Designerii au doar clienţi de lux

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Designerii au doar clienţi de lux

În acest an, segmentul rezidenţial acoperă peste 90% din contractele firmelor de profil.Recesiune. Activităţile imobiliare au scăzut, stagnat şi chiar s-au blocat. Astfel, serviciile de design mai sunt cerute acum numai de oamenii care îşi doresc o casă „all inclusive”.

Cererile serviciilor de design interior s-au diminuat la aproape jumătate faţă de solicitările de anul trecut.Dacă până nu demult clienţii, de la corporaţii până la persoane fizice, îşi doreau reînoirea „look-ului” unui imobil, în prezent aceştia au devenit mult mai reticenţi.

„Având în vedere că vânzările imobiliare au scăzut dramatic, piaţa de design interior a urmat tot o linie descendentă. Anul trecut erau foarte multi clienţi care achiziţionau o locuinţă nouă sau doreau să dezvolte o afacere şi să creeze un design interior interesant pentru noul spaţiu”, declară Irina Constantin, interior designer al companiei de profil Knox Design.

Anul trecut, ideea de schimbare a birourilor, de renovare, de design era la ordinea zilei şi mulţi dintre managerii marilor companii apelau la astfel de servicii destul de des.

Birourile rămân la aceeaşi imagine

„Pe segmentul office, probabil că nu mai există bugetele de anul trecut. Prin urmare, managerii nu mai văd schimbarea imaginii biroului ca pe o necesitate şi nici nu mai pornesc la drum cu amplasamente sau afaceri noi”, explică Irina Constantin.

Anul trecut, aproximativ 65% din activitatea companiei Knox Design a fost pe rezidenţial, 35% pe office. Anul acesta, 90% dintre contracte s-au încheiat pe sectorul rezidenţial şi numai 10% pe office.

Totuşi, există clienţi care au posibilităţi financiare deosebite chiar şi în perioadă de criză, iar aceştia nu îşi refuză investiţia într-un nou look al casei şi cer sfaturile unui designer. „Oferta noastră de servicii s-a lărgit. Procurăm pentru clienţii noştri absolut toate produsele necesare amenajării – mobilier, decoraţiuni. Am avut şi clienţi care şi-au dorit să vină acasă şi să fie televizoarele setate cu posturile TV preferate”, mai spune reprezentantul Knox Design.

În privinţa unui buget alocat unei astfel de lucrări, acesta depinde de tipul designului. „Este ambiguu să putem da o sumă medie ca buget, însă putem spune că românul este dificil când vine vorba de bani. Spre exemplu, am avut un client cu un buget iniţial de 5.000 de euro. I-am prezentat o ofertă de trei ori mai scumpă, i-a plăcut şi a acceptat”, declară reprezentanţii Tuzson Design.

Micile plăceri ale locuinţei reinventate

Şi, cum întotdeauna când îşi remodelează o casă, clientul doreşte originalitate maximă, designerul trebuie să fie foarte atent la cerinţele acestuia.

„Clienţii merg pe ideea ca spaţiul trebuie să fie valorificat, personalizat, balanţa înclinând în favoarea calităţii şi nu a cantităţii. Mulţi vin însă cu idei preconcepute”, spune Ioana Nacev, designer al firmei Deco Design Interior.

Astfel, foarte puţini clienţi oferă libertate designerului în proiectul de amenajare interioară, iar când se întâlneşte un astfel de „noroc”, lucrarea ajunge la standarde destul de ridicate.

Am avut şi clienţi care şi-au dorit să vină acasă şi să fie televizoarele setate cu posturile TV preferate


Irina Constantin
interior designer
Knox Design