LCD-urile, vedetele pieţei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa locală de electronice, electrocasnice şi IT&C se situează la puţin sub un miliard de euro, din care segmentul de IT&C acoperă 25%, cel al electronicelor negre reprezintă 35%, iar

Piaţa locală de electronice, electrocasnice şi IT&C se situează la puţin sub un miliard de euro, din care segmentul de IT&C acoperă 25%, cel al electronicelor negre reprezintă 35%, iar electrocasnicele albe însumează 40% din valoarea totală, conform estimărilor din domeniu.

Creşterea pieţei se bazează în principal pe segmentul de LCD-uri, considerate a fi vedetele pieţei în acest an. Grupul Flamingo International a înregistrat o creştere de peste 400% a vânzărilor pe segmentul televizoarelor LCD în ultimele 8 luni, pe fondul scăderii preţurilor la această categorie de produse, dar şi al interesului tot mai mare pe care românii îl manifestă pentru acest tip de echipamente.

"După ce, în primele luni ale anului, Grupul Flamingo International a înregistrat o creştere accelerată a numărului de unităţi LCD vândute, retailerul a menţinut un trend ascendent pe acest segment, raportând, în a doua parte a lunii august, o creştere de peste 400%", a precizat Rizek.

Creşterea a fost stimulată de scăderea preţurilor de la începutul anului 2007, în special la produsele importate din statele Uniunii Europene, pentru care au fost eliminate taxele vamale, dar şi pentru cele importate din ţările din Asia, pentru care taxele vamale au cunoscut, în medie, o reducere de aproximativ 20%.

Reprezentanţii Grupului Flamingo International estimează că până la finalul acestui an se va menţine ritmul accelerat de creştere a vânzărilor de televizoare LCD, care vor ajunge la o valoare de cel puţin 3-4 ori mai mari comparativ cu cea înregistrată în anul 2006.