Cum este evaluată inteligenţa emoţională în doar cinci paşi simpli

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Bonusly blog
FOTO: Bonusly blog

Inteligenţa Emoţională reprezintă capacitatea de a conştientiza, controla şi manifesta emoţiile personale, respectiv de a gestiona relaţiile interpersonale într-un mod eficient şi empatic.

În nenumărate studii, angajaţii exemplari sunt cei care prezintă inteligenţă emoţională (EQ). Practic, sunt aceia care lucrează bine în echipă, comunică bine cu membrii echipei, împărtăşesc idei şi sunt deschişi la ideile altora, potrivit inc.com

De asemenea, se adaptează uşor la situaţii schimbătoare şi provocatoare. În termeni practici, angajaţii cu un EQ ridicat ştiu să se descurce cu clienţii nefericiţi, cu colegii nemulţumiţi sau cu managerii care nu sunt mulţumiţi de munca lor. 

Daniel Goleman, expert în inteligenţă emoţională şi autor al multor cărţi importante pe această temă, sugerează că EQ are cel mai mare impact asupra unei persoane atunci când ea ocupă o poziţie de conducere. 

5 întrebări pentru a vă evalua abilităţile EQ 

1. Răspundeţi sau reacţionaţi? Oamenii cu un EQ ridicat de obicei răspund, mai degrabă decât reacţionează, cu o abordare mai calmă. Vor analiza o situaţie, vor obţine un răspuns şi vor asculta fără a judeca.

2. Practici autocontrolul? Persoanele cu un EQ ridicat îşi menţin controlul asupra emoţiilor. Autocontrolul este o abilitate învăţată care vă ajută să fiţi mai prezent, mai calm şi concentrat în perioadele cu stres ridicat. Este o abilitate emoţională necesară cu un „profit” pe termen lung.

3. Practicaţi exerciţii de auto-conştientizare? Oamenii cu un EQ ridicat sunt capabili să vadă ambele părţi ale unei probleme pentru a alege un rezultat diferit şi mai bun. „Dacă nu aveţi conştientizare de sine, dacă nu sunteţi în stare să vă gestionaţi emoţiile atunci când vă aflaţi în suferinţă, dacă nu puteţi avea empatie şi relaţii eficiente, atunci oricât de inteligenţi aţi fi, nu veţi ajunge foarte departe”, spune Daniel Goleman.

4. Te adaptezi bine la schimbări? Adaptabilitatea este un semn distinctiv al persoanelor cu un EQ ridicat. Ei sunt capabili să recunoască momentul în care trebuit să păstreze cursul şi când este timpul pentru o schimbare. Cu alte cuvinte, atunci când o strategie nu funcţionează, oamenii cu un EQ înalt acţionează.

5. Serviţi nevoilor altora? Pe lângă faptul că se concentrează pe propriul succes, persoanele cu un EQ ridicat menţin, de asemenea, o dorinţă puternică de a avea pe lângă ei oameni care au reuşit, al rândul lor.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite