Seminar interregional la Alba Iulia pentru îmbunătăţirea serviciilor de ocupare a forţei de muncă  în AJOFM-urile din regiunile Centru şi Vest

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Gândit ca un spaţiu deschis de învăţare, seminarul organizat de AJOFM Alba a reunit specialişti din 10 Agenţii de Ocupare a Forţei de Muncă din regiunile Centru şi Vest.  Demersul este co-finanţat prin programul POSDRU.

România ca ţară membră a Ununii Europene trebuie să-şi consolideze propriile Agenţii de Ocupare a Forţei de Muncă, cele mai vizibile structuri ale Serviciului  Public de Ocupare (SPO), prin furnizarea de servicii inovatoare, extinzând cooperarea de la nivel local, la nivel regional/inter-regional, naţional/european. Resursele furnizate de Fondul Social European reprezintă o astfel de oportunitate. Şi nu ne referim doar la componenta financiară, ci şi la resursele profesionale puse la dispoziţie de organizaţii specializate din statele UE,  care au trăit deja experienţa reformei serviciilor de ocupare a forţei de muncă.

Un astfel de demers este şi proiectul „Şomer ANtreprenor? Se poAte! – ŞANSA. Servicii publice pentru ocuparea şi inovarea forţei de muncă, consultanţă şi sprijin pentru SPO din Regiunile Centru si Vest, în dezvoltarea de servicii noi pentru promovarea antreprenoriatului". Demersul Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă AJOFM Alba este pus în practică în parteneriat cu cinci organizaţii publice şi private: SC Tobimar Construct SRL Alba Iulia, AJOFM Caraş-Severin, OMNIACOM - Consorzio Europeo per la formazione integrata, I.F.O.A.-Instituto Formazione Operatori Aziendali si OBIETTIVO LAVORO SPA, ultimele trei  din Italia.

Îmbunătăţire  servicii de antreprenoriat şi consiliere profesională
Unul dintre evenimentele proiectului a fost  seminarul interregional organizat la Alba Iulia de Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă(AJOFM), în perioada 26-28 februarie 2014.

Evenimentul cu  tema „Transfer cunoştinţe în furnizarea serviciilor de  antreprenoriat şi consiliere profesională, de la nivel transnaţional pentru SPO din cele 2 regiuni (Centru şi Vest) a reunit 33 de specialişti din 10 Agenţii de Ocupare a Forţei de Muncă(AJOFM),  dar şi ai partenerilor transnaţionali. Gândit ca un spaţiu deschis de învăţare, seminarul a fost  structurat pe mai multe sesiuni de lucru. Soluţii moderne care să ducă la îmbunătăţirea serviciilor de consiliere profesională şi  de  dezvoltare a antreprenoriatului în AJOFM-urile din cele două regiuni au fost aduse de partenerii transnaţionali. Specialiştii din Italiaau prezentat, prin intermediul unor studii de caz, metode de punere în practică a măsurilor active de ocupare a forţei de muncă. În prim planau fost aduse  şi instrumentele integrate de care s-au folosit în dezvoltarea acestui segment de activitate şi sursele de finanţare de care s-au ajutat.

În cadrul seminarului s-a pus accent şi pe metodele de abordare a mentoratului pentru cei dispuşi să demareze pe cont propriu o activitate generatoare de venit. Participanţii au avut posibilitatea să facă aplicaţii practice pe platforme şi aplicaţii online pentru viitorii antreprenori, testate de partenerii  italieni. Au fost aduse în atenţia specialiştilor din Agenţiile de Ocupare a Forţei de Muncă din cele două regiuni şi soluţii noi de promovare a serviciilor care duc la creşterea numărului de persoane care demarează afaceri.

Proiectul prin care s-a organizat seminarul interrregional are ca scop creşterea capacităţii Serviciului Public de Ocupar în furnizarea unor servicii de ocupare a forţei de muncă de calitate, care să le apropie de instituţiile de profil din Uniunea Europeană. Demersul AJOFM Alba este co-finanţat de Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie 4.1 „Intarirea capacitatii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare “
 

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite