Evaluare Naţională 2015 Bistriţa-Năsăud. Geometria a dat bătăi de cap absolvenţilor de generală
0Evaluare Naţională 2015. Absolvenţii claselor a VIII-a au susţinut miercuri, 24 iunie, proba la Matematică. Majoritatea au considerat examenul la Matematică proba de foc a Evaluării Naţionale şi susţin că fără meditaţii nu ar fi reuşit să se descurce. Cea care a dat bătăi de cap a fost geometria.
Peste 2800 de absolvenţi de clasa a VIII-a au fost aşteptaţi miercuri la proba la Matematică din cadrul Evaluării Naţionale. Aceasta a fost ultima susţinută de elevii de clasa a VIII-a şi cea care le-a ridicat cele mai multe probleme candidaţilor.
Din acest motiv, majoritatea elevilor, mai ales de la şcolile bune din municipiu, au ales să profite din plin de cele două ore acordate pentru rezolvarea subiectelor şi au ieşit din sală abia la ora 11:00.
„De matematică mi-a fost cel mai frică. La română cred că ne-am descurcat cu toţii, dar la matematică dacă nu înveţi din timp, adică de prin clasa a V-a, nu ai şanse să te descurci”, spune o elevă a Şcolii Generale nr. 1, una dintre cele mai bune şcoli din judeţ.
Geometria a dat bătăi de cap absolvenţilor la Evaluare Naţională 2015
Dacă partea de algebra a fost rezolvată de majoritatea elevilor, cea de geometrie a încurcat destul de serios elevii. Elevii au avut la dispoziţie două ore pentru a rezolva trei subiecte.
Subiectul cu numărul trei notat cu 30 de puncte le cerea elevilor să demonstreze că un triunchi este isoscel, să calculeze măsura unui unghi, dar şi să calculeze câte grame de vopsea sunt necesare pentru vopsirea suprafeţei laterale a unei piramide.
„Partea de geometrie mi s-a părut cea mai grea. Cred că la algebră s-a cam descurcat toată lumea, însă la geometrie a fost mai complicat. Am alocat mai mult timp pentru partea de geometrie pentru că m-am aşteptat să fie grea”, susţine Elena, de la Şcoala Generală nr. 1 din Bistriţa.
Părinţii au mizat mult pe meditaţii
Pentru a se asigura că se vor descurca la examenul la Matematică, majoritatea părinţilor au apelat la meditaţii. Dacă la Limba şi Literatura Română au mizat pe priceperea profesorilor de la clasă, la Matematică elevii au luat meditaţii chiar şi un an şcolar întreg.
„Meditaţiile au făcut mult, dacă nu luam meditaţii nu ştiu dacă mă descurcam. Majoritatea colegilor mei au luat meditaţii la Matematică. La Română nu au prea fost care au luat meditaţii, dar la Matematică mulţi nu s-au riscat. Chiar şi cu medicaţii partea de geometrie mi s-a părut grea. Nu cred că voi lua mai mult de 6-7”, precizează Radu.
Vă mai recomandăm:
Evaluare Naţională 2015 Bistriţa-Năsăud. Subiecte Matematică