Şase greşeli care duc către eşec, la muncă
0Cu toate că nimeni nu-şi propune, în mod conştient, să dezamăgească colegii de muncă sau şefii, nimeni nu vrea să eşueze şi nici să fie cel mai slab, se întâmplă aproape oricui. „Business Insider” arată şase greşeşeli des întâlnite sabotează productivitatea şi succesul fiecăruia.
Ai aşteptări nerealiste
Dacă eşti genul de persoană care acceptă orice sarcină, în mod automat, de fiecare dată când ţi se cere ceva, atunci ai o problemă. Unele lucruri, cum ar fi trei şedinţe în acelaşi timp, sau mai multe proiecte cu termen scurt de predare, simultane, nu sunt realizabile. Mai bine faci un pas în spate şi analizezi logic situaţia, înainte să-i dezamăgeşti pe cei care au încredere în tine.
Insişti că nu ai nevoie de ajutor
„Nimeni nu o să-ţi dea o medalie pentru că vrei să fii martir”, scrie publicaţia americană. Să încerci să fii Superman sau Superwoman este o cale sigură de a pierde ceva important pe drum. Un lider bun ştie când să recunoască când alţii se pricep mai bine la ce face el.
Te aştepţi ca totul să fie perfect
Perfecţioniştii petrec mult timp cu detalii irelevante că, de cele mai multe ori, pierd imaginea de ansamblu. Cea care proiectează rezultatele cele mai puternice, nu perfecte.
De asemenea, dacă îi încurajezi pe ceilalţi să creadă că produsul tău final va fi perfect, vor asuma în mod natural că orice mai puţin bun nu este de ajuns.
Echilibrul muncă/viaţă personală nu există
Munceşti 70 de ore pe săptămână, mănânci toate mesele la birou şi nu ţi-ai mai văzut prietenii şi familia de săptămâni bune? Nimeni nu poate susţine acest gen de program la nesfârşit, dar ideea este să-ţi dai seama de asta la timp. „Problemele fizice şi psihice nu vor întârzia să apară, relaţiile deteriorate şi cariera care nu duce nicăieri”, scrie „Business Insider”. Este timpul să dai un pic înapoi şi să-ţi acorzi câteva momente.
Depinzi prea mult de ceilalţi
Încearcă să-ţi clarifici responsabilităţile şi să nu te bazezi prea mult pe ajutorul altora. În cadrul unui proiect, încearcă să te ocupi de ceva ce doar tu poţi, pentru că asta va garanta rezultate bune, care te vor detaşa de restul.
Ai prea multe ţeluri
Când încerci să faci prea multe deodată, nu se poate vorbi decât de rezultate mediocre. Fii determinat şi stabileşte un top 3 al priorităţilor pe un an şi canalizează-ţi energia în acest sens. Nu uita că este timp destul să munceşti şi să ajungi acolo unde vrei.