„Lăstunul” fabricat la Timişoara reînvie. Cum au transformat francezii „Baby-Dacia” într-o maşină serioasă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dacia Lăstun FOTO www.virtuel-car.fr
Dacia Lăstun FOTO www.virtuel-car.fr

Compania franceză Renault a prezentat noul model de segment A care va fi comercializat la nivel mondial. Presa franceză vehiculează că aceasta s-ar putea numi Lăstun 900.

Renault a prezentat în urmă cu câteva săptămâni noul Renaul Kwid care se vrea o maşină „ieftină” pe piaţa maşinilor mici. Se dorea o maşină simplă, uşor de întreţinut, sigură, pentru trei sau patru persoane. Maşina este vândută deja în India şi Brazilia, dar pentru Europa trebuia pregătită o versiune nouă de model.

Pentru Europa, Renault doreşte o maşină cu motor de 800-900 de cmc şi 60-70 cai putere. Conform presei din Franţa, acesta s-ar putea numi Lăstun 900. Deocamdată toate sunt speculaţii, însă această ideea a fost lansată pe site-ul theautomobilist.fr.

Dacia Lăstun a fost maşina visurilor lui Nicolae Ceauşescu. A fost fabricată la Uzina Autoturisme Timişoara începând din anul 1988. Nu era o maşină în care să exceleze confortul, avea însă consum mic şi era din fibră de sticlă (răşini sintetice). Era cu două uşi şi hayon. Au existat trei serii ale modelului Lăstun. 

Prima serie avea toate elementele de caroserie din fibră de sticlă, uşile din fibră de sticlă, fără tapiserie la interior, scaunele îmbrăcate în vinil, stopuri mici, fără lumini de mers înapoi şi grila frontală integrată în capotă.

lastun 6

A doua serie avea elemente de caroserie atât din tablă, cât şi din fibră de sticlă, uşi din tablă, tapisate la interior şi scaune îmbrăcate în vinil sau tapisate. 

Ultima serie, fabricată doar după Revoluţie, avea toate elementele de caroserie din tablă, stopuri mari, late, cu lumini de ceaţă şi de mers înapoi, hayon cu yală exterioară, iar la unele modele ştergător de lunetă.

Dacia 500 Lăstun Sursa Foto: Velurdecor.ro

Lastun

„Lăstunul” s-a produs la Timişoara până în 1991, iar pe poarta Uzinei Autoturisme au ieşit aproximativ 5.400 de maşini. În 1992, Guvernul a închis fabrica de la Timişoara, motivând ca Lăstunul nu mai este competitiv şi că nu mai reprezintă poporul roman.



Citiţi şi:

Dacia Lăstun

FOTO Maşinile fabricate în vestul României: Marta, prima de pe teritorul ţării, Malaxa, cea „furată“ de sovietici, şi „Lăstunul“ visat de Ceauşescu

Puternica industrie automotive din vestul României dă de lucru absolvenţilor de la Politehnică

FOTO Universitatea Politehnica din Timişoara şi-a făcut echipă de "Formula 1". Studenţii construiesc primul monopost pentru concurs

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite