Test Drive Volkswagen Multivan 2.0 TDI DSG

Test Drive Volkswagen Multivan 2.0 TDI DSG

Dacă vrei un MPV mare pentru familie, dar care să nu aibă parfum de vehicul comercial, de ”dubă”... nu prea ai multe opţiuni. Practic, în opinia noastră, sunt doar două modele care ajung în finală, iar unul dintre ele este VW Multivan.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu cealaltă opţiune ne-am intersectat în vară. Acum a venit rândul acestei legende, un T6 în declinarea Multivan. Volkswagen a transformat evoluţia într-o marcă înregistrată, prin urmare senzaţia de deja-vu prezentă şi transmisă de la o generaţie la alta nu putem spune că este o sincopă de moment, este o politică transformată în artă. Îţi trebuie talent pentru a oferi un produs familiar ca imagine, dar în acelaşi timp şă-ţi ofere acel grad de prospeţime care să te atragă. Multivan este mai mult despre interior, aşadar...

Şoferul este alintat cu o poziţie înaltă la volan, una specifică unui model comercial. Scaunul oferă un confort suprem, asta chiar dacă nu impresionează prin design. Singurul minus, pe care-l putem nota, în căutarea unei poziţii ideale la volan, a fost lipsa posibilităţii ajustării coloanei de direcţie în profunzime. Postul de conducere se bucură de o ergonomie foarte bună, cu două amendamente. Au fost momente în care mi-aş fi dorit ca display-ul sistemului infotainment să nu fie atât de plonjat spre înainte, iar mufa USB, singura găsită în planşa de bord, este ascunsă în spaţiul de depozitare superior din partea dreaptă a planşei de bord. În configuraţia 2+2+3, Multivan îţi oferă pe lângă un acces extrem de facil la locuri, dar şi posibilitatea de a te mişca lejer în maşină. Există un culoar median care îi permite, spre exemplu şoferului, să aibă acces la lucruri depozitate pe bancheta spate, evident, nu în mers.

Un alt plus al acestui interior este uşurinţa şi modul intuitiv în care poate fi organizat interiorul. Multivan vine cu scaune individuale pentru rândul doi, scaune 360 de grade. Acestea pot fi rotite şi blocate în orice direcţie, lucru care uneori poate ajuta o persoană cu o mobilitate limitată să urce şi să coboare mai uşor din maşină. Suficiente spaţii de depozitare ascunse prin maşina asta pentru a te rătăci. Faptul că atât scaunele din mijloc cât şi bancheta spate pot culisa pe şine, oferă posibilitatea exploatării spaţiului interior extrem de uşor. Lucrurile se complică dacă la bord urcă 7 persoane şi mai au şi bagaje. Volumul portbagajului este limitat.

Versiunea testată era echipată cu propulsorul 2.0 TDI în versiunea de 204 CP şi 450 N. Impresionante resursele acestui propulsor. Puterea este trimisă la puntea faţă via o cutie DSG cu 7 trepte. Un model care are o masă de peste 2.300 kg, un model care este extrem de sprinten, reprizele sunt bune, iar viteza maximă este de 203 km/h. În cazul unor acceleraţii ceva mai puternice, la pornirea de pe loc sau la viteze reduse, îşi face apariţia fenomenul de torque steer. Modelul testat era echipat cu o suspensie mecanică. Nu avem ce să-i reproşăm la nivel de filtrare a imperfecţiunilor întâlnite pe calea de rulare, doar că este o idee cam zgomotoasă, lucru ce poate afecta gradul general de confort. Un model legendar acest Multivan, unul care îţi poate oferi valori ale consumului mediu  extraurban şi sub 6 litri, dar unul care în urban poate ajunge şi la 12 litri, în funcţie de stilul de condus.

FOTO - Mihai Dăscălescu

Test Drive Volkswagen Multivan 2.0 TDI DSG

Motor – turbo diesel, L4, 1.968 cmc, 204 CP@4.000 rpm, 450 Nm@1.400-2.400 rpm., Transmisie – cutie automată 7 trepte, tracţiune faţă, Performanţe – 199 km/h v. max, 0-100 km/h în nc, Portbagaj – nc, Rezervor – 70 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.904/ 1.904/ 1.970, ampatament – 3.000, Consum mediu declarat – 6,8 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 9,6 litri/ 100 km, Preţ de bază – 38.856 euro

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea
citeste totul despre: