Investiţie de 7,5 milioane de lei pentru modernizarea a peste 8 km de drum din zona Gheţarului de la Scărişoara

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Drumurile sunt pietruite şi urmează să fie asfaltate
Drumurile sunt pietruite şi urmează să fie asfaltate

Drumuri comunale în lungime totală de 8,3 kilometri aflate în comuna Gârda de Sus din Munţii Apuseni vor fi modernizate, printr-o investiţie de peste 7,5 milioane de lei.

Prin proiect se urmăreşte realizarea unui sistem rutier modern, care să ducă la stabilizarea populaţiei în această zonă, dar şi la creşterea potenţialului turistic al zonei.  Primăria comunei Gârda de Sus a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) o licitaţie privind achiziţia lucrărilor de modernizare a drumului comunal pe traseul DJ 750 – Dealu Frumos – Hănăşeşti – Gheţar. Drumul se află în zona peşterii Gheţarul de la Scărişoara.

Valoarea totală estimată este 7.552.580 de lei, fără TVA. Proiectul constă în modernizarea unei reţele de drumuri în lungime de 8,362 km, aflate în întregime în intravilanul şi extravilanul comunei Gârda de Sus. Este vorba despre drumurile: DC 264, DV Şcoala Gheţar, DC 265, DV Berheteşti, DV Hănăşeşti – Deal. Acestea vor avea un carosabil cu o lăţime de 3 metri, cu acostamente de 2 x 0,5 metri, fiind proiectate staţii de încrucişare.

Potrivit memoriului tehnic, localitatea Gârda de Sus a primit indicatorul de sat european datorită lucrărilor de infrastructură, programe de promovare a turismului şi acţiuni cu caracter ecologic. O parte din drumurile care fac obiectul proiectului sunt pietruite, celelalte fiind de pământ. În prezent, planeitatea drumurilor este total necorespunzătoare ca urmare a lipsei de îmbrăcăminţi moderne, iar starea acesteia conduce la frânări şi accelerări frecvente, la zgomot şi vibraţii. Circulaţia locuitorilor pe drumul analizat se poate face cu o viteză de deplasare redusă datorită gropilor prezente în sistemul rutier, rezultate lipsei unor sisteme de scurgere a apelor pluviale atât pe partea carosabilă (panta transversală) cât şi din zona drumului (şanţuri şi podeţe colmatate sau subdimensionate).

drumuri apuseni

„Amenajarea acestuia va contribui la realizarea unor activităţi productive, ducând la ridicarea standardului material şi spiritual al locuitorilor, aşa încât acest lucru să ducă la stabilizarea populaţiei în această zonă, cu toate consecinţele benefice ale acesteia”, se mai precizează în documentaţie.

Sistemul rutier se va încadra şi cu acostamente pietruite alcătuite din 21 de centimetri de piatră spartă, pe o fundaţie de 30 de centimetri de balast sau amestecuri optimale din surse locale. Pentru a limita ampriza şi a proteja structura drumului s-au proiectat fundaţii adâncite de parapet cu înălţimea cuprinsă între 1,5 şi 2,5 metri. Scurgerea apelor se va realiza cu şanţuri/rigole cu secţiunea protejată iar continuitatea acestora se va face prin podeţe. Pentru rezolvarea problemelor de siguranţa circulaţiei au fost prevăzute lucrări de: semnalizare cu indicatoare marcaj transversal şi longitudinal şi parapet de protecţie În perioada de vară se vor institui restricţii de tonaj de până la 8 tone.

Alba Iulia



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite