Efectul surprinzător al muzicii asupra creierului: cum ne ademenesc brandurile să petrecem mai mult timp în magazine

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Studiile au arătat că muzica joacă un rol-cheie în procesul de cumpărare FOTO Adevărul

Atunci când vine vorba de clienţii lor, brandurile internaţionale sunt dispuse să plătească bani grei pentru realizarea unor playlist-uri care să le sucească minţile acestora şi, deci, să-i facă să cumpere şi mai mult.

Cu muzica pe fundal şi coşurile în mână, clienţii ajung să petreacă ore în şir în magazinele de haine, tentaţi fiind să cumpere cât mai multe produse. 

Studiile au arătat că muzica joacă un rol-cheie în procesul de cumpărare. Astfel, în magazinele în care pe fundal se aud diverse melodii clienţii au tendinţa să petreacă mai mult timp, pentru că sunetele muzicale respective îi liniştesc, relaxează şi binedispun. Iar atunci când genul muzical se potriveşte profilului cumpărătorului, profitul comerciantului este garantat.

Dornici să-şi păstreze clienţii la garderobă, diverse case de modă au apelat la serviciile specialiştilor din cadrul companiei Mood Media, cu sediul în Texas, dar şi la angajaţii studioului PlayNetwork, din Washington, cerându-le acestora să le creeze playlist-ul perfect.

Este şi cazul oficialilor de la Levi Strauss, care au lucrat cu Plat Network pentru a realiza o listă cu piese pe gustul cumpărătorilor. Spre exemplu, în 1980, brandul american se identifică cu piesa lui Ben E. King, „Stand By Me“, dar şi hitul cântăreţului de culoare Percy Sledge, „When a Man Loves a Woman“.

Scenariul se repetă şi în cazul lanţului de magazine american Macy's, care a lucrat la realizarea unui playlist dedicat tinerilor de 20 de ani.  „De obicei, dăm muzica mai tare în departamentele cu îmbrăcăminte pentru adolescenţi, pentru că la asta se aşteaptă şi asta le place“, a declarat Martine Reardon, directorul de marketing al brandului american.

„Favorurile digitale“ îi ajută pe oficialii de la Macy’s, dar şi pe alţi retaileri din industrie, să anime starea clienţilor, mai ales în sezonul Sărbătorilor de iarnă, când aceştia aud aceeaşi melodie la nesfârşit.

Speriaţi că ar putea să-şi alunge cumpărătorii din cauza playlist-ului, mulţi dintre comercianţi aleg să difuzeze treptat piesele de Crăciun, începând cu sfârşitul lunii noiembrie. Spre exemplu, la Thomas Pink, un magazin cu sediul în Londra, una din şase piese difuzate în luna noiembrie are legătură cu Sărbătorile, urmând ca, până la 25 decembrie, una din trei melodii să fie pe tema Crăciunului.

Strategiile muzicale de marketing sunt aplicate şi de reprezentanţii celebrului brand Gap. Pentru că vor să-şi crească vânzările, aceştia difuzează piesele Rihannei şi hiturile chitaristului Jimi Hendrix.

Rezultatele unui studiu desfăşurate de un profesor canadian au arătat că muzica ritmată stimulează creierul să secrete dopamină, o substanţă chimică care produce plăcere.

Citeşte şi:

Cum influenţează zgomotul de fond, muzica şi anumite arome capacitatea de învăţare 

Cum miroase succesul: parfumul care te face să nu mai pleci din magazin 

Mai multe pentru tine:
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Charlotte, steaua Crăciunului regal. Superba prințesă de 10 ani a fost în centrul atenției la Sandringham
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
De ce a plecat, de fapt, Theo Rose de la Vocea României: „Anul ăsta, show-ul se oprește pentru mine”
Mesajul de Crăciun al lui Dragoș Dolănescu pentru fratele lui și Maria Ciobanu: „Tata ar fi fericit în Cer dacă...” Cum petrece în Costa Rica: „Nu vor lipsi sărmăluțele”