Nu e nevoie să pui lacăt pe frigider. Cele mai eficiente trucuri care taie pofta de mâncare fără sacrificii

Nu e nevoie să pui lacăt pe frigider. Cele mai eficiente trucuri care
taie pofta de mâncare fără sacrificii

Dacă mănânci echilibrat pe tot parcursul zilei, nu vei mai fi tentat de micile escapade în frigider la miez de noapte FOTO Arhivă

Nu este vorba nici despre ceaiuri-minune, nici despre vreun praf sau vreun medicament, ci despre mici modificări ale obiceiurilor de zi cu zi care te vor ajuta să te simţi sătul fără să mănânci mult şi chiar să slăbeşti.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un motiv în plus să mănânci nuci

Ar putea părea ciudat, dar specialiştii ne asigură că o dietă în care nu doar că nu excludem grăsimile, ci le privilegiem, ne-ar putea ajuta să slăbim. Evident, nu este vorba despre orice fel de grăsimi.

Cercetătorii de la Universitatea California din Irvine au descoperit că acidul oleic, un tip de grăsime „bună“ declanşează mecanismul de producere la nivelul intestinului subţire a unei substanţe numită oleoilentanolamidă, un compus care transmite semnale de saţietate creierului.

Surse excelente de astfel de acizi graşi sunt nucile (alune, migdale, caju, nuci), avocado şi uleiul de măsline extravirgin. De asemenea, consumul de asemenea grăsimi se asociază cu un bonus, potrivit medicului Cynthia Sass, citată de Health.com: grăsimea întârzie golirea stomacului, ceea ce ne ajută să ne simţim sătui un timp îndelungat.

Taie-ţi mâncarea în bucăţi mici

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea de Stat din Arizona au descoperit, în urma unui studiu, că atunci când ne tăiem mâncarea din farfurie în bucăţi mici avem tendinţa să mâncăm mai puţin, fiindcă ne simţim sătui mai repede. Chiar dacă la final am consumat acelaşi număr de calorii, vom fi avantajaţi în cazul în care am mâncat cu îmbucături mici: următoarea masă o vom lua mult mai târziu, nefiindu-ne foame prea rapid şi, în plus, vom mânca mai puţin la următoarea masă.

În cadrul cercetării americane, unor studenţi li s-a dat să mănânce o chiflă întreagă, iar altora acelaşi tip de chiflă, dar tăiată în patru bucăţi. Cei care au primit chifla întreagă au terminat-o mult mai repede şi din mai puţine îmbucături. Dar ceilalţi nu au mai avut nevoie de mâncare câteva ore după experiment.

Condimentele îţi învăluie simţurile şi te ajută să te saturi rapid

Dacă adaugi condimente puternice în mâncare, cum sunt ghimbirul proaspăt dat pe răzătoare, menta proaspătă, scorţişoara, busuiocul şi rozmarinul, nu doar că vei beneficia de un plus de antioxidanţi şi îţi vei bucura papilele gustative, dar te vei şi sătura mai repede, susţine specialista Cynthia Sass.

Include secara în dieta zilnică

Recomandarea de a mânca zilnic cereale integrale am tot auzit-o. Dintre acestea, însă, cea care deţine o capacitate importantă de a ne tăia apetitul este secara integrală. Consumul de secară provoacă un nivel de insulină mai mic decât în cazul altor cereale integrale, ne face să ne simţim plini mai mult timp şi, desigur, ne face să mâncăm mai puţin pe tot parcursul zilei.

Cel mai simplu mod de a include secara în dieta ta este să mănânci biscuiţi speciali cu această cereală (cu o cantitate cât mai mică de zahăr), paste sau chiar fulgi de secară.

Cine mănâncă încet mănâncă şi mai puţin

E clar pentru toată lumea că atunci când mâncăm rapid, din câteva înghiţituri, nici nu ne săturăm prea bine, nici nu ne vom simţi bine (ne balonăm, de exemplu). În plus, în timp, ne îngrăşăm, fiindcă avem tendinţa să mâncăm mai mult decât avem nevoie.

Specialiştii recomandă ca, pentru a reuşi să avem un ritm mai lent la masă, să apelăm la câteva trucuri: să punem tacâmurile la loc pe masă după fiecare îmbucătură, să tragem aer în piept şi abia apoi să continuăm. Şi, desigur, să ne oprim din mâncat în momentul în care simţim că aproape ne-am săturat. 


Citeşte şi:

Cel mai important motiv să faci mişcare: activitatea fizică modifică genele îngrăşării

Genele pot fi de vină pentru îngrăşare, dar le putem modifica prin mişcare, demonstrează un studiu suedez recent. După numai şase luni de activitate fizică regulată, genele celulelor de grăsime din corp se modifică, iar noi putem slăbi mai uşor.

Obiceiuri alimentare care îţi fac foame

Simţi că nu reuşeşti să-ţi potoleşti foamea, chiar dacă mănânci, ca la carte, trei mese pe zi? Explicaţia este simplă: ceea ce mănânci nu este suficient de hrănitor, iar organismul îţi transmite semnale că nu este satisfăcut.

De ce nu reuşeşti să slăbeşti

Scenariul pare perfect: ai alcătuit o dietă echilibrată, cu puţine calorii, ai început să faci mişcare... şi totuşi, rezultatele întârzie să apară, cântarul indicând aproape aceeaşi greutate, cu mici variaţii pe parcursul zilei. Care ar putea fi problema?

Program complet pentru a reintra în formă

Cele mai bune modalităţi de a slăbi într-un timp relativ scurt şi de a menţine rezultatele obţinute pentru o perioadă cât mai mare nu sunt soluţiile-minune, nici cele chirurgicale. Metoda numărul unu în top rămâne, indiscutabil, combinaţia dietă echilibrată-mişcare.

Cum ne-a manipulat industria slăbitului de-a lungul timpului: „Mănâncă zahăr“, „Fumează Lucky Strike“ şi „Renunţă la legumele «pentru iepuri»“

citeste totul despre: