Alimentul care, consumat zilnic, îţi poate salva viaţa, conform unui studiu al Universităţii  Harvard

Alimentul care, consumat zilnic, îţi poate salva viaţa, conform
unui studiu al Universităţii  Harvard

Cercetătorii de la Harvard au descoperit că 34 de grame de quinoa pe zi reduc riscul de deces cu 48% în cazul bolilor respiratorii şi al diabetului zaharat şi cu 15% în cazul cancerului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un studiu realizat de Şcoala Publică de Sănătate din Harvard a constatat că un castron de quinoa consumat zilnic reduce cu 17% riscul de deces prematur din cauza cancerului, a bolilor de inimă, a bolilor respiratorii şi a diabetului. Conform acestora, inclusiv grâul şi ovăzul sunt benefice, împiedicând apariţia bolilor şi menţinând organele sănătoase, scrie telegraph.co.uk.

Cercetătorii au realizat un studiu în care au inclus peste 367.000 de oameni, analizând dietele şi starea lor de sănătate pe parcursul a 14 ani. Ei au descoperit că cei care au mancat în jur de 34 de grame de quinoa pe zi şi-au redus riscul de deces prematur cu 17%.

Consumul ridicat de cereale integrale a fost asociat cu un risc de deces scăzut cu 48% în cazul bolilor respiratorii şi al diabetului zaharat şi o reducere de 15% a riscului de cancer.

Cerealele integrale, în care rămân tărâţele şi germenii, conţin 25% mai multă proteină decât făina albă, pastele făinoase şi orezul alb.

Studiile anterioare au arătat că cerealele integrale pot spori densitatea minerală osoasă, scăderea tensiunii arteriale, stimulează bacteriile intestinale sănătoase şi pot reduce riscul de diabet.

O fibră specială ce se găseşte numai în ovăz, numită beta-glucan, s-a dovedit a reduce colesterolul, putând ajuta la protejarea împotriva bolilor de inimă. Un alt compus bioactiv, numit avenantramidă, opreşte formarea grăsimii pe artere, prevenind infarctul miocardic şi accidentele vasculare cerebrale.

Cerealele integrale sunt, de asemenea, recomandate pe scară largă în multe ghiduri dietetice, deoarece conţin niveluri ridicate de nutrienţi cum ar fi zinc, cupru, mangan, fier şi tiamină. De asemenea, se crede că acestea sporesc nivelurile de antioxidanţi care luptă împotriva radicalilor liberi.

citeste totul despre: