Companiile aeriene tradiţionale încep să taxeze suplimentar bagajul de cală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Este posibil ca, în viitorul apropiat, să trebuiască să plătim bagajele de cală, indiferent de compania aeriană cu care alegem să călătorim. KLM, compania naţională a Olandei este prima companie aeriană “tradiţională” din Europa care va introduce taxa pentru bagajul de cală.

Potrivit blogului Airclicks, preţurile vor fi de 15 euro/pe segment, la achiziţioarea biletului, sau 30 euro/pe segment, dacă taxa se achită la aeroport. Taxa se va aplica pentru toate rutele europene, pentru bilete achiziţionate începând cu data de 23 aprilie 2013. Taxa nu se aplică pentru zborurile din/spre Belarus, Georgia, Italia, Russia, Turcia şi Ucraina, se mai arată pe blog.

Mişcarea companiei vine ca o încercare de a micşora costurile biletelor. KLM promite că va oferi zboruri de la sume începând cu 99 euro, dus-întors, cu taxele de aeroport incluse.

“Peste 50% din costurile unei companii aeriene sunt reprezentate de costurile pentru combustibil. Cu cât o aeronavă este mai grea, cu atât consumă mai mult, deci zborul este mai scump! Astfel, companiile au decis să rupă zborul propriu-zis (locul pasagerului la bord) de bagajul pasagerului (dacă îl ai, compania plăteşte mai mult pentru combustibil, deci pasagerul trebuie să achite acest cost)”, scrie jurnalistul Cristian Curus pe blogul Airclicks.

Blogerul a descoperit şi o metodă prin care pasagerii nu trebuie să plătească taxa de bagaj. Astfel, persoanele care se vor înscrie gratuit programul de fidelizare Flying Blue.

Toate companiile devin “low-cost”?

Blogerul Cristian Curus vede decizia KLM ca un semn că, în curând, pasagerii vor fi taxaţi pentru bagajele de cală de către toate companiile.

“La fel cum acum peste 12-15 ani, unele companii eliminau tacâmurile de metal şi serveau mese tot mai frugale pasagerilor din clasa economică, la fel se întâmplă şi acum: bagajul de cală nu va mai fi pur şi simplu inclus în preţul biletului plătit de pasager”, este de părere acesta.

“Din punctul meu de vedere, KLM dă un semnal că totul se schimbă şi că inclusiv companiile «tradiţionale» îşi vor schimba, încetul cu încetul modelul de tarifare pentru bilete şi servicii adiţionale”, conchide Cristian Curus.

Taxarea bagajului de cală, o practică nouă?

Prima companie care a introdus taxarea bagajului de cală a fost o companie “low-cost”, în 2005. Iniţial, taxa se plătea numai pentru al doilea bagaj de cală însă, după doi ani, aceeaşi companie a introdus taxa şi pentru primul bagaj de cală. 

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite