FIAT Chrysler, noul gigant auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În premieră absolută, primul Consiliu de Administraţie al FIAT a analizat cifrele comune pentru cele două corporaţii.

Este primul semn oficial în construirea unui nou gigant în lumea auto. FIAT Chrysler este cel mai probabil nume pentru noua corporaţie, controlată de familia Agnelli. Sergio Marchionne, actualmente preşedinte executiv la ambele firme, este artizanul acestei construcţii cel puţin incredibile acum doi-trei ani. Dar exectivul canadiano-italian a dovedit că poate scoate din faliment Chrysler oferindu-i un confort financiar incredibil. A plătit datoria către guvernele american şi canadian cu aproape şase ani înainte şi a mărit inteligent participarea lui FIAT, folosind tehnologie, şi know-how şi mai puţini bani.

Noul grup auto intră direct în liga marilor campioni - Toyota, Ford sau VW Grup. Totuşi, la doar puţin peste 80 de miliarde de dolari cifră de afaceri şi în jur de 3,5 milioane de unităţi produse, este încă departe de targetul pe care Marchionne îl consideră necesar pentru supravieţuire: peste şase milioane de unităţi! De aici începe însă o nouă strategie pentru marele Superman. Sunt multe speculaţii pe această temă. Ştim precis că din cei peste 50 de executivi care-i raportează astăzi direct lui Marchionne vor rămâne doar jumătate. Nu ştim dacă nu va face ca domnul Carlos Ghosn, mare boss al alianţei Renault Nissan, care a numit un COO pentru fiecare companie în parte.

Însă este de aşteptat ca Marchionne să gândească următoarea dezvoltare globală. Un nou parteneriat/ achiziţie/fuziune trebuie să fie la orizontul acestui om care şi-a propus să facă din FIAT o forţă planetară. Cum achiziţia lui Adam Opel a eşuat, cu Tata Motors colaborarea abia începe. Andreea Formica, preşedintele mărcii FIAT declara pentru revista „AUTO pro" că discuţiile cu Tata sunt dincolo de cadrul industrial şi comercial, dar nu a dorit să facă alte precizări.

Apropo de Opel, presa germană nu este deloc încântată de performanţa domnului Marchionne. Dimpotrivă, este de-a dreptul sceptică de succesul lui Chrysler. Adică unde marele Mercedes nu a performat, cum să reuşească „nişte italieni"? Ei bine, până una alta, este cât se poate de evident că Jurgen Schremp de la Daimler nu a reuşit mare lucru, în timp ce Marchionne de la FIAT a scos Chrysler din falimentul indus tocmai de neamţ, dar - ce-i drept - desăvârşit ulterior de nişte americani reciclaţi de la Home Depot şi Toyota! 

Mai multe pentru tine:
Un tezaur roman, ascuns timp de 8 ani, după ce a fost descoperit cu un detector de metale
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
Cât timp mai poate Rusia să finanțeze războiul? „Scăderea exporturilor nu va opri capacitatea lui Putin de a continua conflictul“
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
După ce l-a numit „trădător”, Ioan Becali revine cu noi aprecieri la adresa lui Cristi Chivu. Ce spune despre jocul Interului
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv