Un tânăr de 30 de ani vrea să revoluţioneze felul în care învaţă liceenii în România
0Vizionar în educaţie, impresar artistic, organizator de evenimente, angajat în cadrul unei corporaţii, sofer partener Uber în timpul liber. Cumva, Mihai Cacoveanu reuşeşte să le facă pe toate. La bază, este un artist - a terminat un liceu de coregrafie şi a fost balerin pentru o perioadă.
În prezent, este devotat unui proiect în educaţie pentru liceeni, deoarece, spune el, “elevii trebuie să acumuleze corect şi în ritmul vieţii lor informaţia.” Planul lui este original şi ambiţios: o televiziune online, BAC TV, dedicată elevilor care se pregatesc pentru examenul de bacalaureat, o aplicaţie de smartphone BACOPEDIA şi reprezentaţii de teatru ale operelor literare din programă. Conduce cu Uber pe lângă jobul lui principal şi pentru a vedea acest proiect realitate dar şi pentru că îi place condusul: “mă relaxează. Şi îmi plac oamenii. De aici a completat Uber toată aventura.”
Vrei să inovezi domeniul educaţiei - zi-ne, în câteva cuvinte, în ce constă proiectul tau?
Proiectul meu nu ar fi existat dacă în adolescenţa mea nu m-aş fi lovit de lipsa de repere, neîmpliniri pornite direct de pe bancile şcolilor. Mi le-am asumat, iar acum consider că este şi de datoria mea să schimb ceva ce m-a dezavantajat în perioada în care am fost cobai pentru un sistem educaţional pe care eu îl consider defect.
Conform planului meu, elevii se vor bucura în curând de o televiziune online, BAC TV, care va fi dedicată examenului de bacalaureat, evaluării naţionale şi tuturor şcolilor, liceelor, universităţilor şi angajatorilor. Apoi, vreau să fac o aplicaţie concurs, BACOPEDIA, pentru că mai toti elevii au acum telefoane smart. Nu în ultimul rând, vreau să organizez în şcoli şi reprezentaţii teatrale ale operelor literare pe care elevii le au de pregătit, sub denumirea “Pauza de teatru. Spectacol din cărţi”.
De ce educaţie?
Elevii trebuie să acumuleze corect şi în ritmul vietii lor informaţia. Ulterior, aceasta le va folosi pentru a-şi dezvolta criterii sănătoase de analiză, personalitatea, creativitatea, care cred că se regăsesc în prea puţini elevi ai şcolii româneşti. Pentru aceştia puţini şi pentru toţi ceilalţi doresc, alături de echipa formată în jurul acestei iniţiative, să schimbăm sistemul de învăţământ românesc.
Vrei ca la un moment dat să şi monetizezi acest proiect? Te consideri un antreprenor?
Acum trei ani, pe la începuturile acestui proiect, în pauza dintre stagiunile teatrelor, mi-am pus pe foaie câteva idei despre cum aş putea rezolva problema naţională a promovabilităţii elevilor la examene. La acea vreme nu mă gândeam că voi putea monetiza într-un fel proiectul meu. Consideram că pot acoperi toate cheltuielile şi că il voi duce la bun sfârşit pe cont propriu. Însă, evoluând şi apropiindu-mă mai mult de actualii parteneri ai proiectului, am identificat metode prin care putem monetiza. Şi nu din partea elevilor, ci a companiilor care doresc să se promoveze sau să se implice. M-am gândit, desigur, şi la fonduri europene, la implicarea Ministerului Educaţiei, a Guvernului, deoarece, dacă se doreşte într-adevar schimbare, atunci va trebui să existe unitate. Da, sunt antreprenor în educaţie şi voi face tot ce îmi stă în putinţă ca “BAC TV”, “BACOPEDIA” şi “Pauza de teatru. Spectacol din carti” să ajungă la elevi.
Ce este cel mai important pentru tine în viaţă? Dupa ce reguli şi principii te ghidezi?
Acord întotdeauna respect oamenilor şi strădaniei lor de a face lucrurile mai bune în jurul nostru. Pun accent pe valoarea umană, pe armonie. Detaliile formează un ansamblu, iar aici ţine şi de noi şi de educaţia noastră să le observăm.
Conduci cu Uber în timpul liber. Cum ai început şi de ce?
Îmi place nespus condusul, mă relaxează. De asemenea, îmi plac oamenii. De aici a completat Uber toată aventura. Am fost unul dintre primii clienţi, iar după un an a devenit irezistibil gândul că aş putea face şi eu asta, motivat de mai toate sfaturile şoferilor cu care mergeam. Obiectivul principal pe care vreau să îl ating conducând cu Uber este să îmi cresc veniturile şi să imi menţin un rating de 5 stele în aplicaţie. Până la urmă, este un adevărat test pe care îl am cu cei din jurul meu.
Cum ai descrie experienţa de şofer partener Uber?
Îmi place elementul de nou, care apare la fiecare comandă. Nu am idee peste ce tip de om dau, ce va dori să mă întrebe, cât de mult voi empatiza, cât de multe voi reuşi să îi povestesc despre proiectul meu. Uber mi-a oferit posibilitatea să spun lumii despre proiectul meu şi mi-a dat un plus financiar.
La fel ca Mihai, sunt mulţi alţi parteneri Uber care aleg să îşi împartă maşina personală. Iar dacă foloseşti Uber, ştii deja că soferii care te conduc prin Bucureşti sunt oameni foarte diferiţi. Părinţi, bunici, studenţi, antreprenori, artişti, sportivi - toţi au povestea lor şi un motiv aparte pentru care au ales să conducă pe platforma Uber. Te invităm să îi descoperi pe 10 dintre ei, să le afli visurile, planurile şi cum Uber îii ajută să şi le transforme în realitate. Iar dacă te regăseşti şi tu în poveştile lor, te invităm să încerci experienţa de partener Uber.