Cotaţiile companiilor alimentare de la BVB, impulsionate de rezultatele financiare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Titlurile EXC s-au apreciat cu peste 60%, iar acţiunile BRM şi MPN s-au apreciat cu 11%-13% după bilanţul pe anul 2006 Numai trei emitenţi, toţi cotaţi la Categoria a II-a, formează,

Titlurile EXC s-au apreciat cu peste 60%, iar acţiunile BRM şi MPN s-au apreciat cu 11%-13% după bilanţul pe anul 2006

Numai trei emitenţi, toţi cotaţi la Categoria a II-a, formează, în momentul de faţă, sectorul bunurilor de larg consum la Bursa de Valori Bucureşti (BVB). Capitalizarea celor trei companii, Bermas Suceava (BRM), Kandia Excelent (EXC) şi Loulis (MPN), deţin, în momentul de faţă, 0,56% din capitalizarea BVB.

Prin urmare, societăţile din acest sector se fac vizibile destul de rar, iar una dintre ocazii le-a fost oferită, în acest an, de raportarea rezultatelor financiare preliminate pentru 2006. "Toţi emitenţii au raportat rezultate în creştere faţă de anul precedent, fapt ce s-a tradus, în cazul titlurilor BRM şi MPN, prin aprecieri ale cursului cu 11-13% după publicare, urmate de reveniri ale preţului la valorile de dinaintea raportării", a explicat, pentru Adevărul, Marian Lupu, director general adjunc la Estinvest Focşani.

Loulis - pentru prima oară pe creştere în ultimii patru ani

După patru ani consecutivi în care unul dintre principalii jucători din industria de panificaţie pe piaţa autohtonă, Loulis, a înregistrat pierderi, emitentul a obţinut, în ultimul trimestru din 2006, un profit net de 2,8 milioane de lei. Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat, în ultimele trei luni din anul trecut, la 48,4 milioane de lei, în creştere cu 41% faţă de perioada similară din 2005. "Emitentul a închis anul 2006 pe un profit de 2,71 milioane de lei, acesta provenind în proporţie de aproximativ 50% din activitatea de bază", spune Andreea Ciobanu, responsabil al departamentului de analiză din cadrul SSIF Intercapital. Cu toate că rezultatul este unul pozitiv, indicatorii de evaluare sunt ridicaţi, raportul dintre preţul pe acţiune şi profitul pe acţiune (PER-ul) ridicându-se la 88,92.

Producătorul de bere Bermas Suceava a înregistrat, anul trecut, un profit net de 4,48 milioane de lei (1,27 milioane de euro), în creştere cu 25,8% faţă de 2005, arată datelor financiare preliminare. Cifra de afaceri a scăzut cu 18% faţă de anul precedent, la 25,8 milioane de lei (7,33 milioane de euro), ca urmare a intrării în vigoare a ordonanţei Ministerului de Finanţe de aliniere la normele UE, care prevăd ca accizele să nu mai fie incluse în cifra de afaceri. "Profitul net înregistrat de companie în ultimul trimestru al anului 2006 a fost unul uşor negativ, explicabil, însă, de activitatea sezonieră a societăţii. Totuşi, comparativ cu anul 2005, profitul net preliminat pe tot anul 2006 este cu 25% mai ridicat, iar valoarea indicatorului P/E înregistrat de emitent se menţine la un nivel scăzut, fiind de doar 7", explică Andreea Ciobanu.

Profit net în creştere cu peste 300% la Kandia Excelent

Profitul net obţinut de producătorul de dulciuri Kandia Excelent Bucureşti a avut însă o dinamică peste aşteptări în 2006: o creştere de aproximativ 336%, ajungând la 26,63 milioane de lei, faţă de 6,10 milioane lei, cât înregistra la sfârşitul lui 2005. "În cazul EXC, care a raportat o creştere cu peste 300% a profitului, aprecierea preţului a fost spectaculoasă (peste 60%) şi a început cu o săptămână înainte de publicarea rezultatelor financiare", subliniază Marian Lupu. "La rezultatele înregistrate, indicatorul P/E (7) indică subevaluarea preţului unei acţiuni în piaţă", spune Ciobanu. Analistul Intercapital atrage atenţia însă că o parte importantă din venituri provin şi din afara activităţii de bază, ceea ce ar putea justifica majorarea spectaculoasă a profitului net. Preluarea mărcilor Sugus şi Silvana îi determină pe analişti să estimeze, în următorii doi ani, creşteri ale cifrei de afaceri, precum şi ale profitului înregistrat de acest emitent.

Rezultatele pozitive înregistrate în cursul anului 2006 de către companiile din acest sector, dar şi estimările de creştere a consumului pentru produsele realizate de societăţile în discuţie ar putea constitui premise de creştere a cotaţiilor în acest an. Cu toate acestea, investitorii trebuie să ţină cont şi de lichiditatea scăzută înregistrată de aceste companii la bursă, spune Andreea Ciobanu. "În cazul Excelent şi Loulis, free-float-ul (n.red.: acţiunile care circulă liber în piaţă) este foarte mic, afectând lichiditatea. Din acest motiv, la sfârşitul anului trecut s-a luat în considerare posibilitatea retrogradării Loulis de la categora a II-a. Doar în cazul Bermas se poate vorbi de o lichiditate mai mare, şi, în plus, acesta se numără printre puţinii producători de bere rămaşi nepreluaţi de jucătorii mari din domeniu", explică Marian Lupu.

Mai multe pentru tine:
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Descoperire uluitoare despre Triunghiul Bermudelor. Doi seismologi dezvăluie ce se află sub fundul Atlanticului
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate