Noi protocoale pentru revenirea la birou

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Skanska

În sectorul spaţiilor de birouri primele măsuri de prevenţie au fost luate încă de la apariţia pandemiei în regiune, iar acum, odată cu revenirea la birou, modul de lucru este adaptat la noua normalitate.

Divizia de dezvoltare comercială a Skanska din CEE a implementat o serie de măsuri, dezvoltate în cooperare cu experţi externi, pentru fiecare clădire din regiune, aflată în portofoliul său. Liderul de pe piaţa de birouri operează în zece oraşe din patru ţări: Cehia, Ungaria, România şi Polonia. 

După aproape două luni de lucrat de acasă, angajaţii Skanska se întorc treptat la birourile lor, în baza unui program stabilit anterior şi cu respectarea măsurilor de siguranţă necesare.

Pentru a menţine regulile de distanţare socială, doar jumătate din totalul forţei de muncă se va afla la birou, aceste schimburi fiind gestionate prin programul Shifts al Microsoft. Angajaţii sunt informaţi rapid şi direct prin canale de comunicare dedicate, precum un website de Intranet lansat special pentru astfel de actualizări.

Măsurile de siguranţă includ staţii de lucru dedicate şi zone separate pentru persoanele din birouri, reducerea numarului de personae în spaţiile comune şi sălile de conferinţe, camere dedicate numai pentru întâlniri cu clienţii externi şi aplicarea reglementărilor naţionale ale ţărilor din regiune privind echipamentele de protecţie.

Pentru a le oferi angajaţilor orientări clare şi informaţii cu privire la noul mod de organizare, în birourile Skanska sunt afişate mesaje vizuale, special concepute pentru a ajuta la respectarea politicilor de distanţare socială. Acestea includ afişe şi marcaje pe podea cu recomandări pentru fiecare zonă sau cameră din birou şi reguli generale care trebuie urmate.

“Lucrul de la distanţă a fost un test la nivel global, iar acum ne îndreptăm atenţia către adaptarea spaţiilor de birouri la noua realitate. Am colaborat foarte bine şi în această perioadă de distanţare socială iar  şantierul nostru din Campus 6 a rămas deschis, activitatea continuând în condiţii de maximă siguranţă pentru toti cei aproximativ 500 de oameni.

Odată cu revenirea la birou ne-am reorganizat spaţiile de lucru pentru a răspunde nevoilor actuale şi am stabilit noi standarde de siguranţă în clădirile din portofoliu, nu doar în România, ci si la nivel regional, astfel încât chiriaşii noştri să beneficieze de cele mai bune condiţii. Siguranţa şi sănătatea angajaţilor, clienţilor, partenerilor şi comunităţilor noastre reprezintă prioritatea principală a Skanska şi corespunde uneia dintre valorile noastre fundamentale, Grija pentru viaţă”, a declarat Aurelia Luca, Vicepreşedinte Executiv Operaţiuni Skanska România.

Primele măsuri în contextul COVID-19 au fost implementate de Skanska la apariţia pandemiei în regiune, în martie. Acolo unde a fost posibil, angajaţii Skanska au lucrat de la distanţă, de la biroul de acasă. Adaptarea la acest mod de lucru s-a realizat rapid, datorită unui program flexibil şi a regulilor clare în ceea ce priveşte lucrul de la distanţă, care existau deja în cadrul companiei. Un rol central l-a avut utilizarea instrumentelor digitale, care facilitează foarte mult întâlnirile virtuale şi activităţile zilnice.

De asemenea, compania a introdus un sistem de schimburi şi măsuri suplimentare de control pe şantiere şi a suplimentat normele de igienă. Această abordare, care implică ambele divizii Skanska, a permis companiei să continue să lucreze la proiectele sale, în ciuda provocărilor provocate de pandemie. 

Clădiri adaptate la noua normalitate 

În urma acţiunilor derulate în propriile spaţii de birouri, Skanska împărtăşeşte cu clienţii şi chiriaşii din clădirile sale cunoştinţele acumulate şi noile standarde de siguranţă. Acesta este un exemplu de cooperare între proprietar, administratorii de clădiri şi chiriaşi, care este atât de important în contextul revenirii la birou. În plus, în baza datelor obţinute în urma acestor colaborări, Skanska va putea contribui prin programele sale la regândirea modului de proiectare a spaţiilor de birouri moderne pentru a preîntâmpina eventualele riscuri pandemice viitoare. 

În Bucureşti, noi măsuri au fost luate în Equilibrium, clădirea de birouri situată la intrarea în cel mai dezvoltat şi mai dinamic centru de business din Capitală, zona Floreasca – Barbu Văcărescu. Aici, angajaţii care ajung în zona de acces sunt scanaţi automat de către un sistem care funcţionează cu ajutorul unor camere cu termoviziune. Când o persoană are temperatura corporală egală sau mai mare de 37,3 grade, ea este oprită automat. 

De asemenea, au fost activate şi alte facilităţi oferite, precum înregistrarea la recepţie fără contact uman, doar prin simpla folosire a tabletei deja instalată. Iar pentru curieri a fost special amenajată o zonă în exteriorul clădirii, unde sunt şi spaţii de depozitare, de tip easy box, astfel încât coletele să poate fi preluate sau predate in siguranta, în afara spaţiilor interioare.

În plus, în completarea activităţilor cuprinzătoare de dezinfecţie, au fost instalate dispensere cu soluţie dezinfectantă la intrări şi în spaţiile comune, au fost montate covoare dezinfectante la principala intrare în clădire şi în zona lifturilor şi nu în ultimul rând au fost aplicate folii nanoseptice pe suprafeţele cel mai des atinse, precum mânerele uşilor.

“În următoarea perioadă vom acorda şi mai multă importanţă problemelor de siguranţă, calităţii mediului de lucru şi măsurilor sanitare pentru asigurarea dezinfectării continue a spaţiilor din clădire. Ceea ce ne dorim este să menţinem un mediu de lucru cât mai sigur pentru clienti, vizitatori, partneri etc.

Astfel, pe lângă faptul că am luat măsuri pentru protecţia angajaţilor noştri, ne sprijinim şi chiriaşii să facă acelaşi lucru. Suntem în contact cu toţi partenerii, inclusiv cu experţi, epidemiologişti, pentru a lua în continuare cele mai bune măsuri. Ca o concluzie, este important să ţinem cont de toate măsurile deoarece vrem să avem certitudinea că angajaţii şi toţi cei din jurul nostru vor rămâne sănătoşi în timp ce asigura continuitatea business-ului”, a spus Anne-Marie Diaconu, Leasing & Asset Director Skanska Property Romania. 

Adaptarea clădirilor de birouri livrate de Skanska în regiune, la noile cerinţe sanitare, a fost un proces simplu datorită modului de proiectare al acestora şi totodată a soluţiilor inovatoare implementate. 

Mai multe pentru tine:
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Circ total la Bruxelles. Ghiță ciobanul a ajuns în Parlamentul European și protestează împotriva Ursulei: „I-am adus slană” VIDEO
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Cele trei zodii care trag lozul câștigător începând cu 15 decembrie. Vor triumfa pe toate planurile, niciodată nu au avut așa noroc
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
De câți bani ai nevoie ca să trăiești decent în Spania. O româncă a spus cât a cheltuit în noiembrie: „O viață fără lipsuri”
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco