Comentariul săptămânii: Degeaba a „ciuremat-o“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vorbind despre maşini noi, 2010 a fost cel mai prost din istoria ultimilor ani. Piaţa a scăzut cu 18,3 % faţă de 2009, iar importurile chiar cu 21,4%.

Sigur că sunt campioni care au reuşit să surmonteze ajungând chiar şi la creşteri, dar şi perdanţi care au mers chiar sub piaţă. Din păcate, Toyota este un bun exemplu pentru cei care au pierdut.

Reclamele lui Mircea Badea în care aflam că este „un fleac" să-ţi iei o Toyota prin simpla „ciuremare" a vechii maşini nu par să fi avut ecoul pe care - probabil - şi-l dorea Inchcape, proprietarul importului Toyota în România. Suntem siguri că aceştia vor face studii serioase pentru a evalua colaborarea cu Mircea Badea. Noi putem să ne uităm la cifrele APIA.

În 2010, Toyota a scăzut cu 31,1 %, adică mai rău decât media pieţei. În decembrie, scăderea era chiar de 50%. Dacă ne referim la modele - inclusiv cele promovate de Badea - toate au scăderi: Yaris cu 12%, Corolla cu 52%, Avensis cu 76,7%, RAV 4 cu 47%, iar Land Cruiser cu 86,7 %. Chiar şi Prius a scăzut de la 17 bucăţi în 2009 la 11 bucăţi în 2010. Singurul model care a performat mai bine în 2010 a fost Auris, cu o creştere de 12,6%. Nu putem să dăm vina doar pe piaţă sau doar pe Mircea Badea.

Este adevărat, Toyota a trecut prin momente extrem de dificile în SUA devenind „ţinta" presei de peste Ocean. În mod firesc, în 2010 are o scădere importantă pe această piaţă, dar la nivel global Toyota a rămas cel mai mare producător mondial de automobile cu peste 8,4 milioane de unităţi! Este clar că ceva nu funcţionează cum trebuie la Toyota România.

Putem discuta despre politica de marketing care nu are prea multe în comun cu abordarea media de la Toyota Europa. Accentul pe cupoanele „ciuremate" a aruncat brandul într-o concurenţă dominată de preţ, şi nu pe valorile tradiţionale Toyota. Niciodată o Toyota nu a fost o maşină ieftină. Are cu totul alte valori care i-au adus faima mondială.

Nu am remarcat nicio încercare de încurajare a hibridului Prius care se bucură de un succes foarte mare în multe zone ale lumii. Sigur, statul încurajează cu aproape nimic, dar să vinzi doar 11 Prius-uri într-un an este chiar un „fleac". După cum nu o să fie chiar un „fleac" să revină pe poziţia dintre anii când oamenii descopereau Toyota ca una din cele mai durabile şi fiabile branduri de automobil de pe piaţa noastră. 

Mai multe pentru tine:
„Repertoriul movilelor de pământ din județul Timiș” - o parte uitată a istoriei Banatului
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Afară cu Lukoil din țară? Ce poate face România după sancțiunile lui Trump împotriva Rusiei „Avem deja un mecanism care poate fi extins”
Industria textilă legendară a Turciei se destramă. Sute de mii de locuri de muncă pierdute
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră