ANPC a amendat operatorii de cablu şi Internet pentru nereguli

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Operatorii de cablu şi Internet au fost luaţi la bani măruni de inspectorii Antorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC).

În urma deficienţelor constatate, inspectorii au obligat 36 de operatori de cabul şiu i9nternet să pună lacătul pe uşă până la intrarea în legalitate şi au obligat alţi 63 de operatori să plătească amenzi în valoare de 327.500 de lei. 200 de operatori de cablu şi Internet au fost verificaţi în perioada 9 – 20 noiembrie, iar la 137 au fost găsite diverse probleme.

Drepturile consumatorilor considerate drept servicii făcute utilizatorului de firmele de cablu

Potrivit comunicatului ANPC, în Timiş una dintre firme prezenta un drept al consumatorului ca pe o caracteristică a serviciului oferit: „primesti banii pentru convorbirile întrerupte din cauza lipsei semnalului de transmisie”. Aceasta nu era singura problemă a companiei cu princina. Deşi "afirma în campania de fidelizare a clienţilor că oferă suplimentar 2.000 de minute de convorbire în reţea însă numărul real al minutelor oferite era micşorat prin aplicarea, pentru convorbirile cu durată mai mică de 180 secunde a regimului de tarifare a iniţierii convorbirii, care era de 3 minute", se arată în comunicatul ANPC.

Acte adiţionale care te ţin legat de firmă

Încheierea de acte adiţionale prin care consumatorii se obligau să rămână abonaţii prestatorului de servicii timp de 24 luni reprezintă, de asemenea, o practică înşelătoare, dar des utilizată de companiile furnizoare de servicii de cablu şi internet.

"Au mai fost constatate abateri şi în domeniul informării consumatorilor cum ar fi: nemenţionarea structurii pachetelor de programe şi a condiţiilor de instalare (prin afişare, pliante sau alt support), lipsa informaţiilor complete, corecte şi precise privind penalităţile, condiţiile de instalare, parametrii de furnizare, condiţiile de reconectare, perioada de gratuitate, tarife practicate, lipsa procedurilor detaliate privind soluţionarea reclamaţiilor din partea clienţilor, lipsa informaţiilor complete, corecte şi precise privind condiţiile de reziliere a contractului", se arată în comunicatul instituţiei. Astfel de abateri au fost constatate în judeţele Mehedinţi, Vâlcea, Gorj, Braşov, Neamţ, Bihor, Maramureş. Firmele şi-au luat amenzi şi pentru netransmiterea facturilor la consumatori.

Românii nemulţumiţi de serviciile oferite de firmele de cablu şi Internet reclamă, în principal: proasta funcţionare a serviciilor, facturarea greşită, majorarea tarifelor sau neprimirea facturilor.

Mai multe pentru tine:
Pentagonul a împiedicat Ucraina să lanseze atacuri în interiorul Rusiei, cu scopul de a-l determina pe Putin să accepte negocieri de pace
Divorț iminent pentru Prințul Harry? Presa speculează că Meghan Markle ar avea un copil din flori
Puțini șoferi știu. Cu cât se poate depăși viteza legală fără sancțiuni
Adevărul despre întâlnirea dintre Regina Elisabeta și Donald Trump. Ce a gândit cu adevărat Regina despre președintele SUA
Bărbații care au resentimente față de soțiile lor obișnuiesc să facă aceste 11 lucruri acasă
Homosexualitatea și desfrâul din Biserica Română. Schimb de mesaje halucinant între un preot protosinghel și un tânăr + filmări în care bea vodcă și dansează pe manele. Dans din buric și în lăcașul sfânt: „Așa, iubirea mea” VIDEO
Ce se întâmplă cu preotul homosexual de la Schitul Stânișoara care s-a filmat scandalos cu „iubi”. Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților explică rolul lui în biserică
O descoperire rară care îi uimește pe arheologi: un pumnal vechi de 3500 de ani, găsit în inima Germaniei
Mai mulți turiști au fost nemulțumiți după ce au descoperit o taxă în plus pe bonul de la un restaurant din Italia. Pentru ce au plătit în plus
Patru zodii sunt privilegiate de astre. Urmează o perioadă de aur, se anunță 23 de zile pline de reușite, iar totul se schimbă de pe 27 august
Rețeta de vinete murate a Ancăi Pandrea: „Iura m-a învățat!” Ingredientul secret și trucuri ca murăturile să nu facă floare