Piaţa produselor bancare exclusiviste se dublează de la an la an

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Creşte numărul produselor bancare exclusiviste dedicate segmentului de clientelă cu venituri mult peste medie. Bancherii spun că numărul clienţilor de top s-a dublat în ultimul an, şi

Creşte numărul produselor bancare exclusiviste dedicate segmentului de clientelă cu venituri mult peste medie. Bancherii spun că numărul clienţilor de top s-a dublat în ultimul an, şi anticipând şi accentuarea preferinţelor pentru produse sofisticate.

Raiffeisen Bank, care a lansat anul trecut produsul Raiffeisen Exclusive, dedicat persoanelor care au în cont peste 40.000 de euro, are deja circa 1.000 de clienţi, numărul acestora fiind aşteptat să se tripleze anul viitor. "Numărul clienţilor Raiffeisen Exclusive s-a dublat în cursul acestui an şi probabil ca o să-l triplăm anul viitor.

Avem acum 1.000 de clienţi şi alţi aproximativ 3.000 de clienţi potenţiali", a declarat pentru "Adevărul" Răzvan Munteanu, vipreşedintele Raiffeisen Bank. Clienţii Raiffeisen Exclusive beneficiază, în anumite locaţii, de un spaţiu dedicat lor, unde un bancher personal le propune diferite servicii personalizate.

Servicii personalizate pentru clienţii de top

Un loc numai al persoanelor celor cu bani, respectiv care au active de minimum 100.000 de euro, propune şi Credit Europe Bank, locaţia fiind deocamdată doar în Capitală. Instituţia a lansat servicii bancare personalizate - Private Wealth Management -pentru clienţii cu active lichide de cel puţin 100.000 de euro, segment pe care a atras deja 191 de clienţi care deţin active de 64 milioane de euro.

Din aceştia, 141 sunt din Bucureşti. "Credit Europe Bank defineşte categoria clienţilor de private banking raportat la activele lichide de minimum 100.000 euro, însă ia în calcul şi deţinerile patrimoniale, cu potenţialul de creştere al acestora", a explicat preşedintele băncii, Tamer Ozatakul. .

Mihai Bogza, preşedintele Bancpost, explică majorarea segmentului de clientelă care se califică pentru servicii de private banking prin creşterea preţului activelor imobiliare. "Singura problema este că mulţi preferă să reinvestească tot în retail banking", spune oficialul Bancpost.

Un alt tip de servicii propune Banca Transilvania, care a introdus pe piaţă cardul de credit VISA Platinium, destinat celor cu venituri lunare nete mai mari de 3.500 de euro. Visa Platinium este cel mai exclusivist produs de tip premium de pe piaţa românească, oferind, pe lângă posibilitatea contractării unui împrumut de 30.000 de euro, şi o serie de "tratamente" exclusiviste, precum reduceri la cluburi de golf, tarife preferenţiale la peste 50.000 hoteluri din lume. Deja au fost "adjudecate" circa 350 de astfel de carduri, oficialii BT estimând că numărul va creşte până la jumătatea anului viitor la 500. (Carmen Neacşu)

Mai multe pentru tine: