„Factorul iPad“ – trendul cel mai interesant de după Black Friday

0
Publicat:
Ultima actualizare:
iPad/urile de orice fel au contat pentru 88% din tranzacţii, în timp ce Kindle Fire doar pentru 2%

Black Friday a trecut şi în ciuda crizei economice, anul acesta a fost cel mai productiv pentru această sărbătoare a consumerismului. Din domeniul tehnologiei, mai există un câştigător clar: Apple. Nu ne referim aici la vânzări efective, ci la faptul că gadgeturile companiei din Cupertino au fost folosite intens pentru a face cumpărături online.

IBM a dat publicităţii un studiu prin care a arătat ce s-a întâmplat de Black Friday, cel puţin în Statele Unite ale Americii. Clienţii de acolo au fost fideli iPad-ului şi iPhone-ului. Astfel, dintre cei care au cumpărat de pe tablete, 88,3% au folosit tableta Apple, iar iPhone-urile şi iPad-urile au fost folosite pentru aproape 19% din tranzacţiile online. Din această categorie, 60% au folosit telefoane, iar 40% tablete.

Acest trend a fost numit de către divizia IBM Digital Analytics Benchmark „factorul iPad“. Tableta a avut 10% din tranzacţii, urmată de iPhone, cu 8,7%, iar dispozitivele cu Android au avut doar 5,5%. Pe locul doi în clasamentul exclusiv din lumea tabletelor, iPhone-ul a fost urmat de Barnes&Noble, cu 3,1% şi de Amazon Kindle Fire, cu puţin peste 2%

Alte tendinţe ale anului

2012 a fost un an al tendinţelor interesante pentru consumatorii de Black Friday. Oamenii au cumpărat şi din magazin, dar şi online, pe calculator sau pe mobil. IBM a denumit acest trend, „cumpărăturile pe mai multe ecrane“.

Surprinzător, anul acesta clientul mediu a cheltuit mai puţin şi a luat mai multe produse. Dar recordul de venituri de după Black Friday se trage de la faptul că au fost mai mulţi clienţi online, aşteptând cele mai bune oferte.

De asemenea, faţă de anul trecut, cumpărăturile care au fost lansate din reţelele sociale au scăzut cu 35%. Menţionările au fost mai puţine, iar clienţii s-au interesat mai mult de comerţul direct din magazinele online. Facebook, Twitter, LinkedIn şi YouTube au fost reţelele de forţă.

Faţă de anul trecut, a existat o creştere de aproximativ 20% în comerţul online. De asemenea, anul trecut, procentul de dispozitive mobile care au fost folosite pentru tranzacţii a fost de doar 10%. 

Mai multe pentru tine:
Destinul tragic al prințesei Ioana Cantacuzino și vila „23 August” din Călimănești. Castelul a ajuns o ruină istorică
Black Friday 2025 „Bla-Bla Black Shopping Weeks” la XXXLutz: transformă-ți casa de sărbători cu piese spectaculoase și reduceri de până la 50%
Lancôme Bestseller în România: Parfumuri iconice, mascara virală și skincare premium pentru cadouri de lux
Cristina Teleanu, în lacrimi. Fosta avocată, devenită ciobăniță, acuzații grave pentru soțul ei: „Un om fără școală să mă umilească..."
Oana Ioniță, moment de sinceritate. Cine e bărbatul căsătorit din showbiz pe care îl admiră: „Îmi plac oamenii frumoși”
Black Friday 2025 pe Flip.ro: cele mai mari reduceri la iPhone – economii de până la 1.000 de lei și telefoane premium sub 1.000 €
Promoții de iarnă PetMax: Suplimente veterinare esențiale pentru câini și pisici cu reduceri de până la 69%
Mariana Moculescu, mesaj dur pentru Alexandra Velniciuc „Nu înțeleg cine stă în spatele acestor decizii” De ce nu a fost lăsată în primă instanță să intre la priveghi și cum a apărut apoi alături de Nidia UPDATE
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: cele mai bune oferte pentru decorațiuni de Crăciun cu reduceri uriașe de până la 78%
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: Top televizoare cu cele mai mari reduceri, de până la 5.000 de lei și calitate premium pentru living și dormitor
Cum a avertizat-o Prințul Philip pe Kate Middleton chiar înainte să moară. Vorbele bunicului Prințului William au cutremurat-o pe Prințesă