Câte ouă ar trebui să consumăm pe zi ca să nu ne crească colesterolul

Câte ouă ar trebui să consumăm pe zi ca să nu ne crească colesterolul

Oul are un conţinut mare de colesterol şi trebuie consumat mai mult fier Foto: santate.ro

Ouăle au un conţinut ridicat de vitamine şi proteine, dar şi de grăsimi. Este adevărat că un singur ou conţine 6 grame de proteine şi ajută foarte bine la funcţionarea organismului, însă are aproximativ 212 mg colesterol.

Ştiri pe aceeaşi temă

Specialiştii susţin că gălbenuşul unui ou conţine 21 vitamine, minerale, 6,29 g proteine, 27 g calciu, 6 mg magneziu, 96 mg fosfor, 67 mg potasiu, şi 4,97 g grăsimi. Este indicat să consumăm un ou pe zi fără să înregistrăm o creştere a colesterolului în sânge.
 
„Este adevărat că un singur ou conţine aproximativ 212 mg colesterol, iar organismul are nevoie zilnic de 300 mg, însă consumat odată pe zi nu ne afectează starea de sănătate. Este bogat în nutritivi esenţiali organismului, iar datorită acestui lucru trebuie introdus în dieta zilnică. Indicat este să consumăm acest produs mai mult fiert şi să încercăm să evităm să îl combinăm cu brânza sau cu unt, şi asta pentru că o să crească nivelul de grăsimi saturate din organism“, a spus Ovidiu Nicolae, nutriţionist.
 
Ce valori nutritive conţine ouăle:
 
- Albuşul conţine enzime, vitamine (riboflavină şi tiamină) şi substanţe minerale (săruri de potasiu, cantităţi mici de calciu, fier şi magneziu).
 
- Gălbenuşul reprezintă aproximativ 35% din greutatea oului, dar şi are un conţinut ridicat de lipide, fosfolipide, colesterol.
 
- Coaja este compusă din carbonaţi de calciu, magneziu, fosfaţi, dar şi alte substanţe organice insolubile în apă. 
 
Medicii nutriţionişti au mai precizat că ouăle de prepeliţă au câştigat în ultimii ani mai mult teren în faţa celor de găină, însă au un conţinut mai mare de colesterol. „Două ouă de găină de aproximativ 100 de grame conţin aproximativ 372 mg/dl colesterol, iar 100 grame de ouă de prepeliţă, adică 8 bucăţi, conţin aproximativ 844 mg/dl colesterol. Este bine să mai ştim că persoanele alergice la acest produs nu trebuie să le consume absolut deloc. Albuşul declanşează mai multe reacţii alergice decat gălbenuşul“, a mai precizat Ovidiu Nicolae, nutriţionist.  
 
  
         
 
citeste totul despre: