O carte despre "jaguarul Regelui Mihai – o maşină de legendă… o soartă de poveste"

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Regele Mihai

Miercuri seara,  de la ora 18.00, în foaierul Ateneului, la lansarea volumului "Istoria întortochiată a jaguarului albastru", de Radu Portocală, îşi dau întâlnire toţi iubitorii istoriei, ai monarhiei, ai maşinilor clasice, ai vechiului Bucureşti, ai eleganţei/

Miercuri seara, la orele 18.00, Filarmonica “George Enescu” şi editura Vremea organizează  în foaierul Ateneului Român la lansarea volumului "Istoria întortocheată a jaguarului albastru",  de Radu Portocală. Directoarea editurii Silvia Colfescu anunţă un eveniment cu totul special dată fiind povestea fantastic a automobilului – personaj principal al poveştii.

Andrei Dimitriu, directorul Filarmonicii "George Enescu", şi Silvia Colfescu, directorarea Editurii Vremea, vor vorbi alături de Nicolae Ştefan Noica, Bogdan Ştefan Iancu, despre vraja unui automobil unic, al cărui destin l-a purtat de pe culmile splendorii regale până aproape de dispariţia în clisa "bunăstării şi egalităţii" din epoca dictaturii proletariatului.

Majestatea Sa Regele Mihai  i-a fost primul proprietar. Jurnalistul şi scriitorul Radu Portocală s-a ocupat de acest automobil, l-a restaurat şi i-a redat splendatorea de altădată.


"În anul 1937, viaţa părea să-i surâdă statornic viitorului Rege Mihai I: era un Principe tânăr şi frumos, adorat de popor, având în perspectivă urcarea pe tronul unei ţă,ri pornite pe calea prosperităţii şi a civilizaţiei.
La împlinirea vârstei de 16 ani, pe când se pregătea să intre în armată, Guvernul, prin Ministerul Aerului, cunoscând pasiunea pentru mecanică a Principelui, a hotărât să-i dăruiască un automobil de marcă.
În 1937, firma englezească Standard Swallow, din care s-a născut prestigioasa uzină Jaguar, a început fabricarea modelului SS Jaguar 100, din care s-au produs, între 1937 şi 1941, un număr de 116 exemplare. Primul dintre acestea a fost oferit de Guvern Marelui Voievod de Alba-Iulia.


Destinul întortocheat al acestei maşini îi conferise dintru început caracterul unei maşini de colecţie: este nu numai o maşină regală, nu numai o creaţie superb desenată şi excelent dotată tehnic, ci şi prima dintr-o serie foarte scurtă. Încă un amănunt: este primul automobil pe calandra căruia apare vestita figurină-jaguar care, de-atunci, împodobeşte maşinile de această marcă", spune Silvia Colfescu.
Va fi o oră dedicată vechiului şi adevăratului Bucureşti, personalităţilor care i-au marcat istoria, frumuseţii lui aristocrate.

Mai multe pentru tine:
Lupu Rednic ține cură de slăbire, la 56 de ani: „Grăsimea-i bună numai în tigaie!”. Secretul sănătății: un păhărel de horincă și untură de porc de Mangalița. Cât costă dieta?
Exclusiv! Acasă la Chef Alexandru Sautner. Juratul "Chefi la cuțite" ni le prezintă pe fetele care-l împlinesc ca soț și tată
Mesajele Vasilicăi Enache, avocata decedată în explozia din Rahova, analizate de criminalist: „În acel bloc era o bombă cu ceas”
Cine este Bogdan Boitor, noul iubit al Ilincăi Vandici. În ce oraș din România a dus-o pe vedetă în vacanță
Prințul renegat, un libidinos notoriu! Apela la angajații de la Palat să facă rost de femei și-și dorea ”blonde și balerine”
Acuzată că poartă genți de lux, dar că nu-și ajută tatăl aflat la azil! Ion Cassian o apără pe Irina Columbeanu: „Nu-i duceți grija lui Irinel, are șifonierul plin cu...!”
Alexandru Rogobete le cere medicilor de la Terapie Intensivă să nu mai poarte bijuterii: „Renunțați la verighetă sau plecați din ATI!”
Cine a fost Dorin Pavel, inginerul care a plănuit marile hidrocentrale din România
Tânăra de 16 ani care a întors toate scaunele la „Vocea României” încă de la primele note. Smiley: „Eu nu am mai auzit niciodată așa ceva”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Relația scandaloasă de 72 de ore pe care fratele Regelui Charles a avut-o cu un model Playboy