Cele trei oraşe din România unde sunt cumpărate cele mai multe gadgeturi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Adopţia rapidă a noilor tehnologii în România se vede cel mai bine în trei oraşe din România. Dacă Bucureşti era evident, celelalte două ar putea fi surprize.

Potrivit datelor QuickMobile apetitul pentru produsele tech este cel mai ridicat în rândul bucureştenilor, clujenilor şi băimărenilor. De la începutul anului şi până în prezent, bucureştenii au generat peste 24% din totalul vânzărilor. Coşul mediu de cumpărături s-a ridicat, în perioada analizată, la circa 1.500 lei, majoritatea optând pentru smartphone-uri.

Pe locul doi în clasament se află clujenii, care au făcut achiziţii cu o valoare medie de 1.400 lei. Ponderea produselor cumpărate de aceştia reprezintă 16% din totalul înregistrat până acum de companie. Podiumul este completat de băimăreni, care au cheltuit, de la începutul anului până în prezent, în medie, 1.300 lei pe produse tech. Vânzările generate de aceştia reprezintă 9% din totalul înregistrat de retailer în perioada analizată.

Bucureştenii conduc şi topul celor mai mari achiziţii de produse tech din România. Astfel, cea mai mare comandă făcută în Capitală, de la începutul anului şi până în prezent, a fost în valoare de peste 25.000 lei şi a fost plasată pentru o dronă marca DJI Innovations.

Telefoane dualSIM şi ceasuri inteligente

Potrivit acestuia, dispozitivele dualSIM sunt şi ele preferate de români, în contextul în care circa 30% dintre telefoanele vândute au o asemenea funcţie. Din totalul celor care cumpără telefoane mobile, aproximativ 60% din clienţii QuickMobile sunt bărbaţi. Aceştia preferă în special dispozitivele cu ecran mare, în timp ce femeile pun accent pe design şi caută smartphone-uri cu carcase colorate, care pot fi accesorizate uşor. În acelaşi timp, două treimi dintre clienţi pun accent şi pe protecţia dispozitivelor, cele mai vândute accesorii fiind husele şi foliile de sticlă pentru protecţia ecranului.

Cu peste 10% din vânzările companiei din primele patru luni ale anului, smartwatch-urile se numără printre produsele care au un succes tot mai mare în România. Preţurile acestor dispozitive se situează între 100 şi 5.000 lei, iar bonul mediu plătit de clienţi pentru smartwatch-uri a fost de circa 1.290 de lei, cele mai populare modele fiind Apple Watch 42mm, Samsung Gear S2 şi Pebble.

Românii care au achiziţionat anul acesta tablete au preferat extremele: Samsung Galaxy View, primul produs cu ecran de peste 18 inci de la Samsung, şi noua tabletă iPad Pro, cu ecran de 9,7 inci, realizat în tandem cu tendinţa utilizatorilor de a folosi dispozitive cât mai compacte şi mai portabile. Însă, pe segmentul tabletelor, se evidenţiază şi în România tendinţa de scădere a vânzărilor, resimţită la nivel european. Acest trend apare din cauza faptului că tot mai mulţi clienţi optează pentru telefoane smart, cu ecrane ce ating până la 6 inci, care reuşesc astfel să înlocuiască funcţionalităţile tabletei.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!