Cine este Liviu Uruc, partenerul lui Sebastian Ghiţă ajuns patronul celei de-a doua companii româneşti de outdoor, ca mărime

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cine este Liviu Uruc. Apropiat al lui Sebastian Ghiţă, omul de afaceri Liviu Mircea Uruc deţine a doua cea mai mare companie din industria outdoor din România. Firma sa, Affichage România, i-a asigurat fostului premier Victor Ponta, în campania pentru alegerile prezidenţiale, expunerea electorală pe panourile sale din Bucureşti şi din ţară.

La doar 34 de ani, Liviu Mircea Uruc este, potrivit datelor oficiale, unul dintre cei mai importanţi oameni de afaceri din industria outdoor din România. Tânărul controlează Affichage România, a  doua mare companie naţională de panotaj, creditată de BRAT cu 23% dintr-o piaţă de 30 de milioane de euro pe an.

Uruc este prahovean get-beget, la fel ca şi amicul său Sebastian Ghiţă, fiind născut în comuna Ariceştii Rahtivani.

Afacerile, dar şi prieteniile acestuia gravitează în jurul lui Sebastian Ghiţă şi a grupului său de interese. Liviu Uruc este unul dintre cei mai buni prieteni ai lui Alexandru Iacobescu, manager general al televiziunii de ştiri, Romania TV (RTV), considerat la rândul său mâna dreaptă a deputatului Sebastian Ghiţă.
Fost angajat al RTV, Liviu Uruc obişnuieşte de altfel, susţin surse contactate de Gândul, să îşi facă deseori apariţia în birourile şefilor postului tv aflat sub influenţa lui Sebastian Ghiţă.

Cine este Liviu Uruc. Afaceri în media şi publicitate

Recent, Liviu Uruc şi-a marit participaţia în compania de panotaj Affichage România, ajungând să controleze 90% din această firmă, potrivit paginademedia.ro.
În urmă unei tranzacţii de peste 160.000 de euro, compania Boyana Business Service Eood, reprezentată de Rene Rosenberg, care a ocupat funcţia de CEO Affichage, şi-a cesionat 29,999993% din capitalul social al Affichage către Liviu Mircea Uruc. Totodată, Rene Rosenberg şi-a cesionat pentru 10 lei către Liviu Uruc singura parte socială pe care o deţinea.
Astfel, Liviu Uruc a ajuns să deţină acum 90% din capitalul social al companiei, iar Mircea Răzvan Negoescu - 10%.

Affichage România, care deţine o cotă de piaţă de până la 24%, i-a susţinut pe panourile din Bucureşti campania electorală la alegerile prezidenţiale lui Victor Ponta, în toamna anului 2014.
Pe lângă Affichage România, Uruc mai deţine numeroase companii, toate activând în publicitate şi media: BIROUL DE TRANZACTII SI COMERT BTC SRL, CHURCHILL MEDIA SRL, EFECT MEDIA SRL, ESROM CIVITAS OUTDOOR SRL, IMAGE FACTORY MEDIA SRL, MULTIRECLAMA SRL, OUTDOOR MEDIA SRL, REAL MEDIA VISION SRL, ROMANIAN BILLBOARD NETWORK SA, TAKE MEDIA SRL şi TOPMEDIA GRUP SRL.

Cine este Liviu Uruc. Campanie electorală pentru Victor Ponta

Gandul.info a relatat cum a fost avantajată compania lui Liviu Uruc de Victor Ponta, care, la rândul său, i-ar fi dat o mână de ajutor premierului în campania electorală pentru prezidenţiale.
Cu 10 luni înaintea campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale din noiembrie 2014, Parlament promulgase o lege care urma să impună, din prima zi a anului electoral, reguli stricte care ar fi anulat, aşa cum se estima în piaţa de publicitate, peste jumătate din spaţiile de panotaj din marile oraşe din ţară. De la centrele istorice ale oraşelor, la spaţiile verzi ornamentale, la intersecţii şi sensuri giratorii, la faţadele vitrate ale clădirilor, toate deveneau locuri interzise publicităţii stradale, inclusiv celei electorale, începând cu 1 ianuarie 2014. Primăriile primeau puterea de a scoate panourile publicitare din centrele oraşelor, inclusiv de pe proprietăţi private, dacă acestea încălcau principii arhitecturale şi de urbanism, dar şi obligaţia de a scoate la licitaţie toate spaţiile publice pe care le deţin în acest scop. Se eliminau astfel complet contracteşe de asociere între administraţiile publice şi operatorii din outdoor, avantajoase mai ales pentru cei din urmă.

La şase luni după ce legea a ajuns în Monitorul Oficial şi cu numai trei săptămâni înainte ca publicitarii să-şi piardă o mare parte dintre spaţii, legea a fost amânată de la aplicare de Guvern, prin ordonanţă de urgenţă, până la 1 octombrie 2015. Ordonanţa a fost iniţiată de viceprim-ministrul Liviu Dragnea. Ordonanţa aprobată discret, fără dezbatere publică şi fără a fi anunţată pe agenda şedinţei de Guvern, a fost adoptată de Cabinetul Ponta a doua zi după ce al doilea mare jucător din publicitatea outdoor, Affichage România, a fost vândut de grupul elveţian APG SGA SA lui Rene Rosenberg, apoi lui Liviu Uruc.

Cei care au avut cel mai mult de câştigat de pe urma ordonanţei lui Ponta au fost cei mai importanţi jucători din outdoor, printre care Euromedia şi Affichage România, compania controlată de Liviu Uruc. Ambii operatori i-au asigurat premierului Ponta, încă din prima zi de campanie, expunerea electorală pe panourile lor din Bucureşti şi din ţară, a scris gandul.info.


 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite