FOTO Record de maşini de colecţie la Retroparada de Toamnă 2017. Sârbii au venit la Timişoara cu veritabile bijuterii pe două şi patru roţi
0Peste 70 de maşini şi motociclete de colecţie au putut fi admirate în centrul Timişoarei la a cincea ediţie a Retroparadei de Toamnă.
Număr record de maşini la cea de-a cincea ediţie a Retroparadei de Toamnă, organizată de Retromobile România – filiala Timiş. 76 de maşini şi motociclete oldies din România, Serbia şi Ungaria au putut fi admirate, sâmbătă, pe platoul din faţa Operei.
Una dintre vedete paradei a fost un Chevlolet Bel-air, model fabricat între 1953-1975. Este modelul de maşină cu care a circulat actorul Robert Redford în filmul „Havana”. Maşina înmatriculată în Grecia a fost achiziţionată de un colecţionar din Timişoara. Cea mai veche maşină de la paradă este un DKW din 1935, achiziţionat de un medic stomatolog din Timişoara. Bunicul său a avut în perioada interbelică, în Timişoara, un model identic.
Un alt DKW prezentat la paradă, fabricat în 1938, este chiar “veteran de război” din Timişoara. Este o maşină care a circulat pe străzile Timişoarei până la mijlocul anilor '80.
O altă maşină foartre veche este un Mercedes V-170 din anul 1939.

Au putut fi văzute şi un Rollce-Royce Spirit, din 1984, un Daimler din 1976 – model de care a avut şi regina Angliei, care a fost cumpărat de la primarul din Norwich, un Cadillac El Dorado decapotabil, din 1974.

„Cea mai urâtă maşină din lume” vine din Ungaria
Vecinii din Serbia, prezenţi deja de câţiva ani la retroparadele din Timişoara, au venit cu câteva „piese” superbe, foarte frumos restaurate. Triumph, Alpha Romeo, Opel, MG, Fiat 500, un oaspete din Ungaria a venit cu un superb model Citroen Ami (1978)– votată la vremea ai „cea mai urâtă maşină din lume”. Acume este una dintre cele mai rare şi scumpe maşini oldies.

Sârbii au adus şi o motocicletă de miliţie
Printre bijuteriile expuse la Timişoara s-a aflat şi o motocletă BMW din 1979, care a aparţinut miliţiei din fosta iugoslavie. Ea a ajuns în posesia unui colecţionar din Subotiţa (provincia Voivodina), care în primăvară a venit la paradă cu o maşină de miliţie sârbească.

„Este un motor BMW cu o capacitate de 470 cmc. A fost în posesia miliţiei până la sfârşitul anilor 80. Eu colecţionez vehicule care au aparţinut miliţiei din fosta Iugoslavia. Acea mică maşină de miliţie Zastava 600, pe care aţi putut să o vedeţi la Timişoara, este tot maşina mea. Mai am şi modelul mare de Zastava 1300, şi cu ea am fost aici. Acum am decis să vin cu motorul. Este o motocicletă echipată complet, cu sirenă, staţie radio”, a spus Neisz Jozsef, de la Old Timer Subotiţa.

„Automobilele în Timişoara interbelică” – ediţie nouă
Vlad Capotescu, preşedintele Retromobile – Timiş, a lansat cu această ocazie şi ediţia nouă şi revizuită a albumului „Automobilele în Timişoara interbelică”.

„Este o ediţie frumoasă a Retroparadei de Toamnă. Am avut 76 de vehicule. Niciodată nu au fost aşa de mulţi. Mă bucur că am putut să scot pentru cei interesaţi noua ediţie a cărţii <Automobilele în Timişoara interbelică>. Prima ediţie a fost un <wow>. S-a şi vândut repede. Dar oamenii au început să mă sune că au poze cu bunicul, cu unchiul, şi vor să mi le pună la dispoziţie. Aşa s-au npscut 24 de pagini în plus. Mă bucur că a prins la timişoreni, pentru ei am scris”, a declarat Vlad Capotescu.



Citiţi şi:
Maşinile timişorenilor din perioada interbelică, o carte-document cu peste 150 de fotografii inedite
Cea mai bătrână maşină care circulă în vestul României. „Dacă la semafor stă un Ferarri şi aceasta, credeţi-mă, toată lumea se uită la a mea“ FOTO





EXCLUSIV Circula pe străzile Timişoarei după Al Doilea Război Mondial. Povestea celui mai bătrân autoturism din oraş
O superbă maşină americană postbelică pe străzile Timişoarei, în plină eră stalinistă. „Una dintre ultimele maşini vestice importate oficial în România“