În cea mai mare zonă de dezvoltare imobiliară, uliţele devin străzi pe banii dezvoltatorilor. 1,6 milioane de lei, costul pentru modernizarea unei singure străzi
0După ce au fost depăşiţi o serie de paşi birocratici, investitorii imobiliari din noua zonă rezidenţială Tractorul au reuşit să modernizeze una dintre străzile care a fost inclusă în acest proiect derulat în parteneriat cu Primăria Braşov.
Practic, în luna mai a acestui an, 35 de dezvoltatori s-au reunit într-o asociaţie şi şi-au dat mâna pentru a rezolva în primul rând situaţia juridică a terenurilor de sub aceste străzi, dar şi a începe lucrările la infrastructura stradală. „Procedurile au durat mai mult timp, deoarece, până la obţinerea autorizaţiei de construire necesară pentru derularea lucrărilor, trebuia să fim titulari ai terenului. De exemplu, doar pe strada Nicolae Labiş erau 100 de proprietari şi a trebuit să ne înţelegem cu toţi. Unii au donat terenul, de la alţii, noi, dezvoltatorii imobiliari, a trebuit să cumpărăm terenul. Avem în continuare persoane care refuză să vândă, astfel că pe stradă o să rămână anumite «insule» care nu vor putea fi reabilitate. Am făcut proiectarea în aşa fel încât strada să ocolească zonele cu probleme şi să mai avem neclarităţi doar la partea de trotuare”, a explicat Cornel Răhăian, reprezentantul dezvoltatorilor imobiliari din zona Tractorul
300 de metri nu se pot asfalta
Acesta a precizat că străzile care vor fi reabilitate prin acest parteneriat vor fi predate către Primărie la nivelul de strat de asfalt de bază, după care edilii vor turna şi stratul de uzură şi vor realiza şi alte amenajări necesare. După cum a precizat Răhăian, investiţia în modernizarea străzii Nicolae Labiş, inclusiv turnarea primului strat de asfalt, se ridică la suma de 1,6 milioane de lei. „Din cei 1,6 km cât are strada, s-a turnat primul strat de asfalt pe 1,33 km. Pe restul segmentului, cu o lungime de aproape 300 m, care este aproape de calea ferată, nu s-au efectuat lucrările, pentru că nu este reglementată situaţia juridică a tronsonului, şi nici nu este inclusă într-un Plan Urbanistic Zonal. Vom dona Primăriei acele părţi din drum pe care le-am reabilitat şi este reglementată situaţia juridică. În ceea ce priveşte acele «insule private» pe care s-a turnat asfaltul, acestea nu vor fi donate municipiului Braşov, astfel că nu se pune problema litigiilor între proprietari şi autorităţile locale. Noi am pus asfalt şi pe acele segemente, însă Primăria nu va putea turna şi restul straturilor de asfalt, fiindcă s-ar considera investiţie pe o proprietate privară”, a subliniat reprezentantul dezvoltatorilor imobiliari. Anul acesta, pe strada Nicolae Labiş va începe şi realizarea iluminatului public şi tocmai de aceea trotuarele nu au fost încă asfaltate, pentru a se putea introduce reţelele electrice.
Ce străzi vor mai fi asfaltate în acest an
Dezvoltatorii îşi mai propun să modernizeze şi să toarne primul strat de asfalt ,în acest an şi pe alte trei străzi di noul Tractorul, respectiv Ioan Ursu, Ioan Popasu şi I.C. Brătianu. De asemenea, dezvoltatorii mai au în plan şi asfaltarea străzilor 1 Decembrie 1918 (tronson cuprins între str. Ioan Socec şi str. I.C. Brătianu) şi Emanoil Bernfeld (tronson cuprins între str. Ştefan Baciu şi str. Ioan Popasu). În cazul acestor străzi însă, situaţia juridică nu a fost rezolvată, astfel că mai este de aşteptat. „Unii proprietari nu sunt de acord să doneze parcelele de teren pe care trebuie amenajate străzile, iar alţi deţinători de terenuri nu sunt de găsit sau nu au un proprietar clar, fiindcă nu s-au făcut succesiunile. În aceste condiţii luăm în calcul ca pe aceste străzi să realizăm parţial lucrările”, a explicat Cornel Răhăian.
Citeşte şi:
Dezvoltatorii imobiliari au promis că vor asfalta străzile din Tractorul