Legenda Logan
0Recent, Automotive News Europe (ANE) a anunţat un concurs despre „Legends on Wheels" - menit să celebreze 125 de ani de automobil. A întocmit liste de finaliste pe fiecare decadă în parte, urmând ca cititorii să voteze câte un câştigător. Dacia Logan este trecută în finala anilor 2000, numită o „Legendă pe roţi".
Avem motive să ne bucurăm. Este o nouă recunoaştere a faptului că Dacia reprezintă un fenomen al motoringului european cu care a demarat secolul XXI. Logan a inventat categoria de automobil low-cost care avea să răstoarne foarte multe valori clasice ale industriei auto. A demonstrat că se poate face un automobil veritabil, competent şi la preţuri de neimaginat până la apariţia lui Logan. Mulţi dintre cei care-şi puteau permite doar o maşină la mâna a doua au avut acum prima opţiune de automobil complet nou. Mai mult, a apărut chiar şi o nouă categorie de consumatori de automobil, cei care nu au vreo fascinaţie legată de automobil, ci doar o necesitate de transport din punctul A în B.
Automotive News este cea mai serioasă revistă a industriei auto mondiale. ANE, care reprezintă sucursala europeană, a scris de foarte multe ori despre Dacia şi despre Logan, fiind una dintre publicaţiile de talie mondială care au înţeles şi susţinut conceptul „low-cost". Este însă de discutat selecţia. În numele legendei, s-au asociat maşini de tot felul, din diverse segmente, de-a dreptul incomparabile. Dacă poate cineva să ne spună ce legătură este între Dacia Logan şi VW Phaeton sau Nissan 350 Z, să ne spună şi nouă! Ca să nu mai întrebăm de vreo conexiune cu Chevy Volt, Bentely Continental GT, Maybach sau Tesla Roadster! Ne putem uşor întreba dacă votanţii vor avea (nevoie de) vreun criteriu!? Iar concluzia care se impune, la fel de uşor, oare ce relevanţă va avea numele câştigătorului? Pentru că nu poate fi vorba de vreo victorie, fie ea şi emoţională.
Din această perspectivă, fie că Logan va câştiga sau va ieşi pe ultimul loc din cele 10, nu are nicio importanţă. Este un vot subiectiv, care va avea un impact oarecare asupra modelului care obţine titlul pe anii 2000, dar nimic spectaculos. Până la urmă, nominalizarea Loganului ca „Legendă a anilor 2000" (între cele 10) este cel mai important lucru. Decât să ne preocupe pe ce loc iese la toamnă (când se dau rezultatele) n-ar fi mai bine să ne bucurăm că avem şi noi o legendă?