Golgheterul unei grupări din prima ligă engleză a refuzat să mai poarte tricoul echipei. E musulman, iar sponsorul este o companie de credit

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cisse n-a avut probleme sezonul trecut să poarte pe piept numele unei alte companii, din domeniul bancar. FOTO: Reuters
Cisse n-a avut probleme sezonul trecut să poarte pe piept numele unei alte companii, din domeniul bancar. FOTO: Reuters

Un logo pe tricou îţi poate aduce mulţi bani, dar şi unele probleme. Au simţit-o cei de la Newcastle United, care s-au trezit că încep noul sezon fără golgheterul Papiss Cisse. Senegalezul s-a retras din turneul de pregătire din Portugalia. Motivul? Convingerile sale religioase sunt în conflict cu activitatea sponsorului echipei.

Conflictul mocnea în de ceva timp, după ce s-a aflat că, începând cu sezonul 2013-2014, noul sponsor al echipei Newcastle va fi Wonga. O companie specializată pe împrumuturi pe termen scurt, cu dobândă ridicată. 

Iar senegalezul Papiss Cisse (28 de ani) este un musulman practicant. Potrivit religiei sale, atacantul nu are voie, printre altele, să dea sau să accepte bani cu împrumut. 

Potrivit informaţiilor din presa engleză, Cisse, care sezonul trecut a fost golgheterul lui Newcastle, cu opt goluri, a refuzat să participe la turneul de pregătire din Portugalia, iar impresarii săi încearcă în aceste zile să găsească o soluţie, împreună cu clubul. 

BBC.com susţine că Cheick Tiote şi Moussa Sissoko, coechipierii lui Cisse la Newcastle, care sunt şi ei musulmani practicanţi, n-ar avea probleme să poarte logo-ul noului sponsor. 

Nu este prima dată când un jucător de religie musulmană are probleme cu echipa sa din cauza sponsorului. Cel mai cunoscut caz până acum era cel al malianului Frederic Kanoute.

Kanoute

În urmă cu şapte ani, Kanoute, pe atunci la Sevilla, a refuzat să poate noul sponsor al echipei andaluze pe piept. Sevilla tocmai intrase într-un parteneriat cu 888.com, o importantă companie de pariuri on-line care urma să plătească echipei în jur de 3.5 milioane de euro pe an. 

Kanoute a solicitat iniţial un tricou alb, nebranduit, iar în Supercupa Europei, din 2006, câştigată în faţa Barcelonei, scor 3-0, a acoperit cu bandă adezivă logo-ul sponsorului de pe tricoul său de joc (foto: Reuters).

Ulterior a acceptat o sumă de bani de la compania respectivă, pe care a donat-o în scopuri caritabile. Kanoute a plătit şi pentru construirea unei moschei în Sevilla. 

Sport

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite