Magistrala 2 de metrou va fi modernizată anul viitor cu o investiţie de 403 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Conducerea Metrorex vrea să modernizeze metroul cu fonduri europene FOTO Arhivă
Conducerea Metrorex vrea să modernizeze metroul cu fonduri europene FOTO Arhivă

Începând de anul viitor, Magistrala 2 de metrou Berceni-Pipera va intra într-un amplu proces de modernizare, după cum susţin reprezentanţii Metrorex. De asemenea, aceştia au cerut Comisiei Europene să ia în calcul introducerea spre finanţare a unui proiect ce prevede obţinerea fondurilor europene pentru modernizarea altor două magistrale: 1 şi 3.

Săptămâna trecută, la Bucureşti au venit  mai mulţi reprezentanţi ai Comisiei Europene care au verificat modul în care decurg lucrările din subteran. Potrivit oficialilor Metrorex, aceştia au fost mulţumiţi şi au luat în calcul analiza unui proiect care prevede modernizarea Magistralelor 1 şi 3 de metrou. Până în momentul în care metroul bucureştean ar putea obţine fonduri europene pentru modernizarea şi reabilitarea celor două magsitrale menţionate anterior, reprezentanţii Metrorex au declarat că anul viitor, în 2015, vor începe lucrările de modernizare pe Magistrala 2 Berceni-Pipera. 

Peste 400 de milioane de euro

Conducerea Metrorex a precizat că reprezentanţii Comisie Europene au venit în vizită la Bucureşti pentru a vedea cum decurg lucrările la Magistrala 4 de metrou, în timp ce al doilea motiv al vizitei a fost celebra Magistrală 2 Berceni-Pipera. Aceasta urmează să intre în ample lucrări de modernizare şi reabilitare chiar de anul viitor, după cum au anunţat reprezentanţii Metrorex. Aceştia au precizat că valoarea investiţiei se ridică la 403 milioane de euro, fără TVA. 

„În staţiile Piaţa Romană, Piaţa Unirii 1 şi Piaţa  Unirii 2 s-au vizitat spaţiile tehnice şi spaţiile publice. A fost constatată starea tehnică a tuturor echipamentelor şi aspectul general al staţiilor. De asemenea, s-a observat şi starea infrastructurii dintre aceste staţii, pe tunelul de legătură dintre Piaţa Romană şi Piaţa Unirii 2. Toate instalaţiile de pe magistralele 1, 2 şi 3 sunt instalaţii cu durata de viaţă depăşită, motiv pentru care lucrările de refacere sunt absolut necesare“, susţin oficialii de la metrou. 

Dacă în cazul Magistralei 2 lucrurile sunt singure în privinţa începerii lucrărilor, în cazul Magistralelor 1 şi 3 conducerea Metrorex este optimistă şi spune că speră să obţină fonduri pentru modernizare. „În urma constatărilor, la propunerea Metrorex, Comisia Europeană analizează introducerea spre finanţare inclusiv a lucrărilor de pe Magistralele 1 şi 3. Noi sperăm ca uşor-uşor să obţinem finanţare pentru modernizarea întregului metrou“, au spus, pentru Adevărul, reprezentanţii Metrorex. Aceştia au mai precizat că, cel mai probabil, se va lucra noaptea, pe distanţe mici, astfel încât călătorii să nu fie afectaţi.

Peroanele vor fi dotate cu benzi pentru nevăzători

În timpul lucrărilor de la Magsitrala 2 de metrou, peroanele vor fi dotate cu benzi speciale pentru persoanele nevăzătoare, susţin reprezentanţii Metrorex. De asemenea, se vor schimba şinele de metrou pe ambele sensuri de mers (19 kilometri dus, 19 kilometri întors) astfel încât să corespundă standardelor europene referitoare la zgomot şi vibraţie. Totodată, spun reprezentanţii societăţii care administrează metroul din Capitală, vor fi modernizate toate instalaţiile (de automatizare trafic, electrice, sanitare, de ventilaţie, de informare a publicului călător) şi se vor reface toate finisajele. 

CAF-urile, noile metrouri ale Bucureştiului

De circa două luni, în subteranul din Capitală au fost introduse mai multe trenuri fabricate de firma spaniolă CAF. Fiecare trenul CAF are şase vagoane şi are o lungimea de 113,6 m şi o lăţimea de 3,2 metri. De asemenea, noile metrouri au o capacitate de 1.200 de călători şi ating o viteză maximă de 80 de kilometri pe oră, în timp ce viteza comercială este de 40 de kilometri pe oră.

Din luna decembrie a anului trecut, trenurile au început să sosească eşalonat la Bucureşti. În perioada ianuarie – iunie 2014, metrourile produse de firma CAF au efectuat un program de probe statice/dinamice de tip şi un program de probe dinamice de anduranţă (de parcurgere a 20.000 km de către primul tren şi 2.000 km de către celelalte trenuri), pentru obţinerea Agrementului tehnic feroviar – document eliberat de Autoritatea Feroviară Română şi care certifică faptul că trenul fabricat de CAF îndeplineşte condiţiile impuse de standardele interne şi internaţionale, pentru utilizarea în domeniul transportului de călători cu metroul.

Care sunt avantajele aduse de noile metrouri?

Reprezentanţii Metrorex spun că noile metrouri erau necesare pentru că ajută la îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă şi a confortului călătorilor prin suplimentarea numărului de bare de susţinere, suplimentarea numărului de scaune (şase pentru fiecare tren), dar şi amenajarea unui loc special pentru biciclete.

metrou caf metrorex foto roberto salceanu

De asemenea, acestea ajută şi la îmbunătăţirea accesibilităţii persoanelor cu mobilitate redusă în/din tren, precum şi la dotările trenului, prin implementarea unui sistem nou de avizare şi avertizare exterioară sonoră şi vizuală a deschiderii/închiderii uşilor de acces ale trenului, crearea a două spaţii special amenajate pentru fixarea şi asigurarea scaunului rulant, aplicarea textului Braille pe butoanele de comandă a deschiderii locale a uşilor trenului, micşorarea distanţei dintre peron şi tren (de la 105 mm la 70 mm) şi bandă fluorescentă la pragul uşilor pentru accesul călătorilor în vagon.

Uşor-uşor, conducerea Metrorex spune că doreşte să înlocuiască în totalitate vechile trenuri de tip IVA care mai circulă în acest moment prin subteran.

Printre avantajele aduse de introducerea în circulaţie a noilor metrouri se numără scăderea consumului de energie electrică cu aproximativ 5 % (datorită implementării unor soluţii tehnice performante în ceea ce priveşte tracţiunea şi frânarea trenurilor), scăderea costurilor cu mentenanţa pentru cele 16 trenuri cu aproximativ 40 % faţă de costul suportat pentru trenurile de construcţie veche, dar şi îmbunătăţirea siguranţei în exploatare prin dotarea trenurilor cu sisteme automate de protecţie şi operare de ultimă generaţie.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite