Arenă modernă la Slatina, pentru o echipă din liga a IV-a, în timp ce stadioanele pentru EURO 2020 gâfâie
0Campionatul European de fotbal din 2020 va începe în mai puţin de un an şi jumătate, iar stadioanele pe care România le-a promis UEFA pentru Capionat sunt doar nişte şantiere. Atât stadionul Ghencea, cât şi Rapid ar trebui să fie în doar câteva luni arene cu zeci de mii de locuri şi dotări de ultimă oră. În acest moment sunt departe de a atinge aceste standard.
Şi cu toate acestea, curând vor fi demarate lucrărilor de ridicare a unei arene de 10.000 de locuri în Slatina, oraşul în care a fost primar timp de două mandate Darius Vâlcov, actualul consilier al premierului.
Asta pentru a pune la dispoziţia echipei locale CSM Slatina, care este înscrisă în a patra ligă, un teren de joc modern. Costurile se vor ridica la 90 de milioane lei (aproximativ 19 milioane de euro), iar banii vor proveni de la Compania Naţională de Investiţii, din subordinea Ministerului Dezvoltării.
Şablonul Teleorman
Din punct de vedere a utilităţii, decizia de ridicare a arenei din Slatina este oarecum asemănătoare cu cea de construire din temelii a stadionului din Turnul Măgurele.
Reamintim că în urmă cu patru ani Compania Naţională de Investiţii a aprobat investirea a 3 milioane de euro pentru a ridica un stadion, iar beneficiara urma să fie echipa de fotbal Voinţa Turnu Măgurele. Potrivit Gazetei Sporturilor, gruparea sportivă ar fi controlată de Valentin Dragnea, fiul preşedintelui PSD. Astfel, construcţia stadionului a început în vara lui 2015, dar a existat o pauză până în vara lui 2017, când lucrările au repornit. Valentin, fiul şefului PSD, ar fi virat în conturile clubului sume importante de bani încă din sezonul 2016-2017, în care echipa a promovat din L4 Teleorman în fosta Divizie C, mai arată gsp.ro.
Arenele pentru Campionatul European bat pasul pe loc
În tot acest timp, pe santierele stadioanelor promise UEFA, Steaua, Rapid şi Arcul de Triumf, lucrările merg încet sau deloc. În Ghencea, fosta arenă Steaua a fost demolată spre finalul anului trecut. Deşi lucrările merg în ritm de melc, fiind chiar şi unele probleme cu documentele de autorizare, se poate spune că în Ghencea avem o situaţie fericită, în comparaţie cu celelalte stadioane. Pe stadionul Rapid, de exemplu, treaba a început să se urnească abia la începutul acestui an. Se pare că atât arena Rapid cât şi Arcul de Triumf nu au autorizaţie de construire. Construcţia stadioanelor pentru EURO 2020 va costa statul român peste 105 milioane de euro.