Dezlegare de la Basescu: Liber la roşu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

UPDATE Reprezentanţii Renault şi oficialităţile dâmboviţene l-au aşteptat 25 de minute pe preşedintele Traian Băsescu la inaugurarea centrului tehnologic al constructorului francez din localitatea Titu. După ce într-un final a sosit, şeful statului a vorbit despre succesul privatizării Dacia şi de asemenea a anunţat că nu va mai fi singurul posesor de Duster roşu.

UPDATE

Sosirea preşedintelui era anunţată pentru orele 11.30, însă Traian Băsescu a întârziat 25 de minute.

În cele trei corturi amenejate în incinta Renault Tehnologie România (RTR) sunt prezenţi oficiali din judeţul Dâmboviţa, dar şi fostul premier Călin Popescu Tăriceanu sau Sebastian Vlădescu, fost ministru de Finanţe. De asemenea, mai sunt prezenţi angajaţii RTR, în marea lor majoritate ingineri francezi.

UPDATE

"Pe platforma de la Titu vom putea să dezvoltăm viitoarele modele Dacia bazate pe modelul Logan", spune Patrick Pelata, director operaţiuni Renault.

Preşedintele Traian Băsescu spune că este unul dintre cei care a semnat privatizarea Dacia, cu strângerile de inimă legate de acel moment pentru că Dacia părea a românilor şi trebuia să rămână aici. "În 1999, ne-a acuzat presa că ne vindem ţara, dar aceste vorbe nu au avut fundamente. Privatizarea Dacia a fost una dintre cele mai bune mişcări ale guvernelor de dupa 1990", arată Băsescu.

"Un motiv pentru care trebuie să mulţumim grupului Renault este că protejează inteligenţa românească, sunt puţine grupuri care fac acest lucru. Este o şansă pentru tinerii ingineri, sunt peste 2.000 în universităţile româneşti şi au o medie de vârstă de 31 de ani", spune Traian Băsescu.

"Am singurul Duster roşu, dar îi dezleg pe cei de la Dacia să introducă pe piaţă această nuanţă"

"Sunt convins că grupul Dacia Renault nu-şi va opri sucesele la Logan Sandero sau Duster şi va reuşi în continuare. În calitate de conducător de Logan şi Duster am cea mai mare satisfacţie de a conduce aceste două modele. Am singurul Duster roşu, dar îi dezleg pe cei de la Dacia să introducă pe piaţă această nuanţă"

Fabrice Jouanny, director de proiect la Titu, spune că proiectul, demarat acum 14 luni, a ajuns la final. "Până în august 2011 vom duce la bun sfârşit proiectul Titu la cele mai înalte standarde. De asemenea, sunt finalizate şi pistele de încercare pentru modelele Dacia Renault. Sunt 85 de oameni, dintre care 53 de români, care s-au ocupat de proiectul Titu", spune Jouanny.

Se lucrează la noul Logan

Actuala locaţie a investiţiei Renault se întinde pe 256 de hectare, cumpărate de la Ministerul Apărării, iar încă 200 de hectare au fost cumpărate de pe piaţa liberă. Renault Technologie Roumanie (RTR), care lucrează deja la următoarea generaţie a modelului Logan şi care a proiectat mai mult de jumătate din SUV-ul Duster, va porni operaţiunile de testare de la Titu la 15 septembrie.

Printre modelele care vor fi testate aici în perioada imediat următoare se numără versiunile cu motoare Euro 5 ale modelelor Dacia actuale, iar din 2011 viitoarea generaţie a Logan, programată pentru a intra în fabricaţie în 2012. Centrul de testare cuprinde atât bancuri de probe, clădiri de birouri, cât şi peste 32 de kilometri de piste de încercare, care includ atât un inel exterior pe care este testată viteza maximă a automobilelor şi care va fi terminat pe 15 septembrie, cât şi circuite secundare de testare a suspensiilor în diferite condiţii.

În luna septembrie vor fi gata o parte din pistele de încercare şi birourile, potrivit oficialilor RTR. Investiţia totală de 450 de milioane de euro va fi finalizată integral în vara anului viitor, odată ce vor fi construite toate circuitele din cadrul centrului.

3.000 de angajaţi

Până la sfârşitul anului viitor la RTR vor lucra 1.000 de angajaţi, iar peste trei ani, când este prognozată terminarea investiţiei, centru va avea 3.000 de salariaţi. Paza şi alte servicii sunt asigurate de alte companii cu angajaţi din Titu şi din localităţi din jurul oraşului. „Pompierii şi paza locaţiei sunt asigurate de oameni din Titu", spune primarul Ilie Dinu.