Modificări la Casa de Pensii: cum se depun documentele din 15 mai

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Casa Naţională de Pensii Publice a anunţat vineri modificări privind depunerea anumitor documente aferente unor „servicii sensibile”, ca urmare a trecerii la starea de alertă.

„Odată cu trecerea la starea de alertă, instituţiile care funcţionează în cadrul sistemului public de pensii îşi reiau activitatea de relaţii cu publicul, gradual.

Urmărim să protejăm – în continuare – sănătatea beneficiarilor noştri şi să prevenim răspândirea Covid 19, astfel că vom începe cu următoarele servicii sensibile”, a informat vineri CNPP.

Serviciile la care face referire instituţia privesc:

  •  Depunerea dosarelor de pensii şi a cererilor de recalculare care presupun anexarea unor documente originale;
  •  Activitatea de expertiză medicală, în cazul pensiilor de invaliditate;
  •  Solicitarea ajutoarelor de deces.

Accesul în spaţiile închise va fi asigurat în condiţii de siguranţă sanitară şi distanţare socială, cu respectarea fluxurilor şi a traseelor definite.

Totodată, Casa de pensii anunţă că menţine şi recomandă posibilitatea:

  • transmiterii cererilor şi a documentelor prin intermediul serviciilor poştale, de curierat şi poştă electronică, facilitând accesul la serviciile caselor teritoriale de pensii şi pentru persoanele care nu se pot deplasa la sediile acestora,
  • plăţii prin cont bancar a contribuţiilor de asigurări sociale şi a ajutoarelor de deces.  

 Pentru celelalte tipuri de servicii activitatea va continua şi va fi asigurată telefonic şi prin intermediul mijloacelor moderne de comunicare, datele de contact fiind afişate pe pagina de internet a caselor teritoriale de pensii.

Amintim că activitatea Casei de Pensii cu publicul a fost suspendată încă de dinaintea instaurării situaţiei de urgenţă, respectiv din data de 11 martie, dată de la care a fost suspendată şi activitatea cu public a punctelor de lucru ale caselor teritoriale de pensii, cu excepţia primirii de dosare.