FOTO Politică, flori şi transparenţă la Londra

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Săptămâna Modei de la Londra s-a desfăşurat sub semnul militantismului politic afişat de creatoarea de modă Vivienne Westwood, care s-a folosit de manechine pentru a susţine dezlipirea Scoţiei de Marea Britanie. Dincolo de miza politică, imprimeurile florale, accentele rock glam şi materialele transparente au subliniat revenirea în tendinţe a anilor ‘60.

Defilările din cadrul evenimentului Săptămâna Modei de la Londra, care a avut loc între 12 şi 16 septembrie, au reconfirmat tendinţele principale lansate la Săptămâna Modei de la New York, anii ‘60 fiind punctul de referinţă şi pentru majoritatea colecţiilor prezentate în capitala londoneză.

Ca de fiecare dată, excentricul designer Vivienne Westwood, în vârstă de 73 de ani, nu a ratat ocazia de a-şi face cunoscute părerile, de data acesta politice, cu privire la referendumul istoric privind ruperea Scoţiei de Marea Britanie după 307 ani de uniune. Prezentarea designerului a avut loc înainte ca Scoţia să se pronunţe împotriva ruperii de Regatul Unit.

Westwood, născută din părinţi englezi în Glossop, Derbyshire, s-a afişat în culisele prezentării sale purtând steagul scoţian, în cea de-a treia zi a evenimentului de referinţă în industria modei, în timp ce modelele au defilat pe podium afişând în piept insigne imprimate cu „DA“, reprezentând votul favorabil pentru referendumul amintit. Ţinutele create de Westwood au păstrat linia războinică a mesajului său „lipsit de patriotism“, după cum a afirmat chiar creatoarea de modă, datorat şi elementelor de machiaj inspirate de modelele tribale pictate în vechime pe chipurile luptătorilor scoţieni pentru a-şi înspăimânta inamicul. 

„Îmi place Scoţia, pentru că, dintr-un punct vedere, cred că ei sunt mai buni decât noi. Sunt mai democratici. (…) În Anglia, aproape că nu se mai poate vorbi despre democraţie. Guvernul face tot ce doreşte. (…) Noi, englezii, trebuie să luptăm împotriva guvernului nostru. Voi, scoţienii, puteţi avea guvernul pe care îl doriţi“, a scris Dame Vivienne, aşa cum mai este cunoscută creatoarea de modă britanică, într-o scrisoare oferită celor care au luat parte la prezentare. Surprinzător, Westwood nu a mai folosit de data aceasta tartanul, materialul ecosez specific scoţian regăsit în aproape toate colecţiile sale, preferând imprimerile florale sau cu dungi şi rochiile tricotate, dar şi sacourile cu elemente army. 

O vară lejeră

Mult mai reţinută a fost prezentarea semnată Eudon Choi, care s-a remarcat prin ţinutele de o simplitate dusă la extrem, definite de croieli masculine, colecţia admirată pe podiumul de la Consiliului Britanic al Modei fiind un tribut adus stilului vestimentar al pictoriţei americane Georgia O'Keefe. Cămăşile în nuanţe pastel, costumele negre, rochiile largi, care nu sublinează talia, şi trench-ul au fost piesele centrale propuse de Choi, oferind o imagine cuminte şi destul de posomorâtă pentru zilele însorite din 2015. „În realizarea colecţiilor de vară şi primăvară nu aş fi folosit în mod normal negru, dar în acest sezon am fost atras irezistibil de prospeţimea sa fără vârstă“, şi-a explicat designerul alegerea pentru publicaţia britanică „The Telegraph“. 

Rochie Vivienne Westwood

Ţinutele sport elegante şi extrem de feminine s-au regăsit ca tendinţă şi la Londra, după ce designerul Alexander Wang a mizat recent pe acelaşi stil la Săptămâna Modei de la New York. Astfel, designerul Jasper Conran a continuat ideea de lejeritate graţie rochiilor-tricou croite din materiale pretenţioase, ca şifonul de mătase sau crep satinul cu imprimeuri grafice, în combinaţii de culori puternice, pentru a accentua impresia de dinamism, după cum observa cunoscutul critic de modă Suzy Menkes, editorul internaţional al revistei „Vogue“.

Romantism hippy

Casa de modă House of Holland s-a aliniat celui mai puternic trend pentru perioada de primăvară-vară a anului viitor, imprimeul floral, cu o colecţie din care nu au lipsit broderiile, florile stilizate şi aplicate pe jeans sau jachete de jeans, totul având la bază o palata coloristică vibrantă, specifică modei anilor ‘60. 

În aceeaşi idee, designerii Keren Kraig şi Georgina Chapman au marcat un deceniu de existenţă a casei de modă Marchesa invocând spiritul gipsy modern al Woodstock-ului, rochiile lungi, vaporoase, realizate din mătase sau organza şi brodate cu flori amintind de romantismul ţinutelor hippy. Sandalele cu platformă au completat imaginea boemă a colecţiei Marchesa. De altfel, încălţămintea pentru sezonul de primăvara-vară 2015 stă sub semnul comodităţii, în ton cu ţinutele. 

Tema generală a colecţiei Julien McDonald a fost „comorile adâncurilor“, după cum a dezvăluit designerul în culisele prezentării, iar bogăţia broderiilor şi materialele preţioase au conturat ţinute demne de covorul roşu de la Hollywood. Rochia de mireasă care a încheiat defilarea Julien McDonald a stârnit rumoare în rândul publicului cunoscător, care a apreciat creaţia vestimentară acoperită cu perle, diamante şi dantelă Chantilly, piesă estimată la aproape 5 milioane de euro, conform declaraţiilor venite din partea creatorului de modă. 

Preferaţii criticilor 

Prezentarea Topshop Unique a fost deschisă de modelul Cara Delvingne, colecţia primind numai cuvinte de laudă din partea criticului de modă Suzy Menkes. 

„Topshop face o treabă minunată creând modă purtabilă şi relaxată, dedicată marelui consumator. Dar ce este şi mai important, a reuşit să intre în garderoba celebrităţilor“, scrie Menkes în revista revista „Vogue“.  Ţinutele inspirate de stilul străzii londoneze, cu jachete scurte din piele, rochii sport şi ţinute de club, realizate din materiale transparente, sunt definitorii pentru tânăra secolului al XXI-lea, îndrăzneaţă şi activă.  

Ţinută Marchesa FOTO AFP

În penultima zi a Săptămânii Modei la Londra, colecţia Burberry Prorsum le-a rezervat pasionaţilor de modă o explozie de culoare şi texturi. „Această prezentare pune în valoare ideea de bucurie a modei, de aceea am folosit o grămadă de culori şi de materiale“, a afirmat Christopher Bailey, directorul de creaţie Burberry, citat de publicaţia britanică „The Guardian“.

Imprimeurile cu flori exotice, rochiile din tul şi nuanţele de roşu aprins, verde smarald şi violet definitorii pentru colecţie au fost remarcate şi de Anna Wintour, editorul-şef al ediţiei americane a revistei „Vogue“, care l-a numit pe Bailey „un lider inovator, care pune Anglia pe harta industriei modei“. 

De aprecieri s-a bucurat şi Tom Ford, cu o colecţie rock glam, în care pantalonii evazaţi au fost piesa-vedetă, atât în variantă de zi, cât şi pentru ţinutele de seară.  Materialele transparente şi culorile metalizate, în special negru şi argintiu, au dus cu gândul spre era disco, strălucitoare şi sexy.

Mai multe pentru tine:
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Circ total la Bruxelles. Ghiță ciobanul a ajuns în Parlamentul European și protestează împotriva Ursulei: „I-am adus slană” VIDEO
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Cele trei zodii care trag lozul câștigător începând cu 15 decembrie. Vor triumfa pe toate planurile, niciodată nu au avut așa noroc
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
De câți bani ai nevoie ca să trăiești decent în Spania. O româncă a spus cât a cheltuit în noiembrie: „O viață fără lipsuri”
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat