Peste 68% dintre comercianţi au majorat preţurile după creşterea TVA

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 68% dintre comercianţii din România au decis să majoreze preţurile şi doar 31,71% au declarat că le menţin nemodificate ca urmare a creşterii TVA la 24%, potrivit unui studiu realizat de firma Soft Mentor.

78% dintre comercianţii care nu au crescut preţurile la 1 iulie intenţionează să le majoreze în momentul în care vor primi marfă mai scumpă de la furnizori, informează , studiul realizat de Soft Mentor, companie specializată în furnizarea de soluţii de gestiune pentru supermarket-uri şi depozite.

Studiul arată că în Bucureşti rata de menţinere a preţurilor de vânzare este mai mare decât media pe ţară, procentul ridicându-se la 44,87%. Această situaţie se explică printr-un mediu concurenţial accentuat în capitală, unde micii comercianţi încearcă să ţină pasul cu marile lanţuri de magazine.

„Micii comercianţi nu dispun de mijloace umane şi financiare suficiente care să le permită schimbarea tuturor etichetelor de preţ peste noapte, ceea ce îi determină să mărească preţurile şi să reeticheteze mărfurile gradual" a declarat într-un comunicat Marius Vetrici, directorul general al Soft Mentor, citat de Mediafax.

Dintre firmele care au decis să nu majoreze preţurile, 95% au invocat ca motiv secundar aceste aspecte logistice. Comercianţii s-au văzut în imposibilitatea ajustării în timp util a tuturor etichetelor de raft şi de produs, declarând că efortul financiar şi uman prilejuit de schimbarea acestor etichete nu îşi poate găsi compensare în creşterea preţurilor.

Aproape toate firmele (97%) cuprinse în studiul Soft Mentor consideră că aceste măsuri fiscale au fost luate într-un termen mult prea scurt, motiv pentru care activitatea curentă a fost perturbată timp de câteva zile. „Unul dintre motivele principale de nemulţumire a comercianţilor constă în eşecul guvernului de a elabora şi publica normele de aplicare ale noilor reglementări fiscal", se mai arată în comunicat.

Studiul a fost realizat în perioada 29 iunie - 2 iulie la nivel naţional pe un eşantion reprezentativ de 205 firme din domenii de activitate diferite, clienţi persoane juridice ai companiei, şi a fost prilejuit de actualizarea programelor de gestiune şi contabilitate primară produse de Soft Mentor la noile prevederi legislative privitoare la majorarea cotei de TVA.

Mai multe pentru tine:
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova