Bani de la PNRR pentru reducerea abandonului şcolar. Urmează trei ani de cursuri remediale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elevii sunt stmulaţi să vină la şcoală FOTO: Adevărul
Elevii sunt stmulaţi să vină la şcoală FOTO: Adevărul

Programul Naţional pentru Reducerea Abandonului Şcolar (PNRAS) este cuprins în cadrul Proiectului Naţional de Reformă "România Educată" şi are o valoare de 543 milioane euro.

Nu mai puţin de 22 de şcoli din Vrancea primesc finanţare din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă pentru reducerea abandonului şcolar.

Cel mai mare punctaj l-a obţinut Şcoala Gimnazială „Ionel Sârbu” din Ciorăşti, iar municipiul Focşani are două unităţi de învăţământ care primesc finanţare prin PNRR, respectiv Liceul cu Program Sportiv şi Şcoala Gimnazială ”Adrian Păunescu. 

Acestea vor avea la dispoziţie trei ani pentru a atinge obiectivele propuse.

„Noi ne-am calificat în urma cererii de finanţare pe care am depus-o. Timp de trei ani, la nivelul unităţii noastre vom avea ore remediale la română şi matematică, dar vor fi incluse şi activităţi extracurriculare. În timp, au fost ceva probleme cu unii elevi care nu au mai venit la şcoală şi sper ca din toamnă, când se preconizează că va începe efectiv programul, să eliminăm abandonul şcolar”, a declarat pentru „Adevărul“ Sebastian Burlan, directorul Şcolii Gimnaziale "Adrian Păunescu" din Focşani.

În lista unităţilor care au primit finanţare se mai află şcolile din Rugineşti, Popeşti, Mera, Slobozia Bradului, Bordeşti, Jariştea, Goleşti, Tîmboieşti, Sihlea, Obrejiţa, Dumitreşti, Coteşti, Bogheşti, Poiana Cristei, Chiojdeni.

La nivel naţional, 1.391 de şcoli au fost selectate în prima rundă de finanţare pentru granturile din programul de reducere a abandonului şcolar. Este prima finanţare din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Programul Naţional pentru Reducerea Abandonului Şcolar (PNRAS) este cuprins în cadrul Proiectului Naţional de Reformă "România Educată" şi are o valoare de 543 milioane euro.

„Se adresează elevilor aflaţi în risc de abandon, în special elevi aparţinând grupurilor vulnerabile, elevi aparţinând minorităţii rome, elevi din mediul rural şi urban mic, elevi cu dizabilităţi sau cerinţe educaţionale speciale (CES), elevi din comunităţi dezavantajate economic, copii în risc de excluziune socială pe fondul sărăciei, lipsa locuinţei, familie monoparentală, familii dezorganizate, elevi expuşi altor riscuri sociale. 

Programul este unul de susţinere a reformei sistemului educaţional, iar obiectivele sale sunt pliate pe realitatea şi nevoile educaţionale ale fiecărui elev în parte şi ale tuturor elevilor dintr-o şcoală, iar în implementarea lui se vor regăsi şi componente sociale”, potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale.

Vă mai recomandăm:

Abandonul şcolar face ravagii în Vrancea. Câţi elevi au renunţat să mai meargă la şcoală

250.000 de copii au părinţii plecaţi în străinătate. „Nu-mi aduc aminte ziua în care a plecat tata. Îmi zicea că o să pot să îmi cumpăr tot ce am nevoie“

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite