Părinţii se bat pe locuri la şcoala nimicită pe Facebook de eleva-fenomen, Anna Andronache. „E foarte căutată. Nu poate fi chiar aşa tristă“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şcoala Coresi din Târgovişte este cotată drept una dintre cele mai bune unităţi şcolare din judeţul Dâmboviţa
Şcoala Coresi din Târgovişte este cotată drept una dintre cele mai bune unităţi şcolare din judeţul Dâmboviţa

În ciuda postărilor devenite virale ale Annei Andronache, eleva de 14 ani care s-a luat la trântă cu sistemul educaţional şi publică pe contul de Facebook experienţe personale negative trăite în Şcoala „Coresi“ din Târgovişte, unitatea de învăţământ a rămas în topul preferinţelor părinţilor.

Potrivit Inspectoratului Şcolar Dâmboviţa, Şcoala Coresi este pe primul loc în preferinţele părinţilor din Târgovişte care vor să-şi înscrie copiii în clasa pregătitoare, iar oficialii unităţii de învăţământ susţin că nu pot onora toate cererile înregistrate. 

"Este şcoala la care avem cele mai mari probleme cu afluxul elevilor. Ştiţi că, în fiecare an, la înscrierea în clasa pregătitoare, avem mari probleme, în sensul că este extrem de căutată. Nici nu mai are loc în propria clădire. E foarte căutată atât de elevi, cât şi de părinţi şi profesori. Nu poate fi chiar aşa tristă", este de părere Sorin Ion, şeful Inspectoratului Şcolar Dâmboviţa. 

Joi, 16 martie 2017, s-a încheiat prima etapă de înscriere la clasa pregătitoare. În Dâmboviţa au fost înregistrate 3.863 de cereri (502 dintre acestea provenind de la altă circumscripţie decât cea arondată) pentru cele 4.007 locuri aprobate iniţial.

"Ca în fiecare an există disparităţi în situaţia solicitărilor la nivel judeţean observându-se o concentrare a cererilor către anumite şcoli, cum ar fi Şcoala Gimnazială Coresi Târgovişte, Şcoala Gimnazială Mihai Viteazul Târgovişte, Colegiul Naţional Constantin Cantacuzino Târgovişte şi Şcoala Gimnazială Vasile Cârlova Târgovişte. În urma cererilor înregistrate s-a decis suplimentarea numărului de clase cu patru (în prezent fiind aprobate 211) şi a numărului de locuri cu 276, pentru a gestiona în avantajul beneficiarilor educaţiei situaţia creată", se arată într-un comunicat al IŞJ Dâmboviţa.

Fenomenul "Anna"

Anna Andronache (14 ani), elevă în clasa a VII-a la Şcoala Coresi din Târgovişte, una dintre cele mai bune unităţi şcolare din judeţ, se ia la trântă cu sistemul şi îşi critică atât cadrele didactice, cât şi colegii de clasă. O face pe contul personal Facebook, iar postările ei au devenit virale.

Una dintre postările virale ale Annei Andronache, pe contul ei de Facebook, o vizează pe profesoara de matematică, despre care spune că are un “comportament dominant şi cât se poate de ipocrit”.

“Profesoară mea de matematică are un comportament dominant şi cât se poate de ipocrit. Într-a V-a avea obiceiul să mute absolut toţi elevii în bănci cum avea chef la fiecare ora şi nu dădea pauzele doar pentru a arată cine e şeful. A avut grijă de asemenea să inducă frică de dumneaei şi de matematică în rândul elevilor. S-au plâns nişte părinţi, s-au revoltat câţiva copii dar profesoară zicea că nu poate ţine ora decât aşa şi "fiecare profesor e suveran la ora lui". Eu am refuzat să mă mut fără o explicaţie logică - pe care profesoară nu a putut să mi-o dea. La rugămintea tatei, doamna director a vorbit cu profesoară despre pauză şi despre mutare dar degeaba. A depus o reclamaţie dar, din nou, fără rezultat. 

Pe lângă faptul că eram singură care nu se mută din banca, am început să ies în pauză când se sună, lucru care a făcut-o pe profesoară să se plângă la directoare că o "sfidez" şi "dau exemplu negativ". Doamna director i-a zis că pauză e reglementată prin lege şi e obligată să o dea şi nu există nicio regulă care să mă oblige să mă mut din banca. Având 30 de ani la catedră şi neputând admite că i se opune cineva, obişnuită să domine elevii, doamna profesoară a organizat un grup de părinţi (mulţi părinţi susţin comportamentul abuziv al profesorilor de genul asta) care au semnat o petiţie cerând să fiu mutată la altă şcoală pentru că "dau exemplu negativ colegilor".

Doamna director a stabilit că nu există motive să fiu mutată la altă şcoală şi le-a spus părinţilor că nu ar fi trebuit să dea curs reclamaţiei. 

Relaţiile cu colegii au fost şi încă sunt bune, nu au fost afectate de incidentul asta. De atunci, totuşi, am o reţinere mare în a acordă încredere oricui. 

Din clasa a VI-a profesoară a renunţat la mutările ridicole sub presiunea doamnei director şi a reclamaţiilor. Se pare că poate să-şi ţină orele şi fără să mute elevii că pe nişte pioni. 

Pauzele tot nu le dădea că era prea mult dintr-o dată. A continuat să susţină că e lipsa de respect că ies în pauză iar eu am continuat să susţin că e lipsa de respect din partea dumneaei că nu da pauzele elevilor.
 

Despre „şeful clasei”: 

"De multe ori, profesorii cer părerea elevilor în legătură cu diferite lucruri. Dar, dacă părerea noastră nu coincide cu ce vor ei să audă, atunci recurg la orice metode (minciună ,înşelătorie) că să fie că ei şi nu că noi. Există o practică total nepedagogica în şcoli de a ierarhiza elevii din clasa pe alte criterii decât rezultatele la învăţătură. Astfel, există funcţia de şef al clasei .Şeful clasei nu are niciun rost ,evident ,dar fiecare clasa trebuie să aibă un şef. 

La începutul semestrului am fost puşi de dirigintă să alegem un şef al clasei. Noi am ales un coleg care nu era prea simpatizat de dirigintă .I-a picat faţă când a văzut pe cine am ales. Peste o săptămâna ,a venit şi ne-a prostit în faţă spunând că şeful clasei e altcineva -un preferat de-al ei- pentru că "nu aţi numărat bine voturile". I-am spus că e josnic ceea ce face ,dar nu ne-a luat în seama. Acum avem altă dirigintă care ne-a întrebat dacă vrem să schimbăm şeful clasei. I-am spus că da ,şi că îl vrem înapoi pe cel pe care l-am ales. A dat din cap dezaprobator ,spunând că nu e potrivit. 

De ce ne-or mai fi cerând părerea dacă nu ţin cont de ea nu am înţeles nici până în ziua de azi. 

Aşa cum am mai spus, am refuzat să merg la orice olimpiada. Marţi a venit profesoară de engleză cu nişte fişe la ora .Câtorva elevi ne-a dat să lucrăm fişele şi cu ceilalţi a lucrat altceva. Astăzi a venit într-o pauză să ne felicite pe cei care s-au calificat la faza următoare a olimpiadei de engleză. Deci, fără să ştiu, am participat la olimpiada. Sunt programată sâmbătă la etapă următoare unde bineînţeles n-o să mă duc. 

Cam atât pentru acum, ne auzim dată viitoare. Staţi liniştiţi că nu durează mult până când o să scriu iar. Într-a VII-a deja se adunaseră cam multe. Şi-a mai făcut un părinte curaj şi a reclamat-o pentru că i-a umilit şi batjocorit copilul pentru că a întârziat la ora, tată a mai reclamat nişte abuzuri şi de vreo trei luni ne da pauză şi se comportă normal. 

Să vedem cât ţine minunea, că nu poate să reziste prea mult fără a-şi arată dispreţul faţă de elevi, e împotriva firii dumneaei. 

Trebuie să spun că, în ciuda acestor întâmplări, nu am fost persecutată de niciun profesor cu care am avut discuţii în contradictoriu iar profesoară de matematică a fost în general corectă cu mine”, se arată într-o postare pe Facebook a Annei Andronache".

Anna Andronache n-a fost până acum sancţionată pentru niciuna dintre postările sale de pe Facebook. 

Pe aceeaşi temă:

Inspector şcolar, despre eleva care şi-a scris nemulţumirile de la şcoală pe Facebook: „Ar putea deveni o Ioana d'Arc a învăţământului românesc“
 

Eleva-fenomen care desfiinţează sistemul de învăţământ pe Facebook: „Am primit încurajări, dar nu pot să nu observ tristeţea de pe chipul tatălui meu“

Inspector şcolar, despre eleva care şi-a scris nemulţumirile de la şcoală pe Facebook: „Ar putea deveni o Ioana d'Arc a învăţământului românesc“

Jurnalul curajos ţinut pe Facebook de o elevă în clasa a VII-a: „Nu există materii urâte sau elev prost, ci doar profesori incompetenţi“

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite