Spitalul Judeţean şcoleşte sute de cadre medicale pentru a învăţa să se poarte mai bine cu pacienţii

Spitalul Judeţean şcoleşte sute de cadre medicale pentru a învăţa să se poarte mai bine cu pacienţii

936 de asistenţi angajaţi sunt vizaţi de aceste cursuri

Spitalului Judeţean de Urgenţă din Târgovişte a iniţiat cursuri de comunicare pentru sute de cadre medicale pentru a îmbunăţăţi relaţia cu pacienţii şi aparţinătorii, a anunţat managerul spitalului din Târgovişte, Claudiu Dumitrescu.

 
Mai mulţi pacienţi s-au plâns de atitudinea unor cadre medicale, iar aparţinătorii care veneau cu un pacient la urgenţe erau puşi în situaţia de a aştepta uneori şi ore întregi până să li se comunice informaţii medicale despre cel bolnav.
 
Problemă a întregului sistem de sănătate românesc
 
”Am iniţiat cursuri de comunicare pentru asistenţi, începând cu data de 15 octombrie. Vor dura câteva luni, având în vedere că avem 936 de asistenţi angajaţi şi sperăm să obţinem o îmbunătăţire a comunicării şi a comportamentului lor cu pacientul şi aparţinătorii, lucruri pe care considerăm deficitare la acest moment. Problemele astea nu sunt numai la spitalul judeţean, noi le recunoaştem pe ale noastre, sunt ale întregului sistem de sănătate românesc”, a spus managerul Spitalului Judeţean Târgovişte, Claudiu Dumitrescu.
 
Acesta spune că, în prima fază, asistenţii vor urma cursurile de comunicare, iar apoi şi medicii.
 
”Sperăm ca de la anul să avem, eventual şi cu unele măsuri drastice, o îmbunătăţire a relaţiei asistent medical - pacient. Ulterior vom trece şi la comunicarea medicului cu pacientului, aici avem mai puţine probleme. Principalele probleme ale pacientului în ce priveşte comportamentul personalului medical sunt ale asistentului medical şi ale infirmierului, uneori şi din cauza deficitului de personal, dar asta nu poate fi o scuză permanentă. Cursurile au loc în cadrul spitalului judeţean, cu psihologii noştri. Nu reprezintă un cost suplimentar pentru spital”, a mai spus Dumitrescu.
citeste totul despre: