Sorin Alexandrescu, director general Antena Group: „În cel mult doi ani Antena 1 va devansa Pro TV“
0Sorin Alexandrescu, directorul general al Antena Group, a declarat, în cadrul unui interviu acordat publicaţiei „Television Business International“, că în cel mult doi ani Antena 1 va devansa Pro TV în audienţe, scrie Paginademedia.ro.
Cifrele de audienţă furnizate de Kantar Media, pentru anul 2013, arată că cele cinci posturi ale trustului Intact au avut o cotă de piaţă totală de 22,1% comparativ cu cele şase posturi ale CME, compania-mamă a Pro TV, care a avut 20,8% cotă de piaţă totală. În ciuda acestui aspect, Pro TV a fost lider de audienţă cu un rating de 14,9%, Antena 1 având un rating de 13,5%, scrie „TBI“.
Antena Group, gata de luptă
Şeful Antena Group s-a arătat încrezător că în cel mult doi ani Antena 1 va învinge Pro TV-ul în „bătălia“ pentru audienţă. „Cred că se va întâmpla şi cred că nu vor trece mai mult de doi ani până îi vom depăşi“, a declarat Alexandrescu pentru „TBI“, citat de Paginademedia.ro. „Acum suntem complet echipaţi pentru a concura direct cu ei – nu există niciun dubiu“, a adăugat acesta.
Totodată, Alexandrescu a precizat că patronatul local al trusutului Intact – grup fondat de Dan Voiculescu în 1991, iar acum deţinut de fiicele acestuia, Corina şi Camelia (care este şi preşedintele companiei) – şi talentul vor ajuta Antena 1 să ajungă în frunte.
„În acest moment, cu tot ce am realizat până acum, suntem pe deplin pregătiţi pentru a fi prima propunere de divertisment din România. Este târziu pentru competiţie să-şi facă o strategie diferită pentru că în ultimii trei ani am reuşită să atragem cele mai multe vedete să semneze cu noi. Mai mult de 80% dintre vedete au contract cu noi şi povestea încă nu s-a terminat. În mai puţin de un an, cred că 90% din cele mai relevante talente ale României vor lucra cu Intact şi numai cu Intact“, a explicat Alexandrescu.
În acest moment, cu tot ce am realizat până acum, suntem pe deplin pregătiţi pentru a fi prima propunere de divertisment din România. Este târziu pentru competiţie să-şi facă o strategie diferită pentru că în ultimii trei ani am reuşită să atragem cele mai multe vedete să semneze cu noi Sorin Alexandrescu, director general Antena Group
Acesta a menţionat că o problemă majoră în România este cea legată de retransmisia posturilor TV prin cablu şi DTH. „Cred cu tărie că dificultăţile întâlnite în acest domeniu sunt cauzate de slăbiciunea autorităţilor. Avem un Consiliu al Concurenţei care dă decizii favorbaile când vine vorba de problemele create de un mare operator de cablu din România – cel mai mare (RCS&RDS – n.r.). Nu te poţi baza pe cineva care ia decizii pe o perioadă de mai mulţi ani, aceasta este o industrie în care totul se întâmplă astăzi – în această oră, în acest minut, în această secundă – iar atunci când ai o autoritate care permite unui asemenea jucător să joace incorect într-o piaţă atât de competitivă, atunci poate fi trasă o singură concluzie“, a mai declarat Alexandrescu.
Antena Play, „un succes“
Pe de altă parte, şeful Antena Group a mărturisit că este mulţumit de faptul că Antena Play a ajuns la jumătate de milion de utilizatori, la doar un an de la lansare. „Dacă acordaţi puţină atenţie modului în care conţinutul este folosit acum online, veţi vedea că piaţa este extraordinar de gri. Rata pirateriei este uriaşă. Veţi vedea că orice producţie este disponibilă pe site-urile de torente în mai puţin de 48 de ore de la lansare. Toate serialele TV produse în afara României sunt disponibile imediat. Când ai de-a face cu o astfel de magnitudine a pirateriei, să ai 500.000 de persoane care plătesc abonamentul este un succes“, a declarat acesta pentru „TBI“.
La finalul zilei, ei (posturile din portofoliul CME – n.r.) sunt controlaţi de o entitate, iar noi nu. Influenţa acestei entităţi în CME a fost foarte puternică timp de mai mulţi ani, dar există un lucru care face diferenţa: aceasta este singura industrie din lume în care cunoştinţele locale sunt mai importante decât cele internaţionale Sorin Alexandrescu, director general Antena Group
Antena Group, o afacere profitabilă pe o piaţă în declin
Totodată, Alexandrescu este de părere că grupului îi lipseşte un canal pentru copii: „Un post pentru copii ar fi perfect pentru portofoliul nostru şi este una dintre opţiunile pe care o avem în vedere. Va fi un nou canal, nu un rebranding. Dar în acest moment cel mai important este să îmbunătăţim poziţia posturilor pe care le avem deja“.
În plus, acesta a mai precizat că industria TV trece printr-o perioadă neagră, dar este de părere că grupul Intact poate concura cu CME. „Este foarte bine ştiut faptul că în România media pierde bani. În acest context noi am reuşit să fim o afacere profitabilă. La finalul zilei, ei (posturile din portofoliul CME – n.r.) sunt controlaţi de o entitate, iar noi nu. Influenţa acestei entităţi în CME a fost foarte puternică timp de mai mulţi ani, dar există un lucru care face diferenţa: aceasta este singura industrie din lume în care cunoştinţele locale sunt mai importante decât cele internaţionale“, a conchis Alexandrescu.