Medvedev critică guvernatorii care i-au oferit apartament actorului francez Gerard Depardieu: În Rusia se stă mult la coadă la locuinţe

0
Francezul Gerard Depardieu a stârnit nemulţumirea cecenilor din cauza unui cadou nedrept.  FOTO Afp

Într-un interviu acordat presei europene, premierul rus Dmitri Medvedev i-a criticat pe guvernatorii care i-au dat apartament actorului francez Gerard Depardieu, care în 2013 a devenit cetăţen rus.

“Singurul lucru pe care l-aş spune, şi acesta nu se aplică în cazul lui Depardieu, totul este în regulă în ceea ce-l priveşte, dar le-aş recomanda unor guvernatori de-ai noştri să distribuie cu mai multă acurateţe apartamente, pentru că în Rusia se stă mult la coadă la locuinţe, oamenii nu pot accesa prea uşor credite ipotecare, iar atunci când oameni nu tocmai cei mai săraci primesc în dar apartamente, acest lucru stârneşte, desigur, tensiune socială, chiar dacă eu înţeleg dorinţa de a face pe plac unei persoane cunoscute”, a declarat Dmitri Medvedev.

Totodată, premierul rus a subliniat că oferirea paşaportului rusesc lui Depardieu nu a fost o decizie politică. “Este un om matur şi un actor renumit, dacă aceasta a fost decizia lui probabil a avut şi anumite motive. În orice caz, decizia luată de partea rusă- aici preşedintele este cel care acordă cetăţenie- nu urmăreşte o agenda ascunsă. O celebritate ni s-a adresat şi cred că în această situaţie ne-ar fi fost greu să-l refuzăm. Sper că Gerard Depardieu va avea o viaţă interesantă în diferite locuri ale Federaţiei Ruse”, a declarat şeful guvernului rus.

Putin i-a oferit public lui Depardieu cetăţenie rusă atunci când acesta a atras într-un scandal mai mulţi oficiali francezi. Depardieu a anunţat  că nu mai doreşte să rămână în Franţa, din cauza impozitului de 75% pentru bogaţi pe care preşedintele Francois Hollande doreşte să-l impună.

Republica Moldova