STB modifică traseul unor tramvaie şi suspendă două rute din cauza lucrărilor la linii pe Blv. Vasile Milea în zona Apaca din Sectorul 6. Cât durează şantierul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Porţiune de cale de rulare nemodernizată, în zona Apaca din Sectorul 6. Foto Captura Google Street View
Porţiune de cale de rulare nemodernizată, în zona Apaca din Sectorul 6. Foto Captura Google Street View

Mai multe linii de tramvai care circulă pe Bd. Vasile Milea din Capitală vor fi modificate începând cu 25 mai, din cauza lucrărilor de modernizare a căii de rulare pentru tramvaie de pe bulevardul din Sectorul 6 al Capitalei, în zona Apaca. Şantierul va dura 12 luni.

Având în vedere demararea lucrărilor de modernizare a căii de rulare pentru tramvaie de pe Bd. General Vasile Milea, pe porţiunea de traseu cuprinsă între Bd. Timişoara şi Pasajul Basarab s-au dispus unele măsuri privind reorganizarea transportului public”, informează Societatea de Transport Bucureşti (STB).

Care sunt modificările de traseu care intră în vigoare marţi, 25 mai

Potrivit anunţului STB, linia 1 va funcţiona între terminalele „Romprim” şi „Banu Manta”, în ambele sensuri, pe următorul traseu: Şos. Olteniţei, Calea Văcăreşti, Şos. Mihai Bravu, Şos. Ştefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Nicolae Titulescu, Bd. Banu Manta.

Linia 10 va funcţiona între terminalele „Romprim” şi „Şura Mare”, pe traseul: Şos. Olteniţei, Str. Şura Mare, cu întoarcere pe Şos. Giurgiului, Şos. Olteniţei.

Linia 19 va funcţiona pe traseul actual între „Complex Comercial Titan” şi „Piaţa Eroii Revoluţiei”, apoi pe un traseu prelungit în ambele sensuri, pe Şos. Giurgiului, Str. Anghel Alexandru, Str. Zeţarilor, până la capătul de linie „Zeţarilor”.

Liniile 11 şi 35 vor fi suspendate.

Preluarea fluxurilor de călători de pe tronsonul respectiv va fi asigurată de autobuzele liniei navetă 610, care vor circula între terminalele „Banu Manta” şi „Şura Mare”, pe următorul traseu: terminal „Şura Mare”, Şos. Giurgiului, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Viilor, Str. Dr. Constantin Istrati, Şos. Progresului, Str. Răzoare, Şos. Panduri, Bd. Geniului, Bd. Timişoara, Bd. General Vasile Milea, Şos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu, Piaţa Gării de Nord, Calea Griviţei, Bd. Nicolae Titulescu, Bd. Banu Manta, Str. Dr. Iacob Felix, Bd. Nicolae Titulescu (staţia „Banu Manta”), cu întoarcere pe Bd. Nicolae Titulescu, Calea Griviţei, Piaţa Gării de Nord, Bd. Dinicu Golescu, Şos. Orhideelor, Bd. General Vasile Milea, Bd. Timişoara, Şos. Progresului, Str. Dr. Constantin Istrati, Şos. Viilor, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Olteniţei, terminal „Şura Mare”.

Autobuzele liniei navetă 610 vor efectua opriri astfel: în staţia „Şura Mare” situată pe Şos. Giurgiului (comună cu cea a liniilor 173 şi 323), în staţiile liniei 173 situate pe Şos. Viilor, în staţia nou înfiinţată „Dr. Constantin Istrati” amplasată pe Str. Constantin Istrati, după intersecţia cu Şos. Viilor (pe sensul spre Şos. Progresului), în noile staţii „Spătarul Preda”, „Calea Rahovei”, „Inox”, „Calea 13 Septembrie”, „Cartier Panduri” şi „Piaţa Danny Huwe”, amplasate pe refugiile de tramvai de pe Şos. Progresului, pe sensul spre Bd. Timişoara, iar pe sensul spre „Şura Mare”, în staţiile „Calea 13 Septembrie” (amplasată după intersecţia cu Calea 13 Septembrie), „Calea Rahovei” (amplasată după intersecţia cu Calea Rahovei) şi „Spătarul Preda” (amplasată după intersecţia cu Str. Spătarul Preda), în staţiile liniilor 137 şi 138 situate pe Bd. Timişoara, în staţiile liniei 105 situate pe Bd. General Vasile Milea, în staţia nou înfiinţată pe sensul spre Gara Basarab (la aproximativ 30 de metri după intersecţia cu Bd. Timişoara), în staţiile liniei 105 (situate pe Şos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu, Piaţa Gării de Nord, Calea Griviţei), în staţiile liniei 282 (situate pe Şos. Nicolae Titulescu şi pe Bd. Banu Manta), iar pe Şos. Nicolae Titulescu, în staţiile liniei 182 (pe tronsonul cuprins între Str. Dr. Iacob Felix şi Bd. Banu Manta), precum şi în staţiile de tramvai Dr. Felix şi Banu Manta”.

Porţiunea de cale de rulare de 1,1 km, singura nemodernizată de pe traseul tramvaielor 1 şi 10

Primăria Capitalei a atribuit în decembrie 2020  contractul pentru modernizarea liniei de tramvai pe Bulvevardul General Vasile Milea, de la intersecţia cu Bulevardul Timişoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV.  Contractul a fost scos la licitaţie în 5 mai 2020 şi au fost depuse două oferte. „Pe 30 decembrie s-a semnat contractul cu Urban Profile Grele – Swietelsky – TIAB, iar atribuirea în E-licitaţie e cu data de 4 ianuarie 2021. Valoarea contractului este de 18,5 milioane de lei”, potrivit un utilizator al forumului Asociaţiei Metrou Uşor, citat de economica.net.

Lucrările de modernizare vor dura 12 luni

Proiectul privind reabilitarea liniei de tramvai pe Bulevardul Vasile Milea, pe o lungime de 1,1 kilometri cale dublă, a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) în vara lui 2018.

Potrivit proiectului de hotărâre, se vor face lucrări la linia de tramvai, la reţeaua de contact, precum şi la peroanele liniilor de tramvai, acestea urmând să fie înlocuite cu unele prevăzute cu rampă de acces pentru persoanele cu dizabilităţi, pasaje pietonale la capetele peroanelor, gard de protecţie şi adăposturi pentru călători, indicatori de staţie, coşuri de gunoi şi benzi reflectorizante. Peroanele vor fi echipate şi cu marcaj rutier tactil, pentru persoanele cu deficienţă de vedere.

Bucata de puţin peste un kilometru de cale dubla de tramvai este singura nemodernizată de pe traseul liniilor circulare de tramvai 1 şi 10. 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite