Detalii mai puţin ştiute despre cazarea la hotel. Cât de sigur este seiful din cameră

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Ce se întâmplă cu produsele de toaletă nefolosite de la hotel?” „Ce fac angajaţii hotelului atunci când moare un client?” Acestea sunt câteva întrebări mai delicate, pe care unii turişti şi le pun, dar evită să le exprime. Jacob Tomsky, care a lucrat la două hoteluri din Statele Unite, oferă explicaţiile necesare.

Jacob, autorul unei cărţi despre munca în industria hotelieră, spune că turiştii iau deseori când pleacă prosoapele sau produsele de toaletă oferite de hotel. Alţii lasă în urma lor un adevărat dezastru, luând absolut tot ce se poate lua: cuvertură, scrumieră, telecomenzi, halat de baie.

Tomsky spune că mulţi clienţi care fură aceste obiecte scapă nepedepsiţi, pentru că după ce pun în bagaje aceste lucruri, sună la recepţie şi reclamă lipsa lor din cameră. Angajaţii hotelului nu vor căuta prin bagajele clientului. În privinţa produselor de toaletă gratuite oferite de hotel, clienţii nu ştiu de obicei că au dreptul să mai ceară şi altele, dacă doresc.

De multe ori, produsele din minibar nu sunt verificate atent, iar clienţii au obiceiul să nu declare consumarea acestora. Alimentele sau băuturile care nu sunt consumate vor fi aruncate atunci când expiră, scrie Daily Mail.

O altă întrebare pe care şi-o pun mulţi turişti ţine de procedura folosită pentru a curăţa o cameră de hotel. De obicei, timpul necesar pentru a pregăti o cameră este cuprins în intervalul 30 de minute-1 oră. O dată pe an, toate camerele ar trebui retrase temporar din circuit, pentru o curăţenie generală. Asta presupune inclusiv spălarea covoarelor şi a draperiilor. De obicei, anumite obiecte nu prea sunt curăţate atent: telecomanda şi minibarul.

Uneori, produsele oferite de hotel, gratuit, clienţilor, ajung să fie luate de angajaţi. Jacob Tomsky recunoaşte că a luat acasă papuci de la hotel şi cremă de ghete.

Ce se întâmplă când un client moare în timpul sejurului?

O problemă foarte delicată este modul în care angajaţii acţionează atunci când un client moarte în timpul sejurului. În primul rând, angajaţii vor încerca să fie cât mai discreţi, ca să nu sperie alţi clienţi ai hotelului. Cadavrul este de obicei scos cu ajutorul liftului de serviciu, pe ieşirea din spate. Apoi camera este bine curăţată şi dezinfectată, pentru a putea fi reintrodusă în circuitul turistic. Angajaţii nu au voie să spună nimănui detalii despre deces. De multe ori, sinucigaşii preferă să îşi ducă la capăt planul într-un hotel, prin urmare aceste incidente nu sunt deloc rare.

Seifurile sunt cu adevărat sigure, sau orice angajat poate să umble în ele? Seifurile nu pot fi accesate decât de directorul departamentului de securitate, care are un instrument special cu care poate deschide seiful, dacă turistul uită cumva codul de acces. Prin urmare, seifurile sunt foarte sigure.