FOTO Comuniştii au vrut să vândă maşina de curse a prinţului Nicolae cu 15.000 de dolari după ce au găsit-o într-o şură din Braşov
0În perioada interbelică, la competiţiile din ţara noastră participau mărci celebre de maşini ca: Bugatti, Maserati, MG, Alfa-Romeo sau BMW. Printre românii care participau cel mai des la cursele din străinătate se număra Prinţul Nicolae. Născut la 15 august 1903, principele era cel de-al patrulea din cei şase copii ai cuplului princiar.
La bordul unei maşini Duesenberg Straight Eight roşii, principele român a triumfat în mai multe întreceri internaţionale. Maşina creată de fraţii Fred şi Augustus Duesenberg laSt. Paul, Minnesotta, a fost adusă în România de prinţul român în 1926. Maşina era o bijuteri, daor şate ca ea mai existau în întreaga lume. Prinţul a fost exclus din familia regală 1937 pentru că s-a căsătorit cu Ioana, iar mariajul nu a fost recunoscut de Carol al II-lea. A trăit în exil şi a avut mulţi prieteni la Braşov.
Mare amator de viteză
Potrivit casasfatului.ro, în perioada interbelică, prinţul era acuzat de presă, pe drept cuvânt, că mergea cu viteză excesivă şi că îi înjura „birjăreste“ pe alţi şoferi. Un mare scandal a ieşit când profesorul Nolica Antonescu, de la Universitate, a încasat două perechi de „palme princiare“ în faţa Cercului Militar. În 1933, prinţul împreună cu „Papa“ Cattaneo au terminat cursa de 24 de ore de la Le Mans pe locul 14. Un an mai târziu, la ediţia următoare a cursei l-a avut coechipier pe celebrul pilot britanic Withney Straight. Din păcate, maşina lor a terminat cursa doar pe locul 45. O dată cu instaurarea regimului comunist, cei mai mulţi dintre proprietarii au încercat să îşi ascunsă maşinile de teama naţionalizării. Aşa a făcut şi prinţul Nicolae, iar maşina sa a dispărut ca prin minune.
La începutul anilor ’50, în zona unde astăzi se află Stadionul „Tineretului“, într-o şură, Miliţia descoperă ascuns sub nişte prelate un automobil de curse. Are loc o anchetă al cărui final nu se cunoaşte. Se descoperă însă că automobilul este chiar Duesenbergul Principelui Nicolae. Principele avea mulţi prieteni înBraşov, printre care renumitul pilot şi inventator Jean Calcianu de la IAR. Maşina a fost dusă la Clubul Sportiv Steagu Roşu, iar 1977, imediat după moartea prinţului, comuniştii au încercat să o vândă cu 15.000 de dolari. Tranzacţia însă a eşuat, iar automobilul a fost dus Muzeul Tehnicii „Dimitrie Leonida“ din Bucureşti, unde se află şi azi. Multe dintre componentele originale au dispărut însă semn că s-a încercat dezmembrarea maşinii. Legenda spune că cineva a încercat să scoată pe bucăţi autoturismul din ţară, să-l reasambleze în străinătate şi să-l vândă apoi la un preţ mare, mai scrie casasfatului.ro.