Cum a reuşit un sucevean anonim, cu o firmă obscură, să ia 100.000 de euro de la Metrorex, pentru a face reclamă unei linii de metrou care nu există în Capitală

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Daniel Mariniuc, administratorul SC Promo Media SRL Suceava, va promova linia de metrou Drumul Taberei
Daniel Mariniuc, administratorul SC Promo Media SRL Suceava, va promova linia de metrou Drumul Taberei

Aproape o sută de mii de euro va încasa Daniel Mariniuc, un tânăr de 30 de ani din Suceava, pentru a face reclamă liniei de metrou din Drumul Taberei, aflată în construcţie. Tânărul a explicat, pentru ”Adevărul”, cum a fost ajutat, de fapt, de DNA să pună mâna pe contractul scos la licitaţie de Metrorex.

410.000 de lei va plăti Metrorex firmei Promo Media SRL din Suceava pentru servicii de informare şi promovare a proiectului Linia de Metrou Magistrala 5 din Drumul Taberei. Contractul a mai fost vizat şi de Agrafics Communication, Media Consulat International, Dual Promo SRL şi asocierea dintre Avensa Consulting SRL cu Agenţia de Publicitate Boardmedia SRL.

Timp de doi ani, Promo Media SRL Suceava va oferi servicii de informare si publicitate exterioară, publicitate interioară, materiale audio-video, materiale fotografice, public relation şi mass-media, conferinţe, materiale publicitare, materiale promoţionale şi un website pentru întreg proiectul Magistralei 5 de Metrou.

Cine este Promo Media SRL?

Agenţia Promo Media SRL Suceava este deţinută de Daniel Mariniuc, un tânăr de 30 de ani din Suceava. Înfiinţată în anul 2007, societatea a intrat pe piaţa serviciilor de publicitate şi a început să participe la licitaţiile organizate de autorităţi publice.

„Am participat la peste 300 de licitaţii până acum”, a mărturisit Daniel Mariniuc. A reuşit să câştige doar de foarte puţine ori. Cele mai multe dintre contracte constau în servicii de promovare ale unor proiecte finanţate din fonduri europene.

De altfel, pentru contractul cu Metrorex agenţia Promo Media SRL şi-a demonstrat experienţa similară prezentând contracte cu Primăria Oneşti, Consiliul Judeţean Satu Mare, Primăria Iaşi, Primăria comunei Baru din Hunedoara şi Asociaţia Q-Professionals din Suceava. Valoarea totală a contractelor s-a ridicat la peste 330.000 de lei.

A oferit cel mai mic preţ

Daniel Mariniuc a explicat cum a reuşit să obţină contractul cu Metrorex. „În prima fază am licitat toţi câte 700.000 de lei. Oferta tehnică a fost în regulă şi m-am calificat în faza de licitaţie electronică. Aici am coborât preţul până la 410.000 de lei şi am câştigat licitaţia”, a explicat Mariniuc.

Tânărul susţine că a câştigat prin forţe proprii şi „la vedere” contractul de promovare pentru metroul din Drumul Taberei.

„Nu am nicio legătură cu Metrorex, nu am niciun fel de susţinere politică. Am câştigat pentru că am respectat caietul de sarcini. Dacă nu ştii legea achiziţiilor publice degeaba te bagi la licitaţii”, spune Mariniuc.

Cum l-a ajutat DNA să câştige contractul

În cei opt ani de activitate, Mariniuc a participat la peste 300 de licitaţii publice. Povesteşte că uneori a avut impresia că a participat degeaba la licitaţii, asta pentru că jocurile păreau făcute pentru un anumit câştigător. Spune însă că asta se întâmplă din ce în ce mai rar în ultima vreme pentru că procurorii i-au cam speriat pe funcţionarii din instituţiile publice.

„Au băgat frica-n ei. Au început să nu mai facă măgării. De asta mai câştig câte o licitaţie, pentru că le e frică de DNA”, spune Mariniuc.

Până în anul 2013, firma Promo Media SRL a avut un singur angajat. Anul trecut a mai angajat trei oameni. Mariniuc susţine însă că numărul angajaţilor este irelevant în cazul unui astfel de contract.

„Putea să câştige şi o firmă cu zero angajaţi. Este un contract de prestări servicii. Trebuie să respecţi un manual de identitate vizuală şi obligaţiile din contract. De ce să angajez zece angajaţi dacă nu am nevoie de ei?”, spune Mariniuc.

Cum se va face reclamă unui metrou care încă nu există?

Conform contractului, agenţia Promo Media s-a angajat să organizeze o conferinţă de presă la finalizarea proiectului, să realizeze 40 de panouri temporare, 40 de plăci comemorative, să publice şase articole în cel puţin două cotidiene, să organizeze câte un eveniment cu presa la deschiderea fiecărei staţii, să monitorizeze zilnic apariţiile din presa scrisă şi online referitoare la proiect şi să realizeze o pagină de internet pentru prezentarea proiectului. În plus, va fi realizat un film cu progresul lucrărilor, cinci mii de pliante, 500 de mape, o sută de mii de fluturaşi, 500 de pixuri, 500 de stickuri, o mie de pungi personalizate şi 500 de căni termos.

„Acum, în prima lună, trebuie să instalăm 40 de panouri temporare. Am început deja să lucrăm pentru a ne respecta obligaţiile asumate prin contract”, a declarat Mariniuc.

Conform Metrorex, linia de metrou din Drumul Taberei va fi pusă în funcţiune în anul 2016.

Metrorex răspunde

În replică, reprezentanţii Metrorex susţin că licitaţia a fost făcută respectându-se toate cerinţele legale. Redăm răspuns integral al conducerii Metrorex: 

„Referitor la licitatia deschisă organizată în vederea atribuirii Serviciilor de informare şi publicitate aferente proiectului major “Linia de Metrou Magistrala 5: Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) inclusiv Valea Ialomiţei” vă transmitem următoarele informaţii de interes public:

S.C. METROREX S.A. a atribuit în data de 10.03.2015 contractul pentru prestarea Serviciilor de informare şi publicitate aferente proiectului major “Linia de Metrou Magistrala 5: Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) inclusiv Valea Ialomiţei” către operatorul economic S.C. PROMO MEDIA S.R.L. în urma unei proceduri de licitaţie deschisă.

Precizăm că operatorul economic care a fost declarat câştigător al procedurii a prezentat documente care susţin îndeplinirea cerinţelor de calificare prevăzute în documentaţia de atribuire. Totodată, menţionăm că S.C. PROMO MEDIA S.R.L. se încadrează în categoria Intreprinderilor Mici şi Mijlocii, depunând în acest sens documentele prevăzute de legislatia în domeniu, iar conform art. 16, alin. (2) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, “Intreprinderile mici şi mijlocii beneficiaza de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri, de garanţia pentru participare şi de garanţia de bună execuţie, cerute în achiziţiile publice de produse, lucrări şi servicii”.

Procedura de licitaţie s-a desfăşurat respectând legea

După declararea câştigătorului procedurii de licitaţie deschisă cu faza finală de licitaţie electronică, nu au existat contestaţii din partea celorlalţi participanţi.

S.C. PROMO MEDIA S.R.L. a prezentat documente din care să rezulte îndeplinirea cerinţei privind experienţa similară, depunând în acest sens copie după contractele încheiate cu Municipiul Oneşti, Judetul Satu Mare, Municipiul Iaşi, Comuna Baru – Judetul Hunedoara, Asociatia Q-Professionals – Judetul Suceava, însoţite de documente emise / contrasemnate de beneficiari, din care rezultă îndeplinirea cerinţei, prin care s-a solicitat valoarea minimă cumulata de 330.000 lei.

În cadrul documentelor depuse pentru participarea la procedura de achiziţie, S.C. PROMO MEDIA S.R.L. a prezentat o descriere a modului în care va îndeplini cerinţele caietului de sarcini, corespunzător obiectului contractului de servicii, respectiv a prezentat detaliat metodologia propusă pentru prestarea serviciilor (corespunzător fiecareia dintre activităţile specifice de informare şi publicitate).

Proiectului major “Linia de Metrou Magistrala 5: Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) inclusiv Valea Ialomiţei” se încadrează în Programul Operaţional Sectorial –Transport.

Atât reglementările Comisiei Europene cât şi cele ale Ministerului Transporturilor - Autoritatea de Management pentru Programul Sectorial Transport impun ca fiecare proiect finanţat din fonduri externe nerambursabile să se supuna regulilor privind promovarea proiectelor prin informare şi publicitate pe tot parcursul desfăşurării acestora.

Procedura de licitaţie deschisă s-a desfăşurat în conformitate cu legislaţia în vigoare, respectând în acelaşi timp prevederile Ordinului Ministrului nr. 1438/20.11.2013 şi a Ordinului 1674/18.12.2014 dar şi a Manualui de Identitate Vizuală pentru Programul Operational Sectorial „Transport”, editia II ianuarie 2012“

Alte ştiri din Suceava:

Prefectul Florin Sinescu a fost demis şi va fi înlocuit cu subprefectul Constantin Harasim

Dorel s-a angajat pe viaţă la şoseaua de centură a Sucevei. După ce a montat indicatoare cu distanţe SF, a pus şi panouri cu rute inventate spre Bucureşti

Investiţii de aproape 35 de milioane de euro pentru ca municipiul Suceava să semene măcar cu un oraş european

Maternitatea din Rădăuţi a fost închisă de două ori după ce 16 nou-născuţi au fost infectaţi cu stafilococul auriu

Misterele morţii lui Nicolae Labiş: accident sau complot al Securităţii? Cum şi-a găsit sfârşitul tânărul poet sub roţile unui tramvai din Capitală

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite