Lovituri importante reuşite de FRF, care pot schimba situaţia fotbalui românesc. Avantaje uriaşe pentru echipele de top
0
Fotbalul românesc poate inhala o gură uriaşă de oxigen, printr-o măsură de modificări legislative adoptate la 1 ianuarie 2016.
Federaţia Română de Fotbal a participat activ la sesiunile de dezbateri organizate în 2015 în cadrul grupului de lucru dedicat modificării Codului Fiscal, cu propuneri menite să adapteze cadrul normativ la realităţile fotbalului românesc
Intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2016, noul Cod Fiscal conţine multiple modificări, unele dintre acestea care vizează activitatea sportivă din România. Activitatea Federaţiei Române de Fotbal, prin departementele Juridic şi Politici Publice, în sensul adaptării contextului normativ în beneficiul fotbalului românesc, este una continuă. Astfel, sunt planificate modificări ale următoarelor:
- Legea 4 privind violenţa pe stadioane
- Normele de aplicare la noile prevederi ale art. 181 din Legea 69/2000 cu privire la finanţarea sportului din bani publici
- Legea insolvenţei
Iată principalele noutăţi din Codul Fiscal cu implicaţii directe asupra fotbalului românesc şi modul în care se vor putea transpune aceste modificări în viaţa fotbalului:
Articol modificat: Art. 25 (4) lit. i)
Implicaţii: Plafonul sponsorizărilor se ridică de la 0.3% la 0.5%, acestea putându-se reporta pe o perioadă de 7 ani. Propunerea iniţială a FRF a fost ridicarea plafonului la 1%. Practic, din 2016, societăţile comerciale au posibilitatea să direcţioneze mai mulţi bani, prin sponsorizări, către fotbal. Această modificare reprezintă o provocare pentru cluburi, care îşi pot atrage astfel surse de finanţare consistente şi transparente prin dezvoltarea zonelor de marketing, comercial şi comunicare.
Articol modificat: Art. 62 lit. w)
Implicaţii: Cluburile care aspiră la participarea în competiţii continentale, precum şi cele care obţin participarea în aceste competiţii, vor avea de acum posibilitatea de a oferi prime neimpozabile, pentru calificare şi pentru participare. Astfel, pe de o parte, se încurajează performanţa sportivă, atât la nivelul competiţiilor interne, cât şi în parcursul european al cluburilor româneşti, în acelaşi timp asigurându-se un cadru de impozitare în beneficiul cluburilor.
Articole modificate: Art. 139 (2), Art. 140, Art. 146 - (6)
Implicaţii: Cluburile au obligaţia de a plăti 5 categorii de contribuţii sociale platite individual şi de angajator. În urma acestei modificări normative, în situaţia în care un club acordă salarii mai mari decât cuantumul «5 X salariul mediu brut», două dintre aceste categorii de contribuţii sociale pentru aceste salarii (asigurarea socială plătită individual, asigurarea socială plătită de angajator şi asigurarea de sănătate plătită individual) vor fi plafonate in cuantumul «5 X salariul mediu brut». Propunerea iniţială a FRF a vizat aplicarea acestui plafon pentru toate categoriile de
contribuţii sociale. Se asigură astfel o relaxare fiscală pentru cluburile de fotbal din România şi, totodată, un beneficiu fiscal pentru cluburile
care îşi respectă obligaţiile de plată contractuale faţă de jucători şi staff.
Articol modificat: Art. 291 (3)
Implicaţii: Scăderea cotei TVA de la 24% la 5% pentru accesul la evenimente sportive vine atât în beneficiul cluburilor, care, în calitate de organizatori ai evenimentelor fotbalistice vor putea obţine surse de finanţare sporite, cât şi în avantajul iubitorilor de fotbal, care vor putea beneficia de preţuri mai mici pentru biletele la partidele de fotbal.
Articol modificat: Art. 456 (1)
Implicaţii: Prin includerea în categoria listelor de imobile neimpozitabile şi a celor deţinute de federaţiile sportive, Federaţia Română de Fotbal îşi va consolida bugetul şi va putea direcţiona aceste sume, care constituiau impozite, către proiectele dedicate dezvoltării fotbalului românesc.