate vedea şi la nivelul căutărilor. Astfel, curiozitatea utilizatorilor de internet nu este satisfăcută prin căutări sociale, direct pe reţeaua lui Zuckerberg, aşa cum visa acesta. De anul trecut, căutările pe Facebook au înregistrat o scădere de 40%, cea mai mare dintre toate sursele de informaţii de pe internet.