STUDIU Bărbatul efeminat, noua specie a secolului XXI

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bărbatul vremurilor moderne îşi lărgeşte orizonturile atunci când vine vorba de frumuseţe. Acesta simte din ce în ce mai mult cum presiunea unui aspect plăcut îi apasă pe umeri.

Caracterul efeminat al bărbatului este de necontestat, potrivit unui studiu realizat de JWT, companie de comunicare şi marketing, care a realizat un sondaj în rândul a 1.000 de bărbaţi din Statele Unite ale Americii (SUA) şi din Marea Britanie, scrie „Huffington Post”.

Atunci când bărbaţii erau bărbaţi, masculinitatea era clar definită. Astăzi convenţiile între cele două genuri devin din ce în ce mai neclare, bărbaţii formulând o ideea mult mai nuanţată a masculinităţii. De altfel, trei pătrimi din cei aproximativ 1.000 de bărbaţi intervievaţi sunt de acord că nici bărbaţii, dar nici femeile nu trebuie să mai confirme rolurile şi comportamentele tradiţionale, din moment ce genul nu mai defineşte o persoană la fel de mult precum o făcea în urmă cu câţiva ani.

Obiceiuri comune cu ale femeilor

Studiul arată că bărbaţii milenari sunt mult mai predispuşi să accepte produse şi deprinderi specifice îngrijirii femeilor. Intitulat „The State of Men” („Standardul masculin” n.r.), lucrarea oferă o privire de ansamblu asupra schimbării de mentalitate de care bărbaţii suferă, evidenţiind, în acelaşi timp şi produsele sau activităţile specifice femeilor pe care aceştia au început să le abordeze. Astfel, din totalul bărbaţilor intervievaţi, 54% au declarat că folosesc produse de îngrijire a pielii cum ar fi crema hidratantă sau crema de ochi, 33% folosesc ceara pentru îndepărtare părului, 39% folosesc balsam de buze, 29% îşi fac manichiura, 24% îşi fac tratamente faciale, 13% se pensează, 19% folosesc loţiuni de bronz, 10% folosesc creme anti-cearcăne, 9% folosesc fond de ten.

Chiar dacă un procent de 26% din cei intervievaţi a lăsat de înţeles că nu folosesc niciunul dintre aceste produse, constatarea nu schimbă cu nimic faptul că bărbaţii cheltuie la fel de mulţi bani ca femeile pe produse de îngrijire.

Chiar şi aşa, industria produselor de îngrijire destinate bărbaţilor a atins un punct economic culminant din 2006 până în 2011, an în care veniturile la nivel mondial au depăşit 24 de miliarde de euro. Aceste venituri au fost generate nu numai de bărbaţi obişnuiţi, ci şi de vedete cunoscute. Tocmai acest unghi de abordare a fost scontat de industria de publicitate care a văzut în celebrităţile de sex masculin înlocuitorii ideali ai modelelor. „Acum zece ani era destul de dificil pentru un actor să recunoască că foloseşte produse de îngrijire”, spune Valeria Manini, director la Bulgari Parfumes, pentru „The New York Times”.

Prejudecăţile bărbaţilor

Dar, chiar dacă par îngrijorătoare, procentele reflectă o realitate în care bărbaţii au la dispoziţie la fel de multe alternative precum femeile. Lucrul acesta este demonstrat şi de numeroasele saloane destinate exclusiv bărbaţilor, cum este cazul afacerilor de acest fel iniţiate de celebrul designer de origine americană Marc Jacobs. Nu este de mirare că opt din zece bărbaţi intervievaţi au declarat că aspectul este o componentă importantă a vieţii lor, aşa cum se întâmplă şi în cazul femeilor.

Cel mai important aspect pe care studiul l-a relevat a fost pleiada de prejudecăţi de care bărbaţii au început să sufere. Astfel, 28% din cei intervievaţi au declarat că se tem de căderea părului, 40% se tem să nu facă burtă din cauza excesului de bere, pe când 32% se simt frustraţi pentru că nu şi-au dezvoltat musculatura corpului. 14% se tem că nu sunt destul de graşi, 17% nu vor să aibă păr în exces pe corp, 30% nu vor să aibă „sâni de bărbaţi”, în timp ce pentru un procent de 17% niciuna dintre aceste probleme nu prezintă o importanţă.

Mai multe pentru tine:
Cât de des ar trebui să faci sex, de fapt. Ce „omoară” intimitatea în dormitor
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV
Archie și Lilibet, alături de părinții lor într-o imagine inedită de familie! Prințul Harry și Meghan Markle dau o veste mare
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate