Simulare 2017. Subiectele la proba la alegere a profilului şi specializării. Care a fost nivelul de dificultate

Simulare 2017. Subiectele la proba la alegere a profilului şi specializării. Care a fost nivelul de dificultate

Liceenii susţin astăzi ultima probă a simulării Bacalaureatului

Elevii claselor a XII-a au susţinut astăzi simularea probei la alegere a profilului şi specializării din cadrul Bacalaureatului. Asta, după ce luni peste 450.000 de elevi ai claselor a VIII-a, a XI-a şi a XII-a au susţinut proba la Limba Română, iar joi proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie). Marţi, o parte dintre ei au avut testarea la Limba Maternă.

UPDATE Toate subiectele şi baremele au fost publicate pe site-ul subiecte2017.edu.ro
 
Elevii claselor a XII-a au susţinut astăzi simularea probei la alegere a profilului şi specializării, respectiv Fizică, Chimie, Biologie, Informatică, Geografie, Logică, Psihologie, Economie, Sociologie sau Filosofie.
 
Elevii au intrat în săli până la ora 8.30, la fel ca în cazul celorlalte probe, iar simularea a început la ora 9.00, când s-au deschis plicurile sigilate care conţin subiectul multiplicat. 
 
La fel ca în cazul examenelor naţionale, elevii nu au avut voie să aibă în sala de examen asupra lor telefoane mobile, căşti audio, şi niciun fel de mijloc de clacul sau comunicare, dar nici notiţe, ciorne, manual, rezumate, care pot fi utilizare pentru rezolvarea subiectelor.
 
Liceenii au avut  la dispoziţie trei ore pentru rezolvarea subiectelor de la simularea examenului de Bacalaureat.
 
La Biologie, lejer
 
Vlad Ştefan, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, elev în clasa a XII-a, susţine că testul la Biologie a fost lejer.
 
„Mi s-a părut accesibil. Mi-a plăcut pentru că au fost exerciţii din absolut toate domeniile Bologiei vegetale şi animale: regnuri, ţesuturi, celula, genetica, toate capitolele. Astfel, am avut o arie mai largă de abordare a subiectului. Dacă nu ştiam un exerciţiu, îl puteai şti pe următorul. Subiectele nu au fost ca în alţi ani, focalizate doar pe anumite tematici. Sper ca şi Bacalaureatul să fie la fel”, a spus Vlad Ştefan, elev la Colegiul Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov.
 
Dificultate medie spre uşor la Informatică
 
La Informatică, subiectele au fost mai uşoare decât cele de la simularea de anul trecut, cu toate acestea, potrivit elevilor, un subiect a ridicat probleme, respectiv un subiect cu şiruri de caractere.
 
„Au fost de dificultate de medie. Eu  mi-aş fi dorit să fie un pic mai greu ca să sperie puţin lumea. Toţi elevii cu care m-am întâlnit acum iau 10. Anul trecut a fost un pic mai greu şi i-a speriat puţin. La Vianu toţi copiii au ieşit fericiţi. Cu toate acestea, în mod surprinzător, elevilor de la Vianu, li s-a părut greu a fost subiectul cu şiruri de caractere. Motivarea este că nu s-au învăţat cum trebuie funcţiile la şirurile de caractere, care nu este un subiect greu, ci muncitoresc, care trebuie învăţat”, a explicat pentru Adevărul profesorul de Informatică George Trifan de la Colegiul Naţional „Tudor Vianu”. 
 
 
Nici la Geografie nu au existat dificultăţi
 
Profesorul de Goegrafie Costel Barbălată a subliniat că un elev poate lua lejer o notă de 7, dar că nici nu ar avea motive de ce să ia mai puţin de 9, întrucât subiectele au fos simple şi în tonul subiectele din anii trecuţi.
 
„Subiectele sunt în nota obişnuită a anilor trecuţi, nu prezintă dificultăţi. Sunt similare şi cu simulările din anii trecuţi, dar şi cu subiectele care s-au dat la Bac.  Abordarea subiectelor este aceeaşi. Dacă au fost atenţi la suportul cartografic şi la graficul legat de staţia meteorologică, nu au de ce să ia note sub 9. Să zic că ar fi putut să îi pună pe elevi puţin în dificultate întrebarea privind motivul pentru care Combinatul de oţel a fost amplasat la Galaţi. Trebuiau să ştie că România importă minereu şi cărbuni şi era mai avantajos să le cari pe Dunăre şi să le laşi într-un port şi că s-a ales Galaţiul pentru că există cale navigabilă”, a explicat profesorul de Geografie Costel Barbălată, de la Liceul Marin Preda.
 
 
 
   
 

 

 
 

 
 
Subiecte Logică




 
Subiecte Geografie

 
 

 

 
 
Subiecte Biologie
 
 

 

 
 

 
 
Subiectele la Fizică
 


 


 
 
Simularea la Română
 
Anul acesta subiectele primite de elevii de liceu la simulări au ridicat ştacheta faţă de anul trecut, susţin profesorii, atât la Română, cât şi la Matematică. 
 
Elevii claselor a XII-a de la profilul uman au avut la Limba Română de prezentat viziunea despre lume într-un text aparţinând lui Ion Barbu, iar la profilul real, de prezentat viziunea auspra lumii într-un text aparţinând lui Tudor Arghezi. Specialiştii au căzut de acord că niciunul dintre autori nu este uşor, dar în special Barbu va cam tria notele. 
 
„La a XII-a, uman, cea mai dificilă a fost partea de eseu, pentru că Ion Barbu este unul dintre cei mai dificili autori care se studiază în liceu. Este mai greu de înţeles pentru că mesajul nu este este limpede, ajungi mai greu la mesajul textului, iar elevii se sperie”, a spus Mihaela Apetrei, seniour trainer Public Speaking. 
 
Nici cei de la clasele a XI-a nu au fost foarte norocoşi. 
 
„La liceu, la clasa XI-a, profil uman, eseul a vizat prezentarea particularităţilor comediei, unde ar fi trebuit cel mai probabil să se refere la Caragiale, care nu este foarte uşor şi nu s-a mai dat demult. Mi se pare un pic mai dificil faţă de veşnicele poezii şi Eminescu. Totodată, la primul subiect au primit un text de Negruzzi, « Amintiri de la Junimea », ce ţine de critică literară şi nu este simplu. Elevilor nu le place critica şi nu o înţeleg, ea este mai degrabă pentru specialişti. Îi ia prin surprindere. Totodată, rolul verbelor la timpul imperfect este un punct dificil”, a mai spus specialistul.
 
La clasa a VIII-a, elevilor le-a dat cel mai mult de furcă o cerinţă a subiectului de tip II, unde aveau de scris pe foaie organizatorul unei expoziţii pornind de la un articol din historia.ro. Totodată, potrivit profesorilor, nici compunere prin care aveau de motivat apartenenţa poeziei „Toamnă la Miorcani”, de Ion Pillat, la genul liric nu a fost prea uşor, din cauza dificultăţii textului.
 
Matematica le-a dat de cap şi liceenilor mai buni
 
Elevii claselor de liceu au fost provocaţi la simularea examenului de Bacalureat să demonstreze că înţeleg exerciţiile la Matematică, nu doar că stăpânesc formulele de calcul, susţin profesorii şi elevii, care cred că subiectele au fost mai grele decât anii trecuţi, iar notele vor fi destul de mici. Pe de altă parte, subiectele simulării Evaluarii Naţionale s-au încadrat în nivelul mediu de dificultate.
 
„Au fost dificile. Nu mă aşteptam. Am luat pulsul colegilor şi sunt destul nemulţumiţi. Simularea a avut un grad ridicat de dificultate. Au fost exerciţii care presupuneau să ai materia făcută la zi şi să ştii foarte bine formulele de calcul de pe tot parcursul celor patru ani. A fost de asemena dificil pentru că au fost exerciţii legate de logică matematică, lucru pe care îl dobândeşti dacă rezolvi foarte multe exerciţii. Propriu-zis, au fost exerciţii care îţi cereau să interpretezi acel algoritm astfel încât să ajungi la rezultatul corect. De altfel, şi anii trecuţi la simulare a fost mai greu decât la Bacalaureat. Oarecum este bine pentru că vedem la ce nivel suntem dacă la simulare au fost exerciţii mai dificile şi automat Bacalaueatul va reprezenta o piedică mai mică”, a spus Vlad Ştefan, elev la Colegiul Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov. 
 
 
Rezultatele obţinute de elevi la simularea Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi la simularea probelor scrise ale examenului de Bacalaureat  2016-2017 vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ în care s-au desfăşurat aceste simulări, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării de măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.
 
Notele obţinute nu se trec în catalog. În situaţia excepţională în care se doreşte acest lucru, elevul trebuie să solicite profesorului consemnarea notelor în catalog, precizează Ministerul Educaţiei.
 
Corectarea lucrărilor va fi făcută, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea, potrivit Ministerului Educaţiei.
 
Prezenţa la simulări în 2016
 
Anul trecut, rata de prezenţă la simularea Evaluării Naţionale a fost de  90,71% (169.632 de elevi participanţi), iar procentul mediilor peste 5 s-a situat la 30,58%. În ceea ce priveşte simularea probelor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat, rezultatele din 2016 indică o rată de promovare (medie generală peste 6 şi note peste 5 la toate probele) de 28,51% la clasa a XI-a, respectiv 38,39% la clasa a XII-a.
 
Calendar Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2017 
 
22 - 26 mai 2017 -  Înscrierea candidaţilor la prima sesiune de examen
 
26 mai 2017 - Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a / a XIII-a
 
6 - 7 iunie 2017 - Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în Limba Română
 
8 - 9 iunie 2017 - Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în Limba Maternă
 
9, 12 - 13 iunie 2017 - Evaluarea competenţelor digitale
 
14 - 16 iunie 2017 - Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională  
 
26 iunie 2017- Limba şi Literatura Română
 
27 iunie - Limba şi Literatura Maternă
 
28 iunie 2017 - Proba obligatorie a profilului
 
30 iunie 2017 - Proba la alegere a profilului şi specializării
 
5 iulie 2017 - Afişarea rezultatelor (până la ora 16:00) şi depunerea contestaţiilor (orele 16:00 - 20:00)
 
6 - 9 iulie 2017 - Rezolvarea contestaţiilor
 
10 iulie 2017 - Afişarea rezultatelor finale  
 
Calendar Evaluare Naţională 
 
7 - 9 iunie 2017 - Înscrierea la evaluarea naţională
 
9 iunie 2017 - Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
 
19 iunie 2017 - Limba şi literatura română - probă scrisă
 
21 iunie 2017 - Matematica - probă scrisă
 
22 iunie 2017 - Limba şi literatura maternă - probă scrisă
 
26 iunie 2017 - Afişarea rezultatelor (până la ora 16.00)
 
26 iunie 2017 - Depunerea contestaţiilor (orele 16.00 - 20.00)
 
27-29 iunie 2017 - Rezolvarea contestaţiilor
 
30 iunie 2017 - Afişarea rezultatelor finale după contestaţii
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
citeste totul despre: